Ongemakkelijke momenten

Ik had laatst een ongemakkelijk moment die potentie had om nog veel ongemakkelijker te zijn! Ik ging met vrienden eten bij een sushi restaurant en een van hen bestelde sojabonen. Ik had deze nog nooit gehad en wilde er eentje pakken. Ik zag ineens dat er twee schaaltjes waren met bonen, dus pakte er random een en stopte hem in mijn mond. Terwijl ik aan het kauwen was zag ik een vriend ineens de bonen uit de peul halen terwijl ik dus alles in mijn mond had. En hij gooide de peul op het “afvalschaaltje”. Ik deed toen heel stoer of het de bedoeling was om zo lang op de boon te kauwen en later de peul uit m’n mond te trekken (precies hetzelfde ook gedaan bij volgende bonen). Maar thank God had ik dus bij toeval een boon van het goede schaaltje gepakt en niet van het “afvalschaaltje”…

43 likes

Ik heb op werk ook regelmatig personen aan de lijn gehad die op zoek waren naar de GGD en pas na 5 minuten tegen me aan praten erachter kwamen dat ze niet de juiste aan de lijn hadden :joy:

1 like

Een vriend van mij had dit ook nooit geprobeerd denk ik. Hij nam een hap en at alles met schil en al op. Wij reageerden daar uiteraard enorm ontzet op. ‘Goed voor de weerstand’, zei hij stoer. Sindsdien geven we hem regelmatig papiertjes van snoepjes of andere verpakkingen van eten met de uitspraak ‘goed voor de weerstand’ daarbij.

22 likes

Oh en over het gebeld worden… Ik was in september een maand door Amerika aan het reizen, en toen heb ik via AT&T een maandabonnement afgesloten om binnen Amerika te kunnen internetten en bellen. Die nummers worden hergebruikt, dus ik werd regelmatig gebeld en gesmst.
Toen ik in de orkaan Irma terecht kwam heb ik een paar keer mensen moeten overtuigen dat ik echt de telefoon van hun kind/man/vriend niet had gepikt en dat ik ook niet wist waar ze waren.

4 likes

Terwijl ik dit lees zit ik in de wachtkamer van de tandarts. Ga stuk in m’n eentje hier. Moet echt inhouden om niet heel hard te lachen. Mensen zullen wel denken😂

2 likes

Haha, wij hebben regelmatig mensen aan de lijn die ‘de huisarts’ willen spreken. Onze nummers verschillen ook 1 cijfer met elkaar, haha. Is ook onze huisarts, dus makkelijk te onthouden :stuck_out_tongue:

O, en mijn moeder wordt heel vaak gebeld/geappt op d’r mobiel door mensen die de vorige eigenaar van het nummer moeten spreken. Pas had ze nog de sociale dienst van de hoofdstad aan de lijn dat haar adres onderzocht werd op fraude. Was dus een adres in dezelfde stad, maar wij wonen daar toch echt niet. :hushed: Was ook voor die vorige eigenaar.

1 like

Overigens in de tijd dat telefoonboeken nog bestonden werden wij op ons huistelefoonnummer echt heel vaak gebeld door zingende mensen aan de andere kant vd lijn die op zoek waren naar de plaatselijke zanger. Zijn voornaam begint met dezelfde letter als mijn vaders naam en onze achternamen zijn hetzelfde. Stonden dus onder elkaar in het telefoonboek. Grote hilariteit altijd weer als er iemand belde met een serenade en dan vrolijk vroeg of ‘jullie J. thuis is’. Hehe, nope.

6 likes

Ja nog een dingetje over bellen, mn ex heeft een supermakkelijk nummer. Ik belde hem wel eens via een andere mobiel en dan tikte ik gewoon het nummer in maar op een of andere manier toetste ik vaak de laatste 2 cijfers verkeerd om. Dus ik moest bijv 45 hebben maar dan deed ik 54. En jaaa hoor dan kreeg ik weeeeeer ene Michel eraan met een heel erg Brabants accent. “Meee michel”. En dan zei ik weer oh sorry, ik wilde mijn vriend bellen. Hij zei toen een keer “ik denk dat je je vriend moet hebben”. Whaha.

51 likes

Ik ga hier zo stuk om. Ik hoor het ook gewoon als ik het lees .

25 likes

Ik ben opzoek naar een stage dus heb ik een stageconsulant gebeld en moest nog een mailtje sturen met mijn cv. Het was een informeel gesprek dus heb ik gewoon “Hi Dani, hierbij stuur ik mijn cv. Groet, paddington” gemaild.

Krijg ik 2 minuten later een mailtje terug met “Beste paddington, ik ben nu op vakantie tot 12 augustus. Met vriendelijke groet, daniela achternaam”

Bleek dat m’n e-mailprogramma automatisch “Dani” veranderd had in “daniela” en ik dat mailtje dus had gestuurd naar een ander bedrijf dat ik ervoor heb gemaild omdat ik zag dat ze opzoek waren naar een stagiaire :geek:

4 likes

@Paddington huh ik heb het 3x gelezen maar ik snap het niet haha. Jouw mail had het e-mailadres waar je het naar had verstuurd veranderd?

9 likes

Ja ik vond het al lastig om te verwoorden haha. Is het zo logischer? Ik typte dus “dani@…” in maar het veranderde blijkbaar in “daniela” (de vrouw - ander bedrijf- die ik ervoor een mega formele mail stuurde omdat ik zag dat ze opzoek waren naar een stagiaire)

1 like

Ohhh ik snap 'm! Awh dat is wel stom! Had je al wel wat gehoord van dat ‘Daniela bedrijf’?

Ja, helaas niet geworden (misschien had ik toch moeten mailen dat er wat verkeerd was gegaan…)

Hahaha moet zo hard lachen hierom

1 like

Mijn vader heeft daar ook last van, iemand met dezelfde voor+achternaam gebruikt ook bijna hetzelfde e-mailadres als hem waardoor hij al jaren lang berichten krijgt van uitvaartverzekeringen en andere dingen. Hij blijft alles maar doorsturen naar het ‘goede’ e-mailadres maar die vent heeft ook nog nooit gereageerd

1 like

Ik zou dan online nieuw ww aanvragen en me afmelden. Of is dat heel gemeen?

2 likes

Eigenlijk wel een slim idee! Als dat makkelijk gaat iig

1 like

Ik had vroeger eens een mailtje gekregen van gast_hoi@hotmail.com dat ik tegen iedereen in mijn lijst moest zeggen dat ik dat niet was. En dat ze er eens mee moesten kappen want hij kreeg elke dag wel een mailtje gericht aan mij.

Mijn email had 1 streepje meer

Niet echt ongemakkelijk maar moest er wel aan denken

1 like

Wel iets ongemakkelijks. Ik slaap dagen al heel licht waardoor ik elke dag in mijn slaap praat tegen m’n vriend. Gisternacht schreeuwde ik blijkbaar PAN! tegen hem ofzo? En daarna iets met pizza die onder het bed ligt.

En de dag daarvoor gaf ik hem een bos bloemen en verzekerde ik hem dat ik dit niet deed in m’n slaap (heh)

En wat dacht je van deze
Ik lag al te slapen, hij komt erbij liggen.
Hij zegt: hoi lieve gast
Ik zeg: hoi lieve lasagne

:smile: trots op mezelf dat ik elke keer weer zoiets hersenloos uit weet te kramen.

55 likes