Een paar maanden geleden was ik bij mijn ouders en had ik een luie dag. Het was superlekker weer die dag dus zat in m’n bikini in de tuin. Ik ging even de brievenbus checken en zag toen dat er bij de overburen een duif vastzat tussen de zonnepanelen op het dak. Dat dak is echt heel hoog en een normale ladder kan er niet bij. De buren waren zelf op vakantie.
De duif leefde nog dus ik ging meteen bellen naar een paar instanties of ze konden komen. De brandweer was druk, dierenambulance deed dit soort dingen niet en ik ben uiteindelijk 1,5 uur bezig geweest met telefoontjes plegen, zonder resultaat. Toen ik naar de duif keek zag ik dat hij niet meer bewoog en na 10 min wist ik dat hij waarschijnlijk was overleden. Ik dacht tja, er komt geen hulp en de duif is dood dus dat was het dan. Meer kan ik ook niet doen.
Ik ging dus weer in de tuin liggen en zie een uur later opeens een brandweerwagen voor de deur. Ik ging naar buiten en daar zie ik dus één voor één brandweermannen uit die wagen stappen en het bleef maar duren. Uiteindelijk waren er 8(!!) brandweermannen. Ik dacht echt Omg nee zo erg is het helemaal niet en de duif is al dood. Ik stond daar dus met 8 brandweermannen tegenover me die me schaapachtig aankeken en ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen. Toen zei ik maar ‘de duif is dood’. Toen begonnen ze te lachen en hadden ze het opeens over Toon Hermans en ik dacht echt wtf heeft Toon Hermans hier nu weer mee te maken
Maar goed, ik sta daar dus halfnaakt op straat met 8 brandweermannen voor me en inmiddels allemaal buren en toeristen die nieuwsgierig waren en ook kwamen kijken. Toen kwam er serieus een journalist aangelopen. Echt omg. Hij ging me interviewen en was vanalles aan het noteren in z’n boekje. Inmiddels hadden ze de duif van het dak gehaald en reden ze vrolijk weer weg. Ik stond daar echt van; wtf just happened 
Dit is het artikel voor de geïnteresseerden: (nadat ik dit artikel las wist ik waarom ze het over Toon Hermans hadden
)