Ongemakkelijke momenten

Op m’n werk komen veel nette klanten. Dan spreek ik de hele tijd uiterst deftig, met een prachtige ‘r’ en ‘n’. Om even later te roepen: “dese was et toggg heh?” (echt heel plat Rotterdams per ongeluk) en dan zie ik ze soms een beetje verschrikt kijken.

Verder heb ik nog een leuke anekdote van m’n oud-collega: op een dag kwam er een mevrouw binnen. Ze zei niets en liep rechtstreeks het magazijn in. Dus m’n collega vroeg: “mevrouw, wat gaat u doen daar?” Zij gaf gewoon echt letterlijk antwoord, dat ze het controleert o.i.d. Collega snapt er nog steeds niets van. Komt er nog een mannetje achteraan, die fluistert hem toe: “ja dat is naam grote baas”.
Ik vind dit nog steeds zo grappig. Want ze is echt heel bekend (voor alle medewerkers landelijk iig), maar ik kan me voorstellen dat je haar in het echt niet direct herkent op deze manier.

26 likes

Wat was het (beoogde) nut van die dingen dan? En hoe zou dat moeten werken?

1 like

haha mevrouw wat gaat u doen daar

ik vind het ook grappig haha :stuck_out_tongue: zo droog tegen ‘de grote baas’

3 likes

Huh ik snap die curves opmerking niet? Naar aanleiding van wat werd dat gezegd?

4 likes

Ik snapte er ook niks van haha, dacht dat het aan mij lag

2 likes

Haha ik heb zoiets vroeger ook gehad toen ik nog als cassière werkte bij de supermarkt. Ging een klant aan mn kassa ineens allemaal papiertjes van de grond in de prullenbak van een andere kassa doen. Dus ik als onschuldige 16-jarige “oh maar mevrouw u hoeft niet op te ruimen hoor, dat doen wij allemaal gewoon”. Pakt ze mega arrogant haar pinpas uit haar portomonnee en legt haar vinger naast haar achternaam en zegt “zie jij wel wat hier staat?? Weet jij wel wie ik ben?!” Maar best bozig ook. Ik voelde me mega ongemakkelijk want herkende heel die naam niet maar blufte er beetje doorheen door schaapachtig te knikken “ja dat weet ik wel hoor”, me ondertussen echt doodschamend.

Bleek ze achteraf alleen maar de moeder te zijn van de eigenaar van de supermarkt. Voelde me toen echt stom want had door haar het idee dat ik echt een belangrijk iemand had beledigd ofzo maar ze gedroeg zich echt of al het fucking personeel haar zou moeten herkennen.

37 likes

Ah, dat is echt gemeen en onnodig! Sneu als je als je zulke uitspraken nodig hebt ter bevestiging van je ego…

3 likes

Hahaha wat triest.

Toen ik nog in de ijssalon werkte, kwam de broer van de vrouw van de eigenaar vaak binnenlopen in z’n ranzige kluskleding en dan ging hij zonder wat te zeggen aan de softijsmachine zitten: lekker paar ijsjes tappen en weg was ie weer :joy:

Heb heel wat jonge nieuwe collega’s moeten uitleggen wie dat was en dat hij dat gewoon mocht. Klanten keken ook altijd zo :face_with_raised_eyebrow:

Heerlijk, maffe gast

11 likes

Haha de moeder van de eigenaar van het restaurant kwam ook op willekeurige momenten binnen wandelen. Dan ging ze ergens zitten en bestelde ze iets van een broodje kroket en zei ze vaak ‘‘Oh doe maar rustig aan hoor, ik zie dat je het druk hebt’’. Dus de eerste keer dacht ik oh wat lief, prima. Loop ik 2 minuten later langs haar tafel en trekt ze me aan mijn mouw ‘‘Ja hallo meisje ik heb net een broodje kroket bij je besteld, maar die ben je vergeten. Wil je die NU voor me halen’’.

Takkewijf.

26 likes

Ja geen idee dus, haha. Hij klonk echt thirsty.

