Ongemakkelijke momenten

Haha toen ik ooit in een bejaardentehuis werkte verbaasde ik me ook altijd over hoe vaak die mensen iedereen dik noemden. Soms rechtstreeks tegen die persoon maar vooral overdreven hard tegen elkaar zodat de persoon in kwestie het sowieso hoorde. “Kijk nou Bep! Wat is die zuster toch DIK hè!!!” 🤦

2 likes

Waarom zijn sommige oude mensen zo naar? Kan me niet voorstellen dat ik mijn eventuele kleinkinderen ga fatshamen. Generatiedingetje of zo?

3 likes

Ik was een keer iedereen aan het begroeten tijdens een verjaardag. Kom ik bij mijn oma. Zegt ze: “kind (ik was bijna 30), je ziet eruit alsof je anorexia hebt.” Bedankt hè oma.

(Jullie mogen hierom lachen i.v.m. mijn forumnaam)

16 likes

Mijn oma is ook zo! Ze vroeg een keer aan de vriend van mijn zusje tijdens de begroeting of hij aan de Prednison zat vanwege zijn dikke kop.

34 likes

Dit heeft er niet helemaal mee te maken maar ik heb een bijbaan in de horeca en ik vind het echt shockerend hoeveel opa’s en oma’s hun kleinkinderen te eten geven. Dan mogen die kids van 8 jaar oud ofzo een warme chocolademelk met slagroom en een bordje patat met een kroket en daarna nog een magnum ook? Dit patroon zie ik zo vaak bij kleinkinderen en ik vind het echt heftig dat zo’n jong kind dan zoveel eten en slechte dingen mag hebben

3 likes

Mij noemden ze een keer een mager scharminkel. Ook maat 38. Er is geen middenweg blijkbaar :’)

7 likes

Mijn moeder zei een keer:“ja op dat gewicht (dat van mij) zat ik pas toen ik zwanger was.”
Verder is ze wel heel lief, maar ze snapt soms niet dat je dit soort dingen niet tegen een onzekere puber kunt zeggen…

1 like

Ik lees vanalles over oma’s en de mijne past precies in dat rijtje.

Zij was de koningin van de ongemakkelijk momenten en wij hadden een hekel aan der.

1
Als ze langskwam reed ze 1 rit met de taxi en de andere deden wij dan.
Vaak haalden we haar op en bracht de taxi haar thuis. Op een zondag wilde mevrouw perse langskomen , niemand had er zin in maar ze had de taxi al geregeld .
Werd er rond 16 uur aangebeld en ik hoorde wat geschreeuw en zag in Mn ooghoek wat armen bewegen.

Ik liep naar de deur en hoorde dat zij aan het schreeuwen was. Deed de deur open en stond ze tegen de taxi chauffeur te schreeuwen.
Ik vroeg wat er aan de hand was en toen kwam ze met het verhaal dat de taximeneer homo is en dat ze hem graag wil duidelijk maken dat dat niet goed is in Gods ogen.
Mn bek viel open en zat die man verschrikt aan te kijken. Mn vader kwam aanrennen heeft oma mee naar binnen getrokken en ik heb Mn excuses aan de man aangeboden en gezegd dat ze niet helemaal meer goed is.

4 maanden later was oma er weer en werd er aangebeld door de chauffeur die haar ophaalde. Ik doe de deur open …was het die man.
Heb op voor hand Mn excuses maar aangeboden en Mn vader heeft tegen zn moeder gezegd dat ze der waffel moest houden en iedereen in zn waarde moet laten want dat deden wij ook bij haar.

