Ongemakkelijke momenten

Dit vind ik heel grappig om te lezen, maar serieus mega creepy tegelijk :upside_down_face:

Nee, ik ook niet :joy:. Wist toen maar amper wat een stoma was.

2 likes

Ik was laatst over Annie’s en Gerda’s aan het klagen tegen mijn beste vriendin, over kort pittige dames en dergelijke. Ik weet niet waar het precies over ging maar ik was nogal enthousiast een hypothetische Gerda aan het bashen. Na een paar minuten ben ik klaar en zegt ze tegen me “zo heet mijn moeder”.
En die moeder zat er ook bij.

Ik heb het nog geprobeerd te redden maar helaas. Het hielp ook niet dat die moeder ook een best kort pittige dame was

60 likes

Ooo wat awkward! Ik zou als zowel vriendin zijnde en die moeder gewoon lekker om lachen denk ik. Hoe reageerde Gerda?

Die moest gelukkig wel lachen. Mijn vriendin vond het minder leuk :’)

1 like

Oooh altijd als je aan dit soort momenten terug denkt voel je weer die schaamte, haha!

Paar maanden terug reed ik en nog een aantal collega’s met onze projectmanager terug. We hadden het over haar werk en dat van haar vriend. Zij heeft best een hoge functie dus ik had de domme aanname gedaan dat haar vriend ook wel een hoge functie had.
Ik vroeg “Wat doet naam vriend voor werk?”
Zij: “Hij werkt in de schoonmaak”
Ik: “Ah wat doet hij dan precies?”
Zij: “Hij is glazenwasser.”
Ik: “Haha ja nee even serieus wat doet hij?”
Zij: “Hij is glazenwasser.”

Het was zĂłooo ongemakkelijk, alsof ik het niet goed genoeg vond ofzo. Ik heb daarna niet eens mijn best gedaan om het goed te praten, dacht daar wordt het toch alleen maar erger van

56 likes

Haha! Toen ik 'm in de bioscoop zag en ik gluurde opzij huilde de hele rij met me mee aan het eind, dus die man is gewoon harteloos (of hij heeft de film niet gezien) :sweat_smile:

1 like

Ooh ik heb ook zo gehuild bij Coco! Zelfs mijn vriend hield het bij het einde niet droog!

Ik was op vakantie in Thailand met een vriendin en daar deden we onder andere een jungle trek. We waren al de hele dag aan het lopen toen we in een klein dorpje in de jungle aankwamen waar de lokale bevolking woonde. Ik moest best wel nodig plassen en was blij dat we daar ook van hun toilet (een gat in de grond met een rieten wandje er omheen, maar ach) gebruik konden maken zodat we niet ergens achter een struik hoefden te hurken. Dat ging allemaal prima, maar ik wilde ook graag mijn handen wassen daarna.

In de buurt was gelukkig ook een kraantje waar ook al een paar anderen hun handen gewassen hadden, dus ik loop vrolijk naar dat kraantje en doe het zelfde. Alleen op het moment dat ik het kraantje weer dicht wilde draaien ging er iets mis en stond ik opeens met een heel stuk van de waterleiding in mijn hand. Al het water spoot er uit terwijl ik als een malle probeerde dat stuk leiding er weer aan te krijgen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Stond ik daar zeiknat met een stuk waterleiding te zwaaien terwijl alle locals me zwijgend aankeken en de rest van onze groep helemaal dubbel lag. Niemand schoot me te hulp en het duurde ook nog even voordat ik het kraantje weer gemaakt had.

Ik voelde me ook zooooo schuldig dat ik bijna hun enige punt met stromend water verwoest had. :pensive:

43 likes

Laatst zou ik van een collega een theezakje krijgen maar zij was dat vergeten en ik heb echt 2 minuten overwogen gewoon het kopje heet water leeg te drinken voor ik de ballen vond om om een theezakje te vragen :’). Echt beschamend.

7 likes

Huh maar ik snap niet waarom je dat niet durft te vragen? Heb al de reacties hierboven gelezen over de losse thee maar snap het nog steeds niet

1 like

Oh neeee hahaha wat erg! Arm mannetje ook. Maar ik moet stiekem wel heel erg lachen om je verhaal. Hebben ze er tegen jou nog iets over gezegd?