1 like

omg deze mijn hemel

36 likes

Mijn god ik sterf van de ongemakkelijkheid

2 likes

Zo, heftig ongemakkelijk dit… Eerst dat rare splitsen en dan dat portomonnee verhaal ook, huh?!

1 like

Gisteravond lag ik op bed en hoorde ik kikkergekwaak.
Even later werd m’n vriend pissig en kwam hij bij mij op bed liggen.
Dus ik hem zo troosten: “hoor dan er zijn kikkers buiten, zullen we ff kijken misschien voel je je dan beter”
“NEE! Laat me met rust!”
Ik dacht oké dan niet
Even later begint die vent te lachen en vroeg hij “Waar zijn die kikkers dan?”
Ik: buiten, hoezo
Zet ie de ventilator uit en gaat ie nog harder lachen
“Waar zijn die fucking kikkers dan? :joy:

Bleek het gewoon de ventilator te zijn :sob:

Waarschijnlijk hoor ik de komende weken nog dingen als ‘hoor je nu ook kikkers?’ ‘hey er zitten ventilators in het water’ etc etc :joy:

57 likes

Hahaha ik moet serieus hardop lachen om vla modder :joy:

2 likes

Oh my zo erg. Ik heb in een heeeel lang verleden ook een date gehad met zo’n gierige jongen. Hij wilde ook de rekening splitten (prima), maar dat deden ze daar niet. Dus toen ging hij die ober lastigvallen en doorzeuren, maar die zat zo ooh sorry doen we niet :woman_shrugging:. Ik heb toen maar betaald want ik háát zulk gierig gedoe. Zijn reactie was “betaal ik de volgende date”. En toen zei ik: nee dat is niet nodig hoor, want die komt er niet :neutral_face:
Daarna was het ook zo ongemakkelijk, had het ook niet kunnen zeggen maar was al zo op hem afgeknapt dat het me niet eens boeide. Het sneue is dat hij daarna toch nog belde om af te spreken.

45 likes

Bwahahaa!
Je herinnert me ook aan een lompe verspreking die ik had, in ook een redelijk domme situatie: Ik was ZO dronken en kon niet eens meer fietsen, moest dus uiteindelijk in een taxi naar huis… Helaas uit raam van de taxi gekotst, of zoals ik het de volgende dag (nog steeds dronken) aan m’n beste vriendin meldde: “Ik heb uit de kotsi getaxt!” :joy:

54 likes

Haha jezus heel erg awkward haha, maar zij maakt het ook nog extra ongemakkelijk door zo expres stiltes te laten en dan zo te lachen terwijl hij duidelijk gewoon een… apart… persoon is? :joy:

Edit: misschien ook wel goed trouwens, want dan leert hij dat om de ongemakkelijkheid op te lossen niet iedereen meteen z’n portemonnee gaat pakken om voor hem te betalen haha

3 likes

Gisteren was ik uit eten en we kregen brood en een bordje waar je dan zelf olijfolie, zout en peper op kon doen. Dus ik deed wat olijfolie op dat bord en daarna het zout. Daar kwam niet zoveel uit, dus ik dacht dat je misschien moest draaien. Dus ik daar aan draaien, valt die dop eraf. De halve tafel onder het zout.
En super veel mensen keken :slight_smile: daarna kwam mijn vriend terug van de wc “wtf heb je gedaan? Ik ben nog geen 5 minuten weg en het gaat nu al mis.” Ja ja maak het nog ongemakkelijker

56 likes

Ik herinner me nog iets ongemakkelijks van een paar jaar terug.

Ik was op school en mijn darmen hadden er zin in en ik moest dus constant ruften laten. En niet normaal ook, ik leek wel een scheepshoorn. Anyway, ik naar de wc, ik laat een ENORME scheet en loop opgelucht naar buiten. Sta ik oog in oog met een klas (in het lokaal tegenover de wc) die heel mijn sessie gehoord hebben. Ze keken me met grote ogen aan… Ben maar snel weggelopen.

26 likes