Heb die man nooit meer gezien…

2
Was 17 toen Mn oma een nieuwe heup kreeg. Ze lag ik het ziekenhuis in de plaats waar ik naar school ging dus ik was de lul.
Had net een vriendje (half indo) en Mn ouders hadden hem ontmoet en vonden het een leuke jongen. Toevallig woonde hij tegenover het ziekenhuis en stelde hij voor om een keer mee te gaan naar Mn oma. Ik vond dat geen goed idee maar hij stond er op. Naast dat Mn oma niet van homoseksuelen hield , hield ze ook niet van mensen met een andere afkomst.
We kwamen binnen en was doodsbang voor haar reactie . Ze zag ons en schreeuwde het uit van blijdschap! Ze vond het allemaal zo leuk!
Ik begon me zorgen te maken … het kon ieder moment fout gaan. Dat gebeurde niet totdat ik die keer er op alleen langs kwam .
“Waar heb je die zwartjoekel” gelaten?! “
Ze lag op een zaal met meerdere mensen die allemaal naar ons keken.
Ik was haar gedrag zo zat dat ik heb geeist dat ze haar woorden terug nam . Kreeg een tirade over dat donkere mensen jatten en slecht zijn. Heb haar nog 1x gevraagd om haar woorden terug te nemen . Deed ze niet en heb haar een half jaar niet gesproken of gezien.
Als ze langskwam ging ik weg en als ze belde nam ik gewoon niet op.
Uiteindelijk heeft ze haar excuses aangeboden.

Vreselijk mens😩

23 likes

Ik moest mijn lichaam van 1 grootouder bedekken omdat ik dun ben en een ‘afwijking’ heb. Eeuwige haat aan die kettingrokende, pleeborstelhaarhebbende vrouw. :fire: :fire: :fire: :fire: :fire: :fire: :fire:

10 likes

Jezus… wat zeiden je ouders er van?

LOL door al die verhalen denk ik er weer aan dat toen ik mijn opa op zijn sterfbed ging bezoeken, hij tegen mij zei dat ik wel heel dik was geworden. Dat zijn uiteindelijk zijn laatste woorden tegen mij geweest :joy:

34 likes

Niks. De enig levende ouder zat bij haar onder de plak (het was zijn moeder). :’)

Wat knap van je dat je op die leeftijd al zo een excuses hebt geëist en er zo mee omging, heel goed! En niet normaal wat je oma zei idd :frowning:

3 likes

Ja, het was zon lieve jongen! Mn oma had genoeg lelijke dingen tegen me gezegd .

2 likes

Ik vind het best wel leuk om te horen dat er nog meer oma’s zijn die niet superlief zijn :speak_no_evil: Alle “andere” (= niet mijn) oma’s met wie ik in aanraking ben gekomen (van mn vriend/ex/vriendinnen) waren allemaal superlief en mn ex zn oma gaf me eens geld voor mn goede rapport (had net mn eerste jaar hbo afgerond hahaha), zo lief. Mijn eigen oma daarentegen is lief tegen alle andere kleinkinderen behalve tegen mij?? Ze noemde me altijd dik en ik mocht geen twee keer opscheppen zoals de anderen en ook liever geen toetje. Side-note: ik ben altijd dun geweest, meestal randje ondergewicht. Dik oma??? Weet u het zeker??? Misschien hadden we haar een nieuwe bril moeten geven in plaats van een ipad

4 likes

Hahah dikke pad :sob:

Mijn oma zeikt wel altijd over ALLES maar ze zegt wel altijd dat ze me dun vind (ben ik niet) dat vind ik wel chill

1 like

Haha ja, echt het soort moment dat je voor altijd wilt koesteren!

3 likes

Laatst kwam mijn vriend mij ophalen en we stonden in de voortuin en mijn moeder stond in de deuropening want we stonden nog even te kletsen. Opeens zag ik wat liggen en zie ik daar een aantal tampons liggen in de voortuin (ongebruikt hoor)!! Ik had dus vlak daarvoor een tas uit mijn raam uitgeschud omdat er allemaal kruimels inzaten (dacht dat ie verder leeg was). Mijn moeder zag me zo kijken en keek zo naar mij nadat ze ook de tampons gesignaleerd had: “:sweat_smile::roll_eyes:
Gelukkig zag mijn vriend het niet.

5 likes

Wat is er dan erg aan als je vriend dat ziet?

53 likes

Mijn oma noemde de vriendin van mijn neef een keer dik, en aan mijn moeder had ze een keer gevraagd of ik ‘die ziekte had, waarbij ze niet meer eten’. Ik was toen inderdaad wel erg mager.

Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat de mensen in hun tijd gemiddeld ook veel dunner waren dan wij nu? Ik kan het wel soort van plaatsen.

1 like