Ik had gisteren vrij hoge open sleehakken aan, en ik had er al best veel complimentjes over gekregen.Ik denk eigenlijk vooral omdat mensen onder de indruk waren dat ik een hele week op hakken heb rondgelopen.
Maar op een gegeven moment stond ik in de rij van de bar, en toen kreeg ik weer een compliment over mijn schoenen van een onbekende man. Ik vond dat heel vriendelijk, dus ik zei: oh, dankuwel, wat aardig. Maar hij ging maar door: ‘ ja, daar worden wij (???) wel gelukkig van, van zulke voetjes in zulke schoenen’. Toen vond ik het al een beetje weird, maar als de aangepaste vrouw die ik ben reageerde ik erop door wat ongemakkelijk te lachen, ik haat dat van mezelf.
En toen stond hij opeens echt te dicht achter me, en zei hij: mag ik anders even aan je voeten likken? HET WAS ZO RAAR. Maar het allerergste vond ik hoe ik reageerde, ik was echt volledig overdonderd. Ik had tenminste een por met mijn elleboog kunnen geven of weet ik veel wat, maar weet je wat ik doe? Ik zeg (ik hoorde het me zeggen en ik haatte mezelf meteen), let op: NOU HIHIHI DAT LIJKT ME GEEN GOED IDEE WANT MIJN VOETEN ZIJN HEEL VIES EN STOFFIG!
Ik had echt alles kunnen zeggen. Vanuit mijn hoofd: rot op perv, over mijn lijk, ga weg of gewoon nee, maar ik kies voor deze subassertieve rotzooi voordat ik ongemakkelijk wegloop. Wat intens kut van mezelf.