Ongemakkelijke momenten

Ik stond net in de snackbar te wachten op mijn grote patat speciaal. Ik vind dat ik dat mag want ik neem nooit een snackje erbij.

Komen er twee van zulke vrouwtjes binnen, middelbare leeftijd, middenklasse maar man heeft altijd het geld binnen gehaald, doen er 3,5 jaar over om te beslissen wat ze nemen, ‘goh wat denk jij Truus, een kalfskroket of een berenklauw, goh lastig.’

Dus op een gegeven moment is de snackbar mevrouw mijn grote patat aan het inscheppen. Vraagt een van die twee vrouwtjes aan haar: ‘is dat een grote patat?’
Dus de snackbar mevrouw zegt dat dat klopt.
Vraagt ze: ‘oké, wij zijn met zn 5-en, denk je dat dat genoeg is?’
Dus snackbar mevrouw: ‘nee joh, er zijn mensen die dit alleen eten’
Zegt het vrouwtje (van normaal postuur): ‘WAT!? HUH!? Nee toch!! Er zijn toch geen mensen die dit ALLEEN eten!? Nou, nee dat gaan we niet doen hoor, kom nou.’
Ondertussen sta ik te doen alsof ik het allemaal niet hoor.

Dus die snackbar mevrouw roept me dat mn grote patat klaar is en ik stap naar voren om het aan te pakken, staan die twee vogels me aan te loeren alsof ik het vreemdste natuurverschijnsel ben dat ze ooit gezien hebben jemig. Overdrijven is ook een vak. Laat mij mn leven leven met mn patatje :frown:

98 likes

klinkt ook wel echt als een hele toffe werkgever!!

even los van zn kledingsmaak dan :see_no_evil:

1 like

Foodshaming

Ik hanteer dezelfde regel als jij wat betreft de snack / friet grootte!

2 likes

Toen ik in Thailand was, gingen we raften. Er gaan altijd lokale jongens/mannen mee, zo ook toen. Toen we van de eindplaats terug gingen naar het gebouw waar we onze spullen achtergelaten hadden, zat ik achterin zo’n truck naast een van die jongens. Achterin zijn dit zo’n bankjes ipv stoelen. Hij leek me een jaar of 14 en echt erg mager.
Inneens vraagt die jongen: hoe oud ben jij? Ik: 18. Hij: ik ben 22, dus ouder dan jij en toch heb jij dikkere billen dan ik, hoe kan dat? Toen stond ik echt met mn mond vol tanden. Hoezo zou je zoiets zeggen? :confused:

Ik zeg zoo vaak met volle overtuiging ‘smakelijk!’ Ipv ‘goedenavond’ tegen mensen die de deur uitgaan op mn werk haha

6 likes

Eeens maar waar ik me dan wel aan erger is dat als er hapjes gedeeld worden sommige mensen echt alles wegkapen. Laatst ook met een vriendin we hadden gewoon zelf een bescheiden bakje guacemole gemaakt voor zn 5en en zij doet ongeveer 1/3e van die kom op 1 zo een chipje .Dus toen kon ik niet laten om te zeggen ‘zo past er nog meer op?’

16 likes

@Zemraluani UITLOGGEN

nee hoor blijf maar gezellig

1 like

Ik krijg altijd commentaar op hoeveel ik eet. Huuh waar laat jij het allemaal? Waarom zoveel? Je bent net een vuilnisvat. Dat zo’n dun iemand zoveel kan eten. Etc.
Laat mij gewoon eten!!!

12 likes

Grote patat is juist lekker joh. Laat die troela’s lekker lullen. En snacks mogen er ook best bij hoor.

5 likes

Ik had laatst bij een restaurant een Poke Bowl besteld en opgegeten (want, lekker en ik had honger). Komt de serveerster terug en zegt echt heel hard: “wow! Heb je het helemaal opgegeten?!” Ik: “uhh, ja, het was lekker.” Zij: “dat lukt echt nooit iemand, want het is heel erg veel!”.Oké, dankjewel ofzo?

47 likes

Laatst had ik tomaatjes mee op m’n werk, krijg ik wat sarcastisch commentaar van “oh lekker gezond hoor!”. Even later gaat het over energy drankjes, en ik geef aan dat ik die best lekker vind en wel eens drink. Krijg ik ook daar weer commentaar op: “nou mij niet gezien hoor, zoooo ongezond”.
Wat wil je nou? Volgens mij is het alleen goed als ik elke dag alleen maar een boterham met pindakaas zou eten.

11 likes

Dank voor de steun

Ja en “wow ik zou echt misselijk worden als ik zoveel zou eten als jij. Ik heb vandaag alleen nog maar 2 crackers en een appel op.”
Oh oké. Ik knik gewoon belangstellend terwijl ik m’n 8e boterham naar binnen schuif met m’n hand al in de zak voor de volgende. Kan toch niet praten met m’n mond vol :woman_shrugging:t4:

53 likes

Ik ga echt hélemaal stuk om het idee dat je iemand’s lengte en slungeligheid zou vergelijken met een salontafel? hahahah

1 like

Ik weet ook niet zo goed waar dat misging in mijn hersens haha

Een collega van mij was zwanger en we wisten dat zij de naam van de baby al wist, maar nog geheim wilde houden. Ik was haar een beetje aan het plagen erover en opeens zegt ze: oké ik zeg het wel de baby heet Sjonnie. (Het was een andere naam, maar gewoon zon naam die je totaal niet verwacht.) Dus ik hahahaha Sjonnie wie noemt zn kind nou zo. Ik ben benieuwd hoe je baby echt heet. Zij: nee het is echt Sjonnie. Ik: hahaha ja doei grapjas, ik zie het vanzelf wel als het geboortekaartje komt.

3 weken later komt het geboortekaartje en je snapt nu wel welke naam erop stond… ik vond het zoooo erg! Had ik gewoon de met veel zorg uitgekozen naam voor haar eerste kindje keihard staan uitlachen. Ik spreek haar nu niet meer zoveel…

120 likes

Hahah vooral dat je t uit ging leggen.

2 likes

Oe ongemakkelijk :see_no_evil:

1 like

Dit is ook gewoon kut! Zelfs als je geen awkward persoon bent. Hoe Kun je dit nou goed doen??

Echt zoo ongemakkelijk!

Haha ja vreselijk. Als ik een volle kamer binnenkom op een verjaardag roep ik altijd maar heel snel Hallo iedereen, gefeliciteerd met Naam Jarige!! Zodat ik niet iedereen apart hoef te feliciteren/groeten. Sowieso vind ik het maar een gekke gewoonte dat je iedereen moet feliciteren.

9 likes