Omg ik had net iets zoiets ongemakkelijks in de supermarkt (in het buitenland)
Ik was klaar met boodschappen doen dus liep naar de kassa, m’n vriend ging nog even wat pakken en kwam iets later. Ik leg dus alles op de band maar m’n boodschappen lagen helemaal tegen die van de man voor me aan. Er lag maar één beurtbalkje vlakbij de lopende band, vond het al irritant dat dat balkje niet dichterbij lag. Ik hang echt helemaal over de kassa heen om dat ding te pakken terwijl ik heel raar werd aangekeken door de kassamedewerker. Ik leg dat ding dus tussen onze boodschappen in en zie vervolgens dat de mensen achter mij hetzelfde probleem hebben want er zijn geen balkjes meer.
Ik kijk naar de kassa naast ons en daar stonden twee balkjes, dus ik denk ach ik zal is een goede daad verrichten vandaag en loop naar die kassa om twee van die beurtbalkjes te pakken. Terwijl ik terugloop naar mijn kassa komt mijn vriend vanaf de andere kant aangelopen en kijkt me al heel vreemd aan, waarna ik die balkjes omhoog hou en roep: er zijn geen balkjes meer! (Zo zag het er echt uit trouwens met die handjes in de lucht)
Ik zet die dingen dus op de lopende band om de boodschappen van de anderen te scheiden en dacht nou heb ik toch weer even die mensen geholpen! M’n vriend komt naast me staan en zegt: sorry maar wat doe je?? Ik zeg ja gewoon die boodschappen scheiden want alles staat tegen elkaar aan en er lagen geen balkjes meer hier. Hij:
Zegt ie: ja das heel aardig maar dat kennen mensen hier helemaal niet en dat zijn gewoon de balkjes die aangeven dat de kassa gesloten is. Ik begreep meteen waarom die mensen allemaal zo raar keken en geen ‘dankjewel’ zeiden.
Toen heb ik maar met een rood hoofd die dingen weggehaald en keek die kassamedewerker mij echt aan alsof ik gek geworden was. Daar ga ik dus ook nooit meer naartoe. Die jongen zal wel denken: waarom zet dat mens opeens overal ‘kassa gesloten’ balkjes tussen ?!
Het is me ook nog noooooit opgevallen dat ze dat hier niet eens gebruiken