1 like

Toen ik 13 was, had ik een slaapfeestje bij een klasgenootje. Ze had een beetje een stugge familie, dus er kwam al niet echt een gezellig gesprek op gang. Er hingen heel veel foto’s aan de muur van o.a. haar 2 veel oudere zussen. Dus ik zei tegen die moeder om maar een gesprek te beginnen: ‘Jeetje zeg, wat lijken uw dochters op u!’ Zegt die moeder: ‘Dat kan niet, dat zijn niet mijn kinderen. Hun moeder is dood’ Toen stamelde ik iets van ‘Oh goh, nou, jeetje, wel gek dat ze dan zo op u lijken
’, maar wat volgde was een mega ongemakkelijke stilte in de kamer met vader en moeder en een hoop klasgenootjes. Sta je dan als 13-jarige die een gesprek probeert op gang te houden :joy:

Edit: de moeder van mijn klasgenootje was de tweede vrouw van haar vader. Zijn eerste vrouw was overleden, maar daar had hij wel twee kinderen mee, de oudere zussen van mijn klasgenootje dus

30 likes

Het duurde twee minuten voor ik het eindelijk snapte haha. Wat super pijnlijk en ongemakkelijk.

1 like

Ik was een keer met mijn moeder en vriend op bezoek bij mn oma. Terwijl mn moeder thee aan t zetten was ofzo, waren mn vriend en ik een foto aan het bekijken die we 8 jaar geleden van de hele familie hebben laten maken. Mn vriend wees naar mij en zei ‘toen was je een stuk minder knap’, waarop mijn moeder (die met haar rug naar ons toe gedraaid stond) reageert met ‘ja, ik weet het maar toen blablabla’

Hahaha omg die kop van mn vriend, ik ging stuk. Zo ongemakkelijk voor hem haha. Hier plaag ik m nog mee. Ik snap ook niet waarom mn moeder zich aangesproken voelde? Überhaupt bedoelde mn vriend het niet serieus haha :’)

32 likes

Ik snap het niet en nu voel ik me dom.

1 like

Het was haar stiefmoeder? En de echte is overleden

Ja ongeveer wat @Solee zegt, heb het even verduidelijkt in mn post

2 likes

Ik had vorige week zoiets ongemakkelijks, oef ik schaam me er echt nog steeds voor. Ik was bij mijn ouders en er was ook een kennis op bezoek, een kale man, die mijn ouders al 20 jaar kennen of zo dus wel een vriend van de familie. Toen ik jong was noemde ik hem altijd ‘kale’ maar mijn moeder zei dat hij dat niet leuk vond dus toen was ik daar natuurlijk mee gestopt, haha.
Nou mijn moeder laat dus iets op een foto zien dat te maken heeft met een andere kale man. Dus ik roep heel hard “Heeeee is dat van die kaaaaa” en toen besefte ik me dus shit, ik kan helemaal geen kale zeggen want die andere kale man is erbij. Dus ik bleef ook echt heel lang hangen in die ‘aaa’ en iedereen keek me aan van gaat het niet. Toen had ik net gedaan alsof ik een naam bedoelde die met een K begint, maar volgens mij hadden ze allemaal door dat ik kale wilde zeggen. God, wat was het awkward.
Vanmiddag las ik ergens anders het woord kale en toen moest ik er meteen weer aan denken en schaamde ik me ook echt weer haha. Hoop dat hij het snel snel vergeten is.

38 likes

Ik werk aan de receptie op mijn werk. Mensen bellen aan en zeggen wie ze zijn en waarvoor ze komen. Ik laat ze dan via een buzzer naar binnen. Onze receptie is boven (heul logisch en handig) en ik moet er altijd bij zeggen dat ze naar boven moeten komen.
Soms begrijpen mensen dat niet en staan ze beneden te wachten. Ik roep dan meestal ‘komt u naar boven’ en in enkele gevallen ga ik bij de trap kijken. Gisteren kwam er weer iemand die een afspraak had en ik zei via de intercom dat hij naar boven moest komen. Ik wacht en niks gebeurde. Ik liep naar beneden en een collega, die boven stond, vroeg nog ‘zoek je iemand?’ Ik zei ‘ja, heb iemand binnengelaten maar hij is weg?!’
Ineens roept die collega: hier is iemand. Had die bezoeker de lift genomen. Toen ik weer naar boven was gerend zei die bezoeker: ik ben gehandicapt en kan geen trappen lopen dus heb ik de lift genomen. Daaamn ik schaamde me😓.
To be fair: bijna niemand stapt in die lift omdat ie weleens blijft steken. Stel je voor dat die bezoeker ook nog eens vast kwam te zitten


3 likes