Ongemakkelijke momenten

Ooh ja zo herkenbaar inderdaad. Ik kan prima een gesprek voeren maar op dat soort momenten verander ik echt in een sociaal incompetente aap.

Vanmorgen liep ik de keuken in om thee te halen en daar zaten twee bouwvakkers even pauze te houden. Nou, ik maar gewoon mn thee pakken. Doet het knopje op de automaat het niet, dus moest ik 10 keer drukken voordat er iets uitkwam. Vonden zij heel grappig natuurlijk. En dan denk ik alleen maar ‘zeg iets leuks bubbless, zeg iets leuks’, wat er ongeveer zo uitziet :drooling_face: dus dan blijf ik maar gewoon als een idioot met mn rug naar hen toe naar dat apparaat staren

21 likes

Ohhhhh wat erg, een vriendin en ik maken hier altijd grapjes over…ga het nooit gebruiken bij iemand, veel te bang dat het mij ook gebeurd

1 like

O dit doet me denken aan iets

Toen ik op de middelbare school zat haatte ik muziek zo erg, ik ben totaaaal niet muzikaal aangelegd helaas. Maar goed we hadden toen een heel strenge docent, ze was heel leuk als je goed was in muziek en anders super zeikerig
Op een gegeven moment stonden we op de gang en ik had er geen zin meer in dus ik zei ‘‘Ahhhhhhh mevrouw X is echt een bitch!1!! :rage::rage:’’ en toen zei m’n klasgenoot: dat is m’n moeder

Ok

65 likes

Haha nee!

In deze categorie heb ik er ook nog één. Ik werk in het onderwijs en toen ik mijn lesbevoegdheid behaalde kreeg ik les van een man die ons doceerde over het belang van actieve werkvormen. Maar hij deed dat op een heel oninspirerende en passieve manier (frontaal lesgeven), dus ik vond dat een beetje scheef. Toen we tijdens de pauze naar beneden liepen om wat te gaan drinken heb ik daar uitgebreid mijn gal over gespuwd en je raadt het al: hij liep achter me op de trap. Een half jaar later zat hij met een burn-out thuis en ik ben me er altijd schuldig over blijven voelen.

11 likes

Ik had een meeting met een klant, dus ik hop snel naar het bedrijf. Nu is die baas waar ik het gesprek mee had heel chaotisch, maar dat wist ik al van te voren. Geen probleem. Op een gegeven moment zou ik bellen als ik voor een deur stond, want daar heb je een speciale code voor nodig die ik natuurlijk niet had. Ik sta voor die deur en bel de eigenaar. Tegelijkertijd komt er iemand uit de deur, dus ik denk: mooi dan kan ik alvast naar binnen. Terwijl ik verder naar binnen loop neemt de eigenaar op. Nu vond ik dat sowieso al een beetje een ongemakkelijk begin: “ja uh hoi, ik belde je omdat ik voor de deur sta, maar ben zojuist naar binnen.” Om het wat minder ongemakkelijk te maken vraag ik waar ik vervolgens moet zijn, terwijl ik maar verder loop. Hij blijft even stil en zegt vervolgens heel ongemakkelijk: “uhh draai je even om.” Ik had eerst zoiets van: “dit is echt geen grappig grapje.” Dus ik vraag: “sorry? Dat laatste heb ik niet goed verstaan.” Hij herhaalt: “Draai je om.” Dus ik draai me om. Ben ik compleet voorbij een kantoorruimte gelopen, compleet van glas. Waar dus de eigenaar zat te vergaderen met een team van ongeveer 20 man die mij allemaal min of meer zaten uit te lachen/schaperig aan te staren. Op dat moment wilde ik even verdwijnen. Het hele team wist daarna wel gelijk wie ik was. En natuurlijk ook niet helemaal mijn fout dat de eigenaar een meeting had gepland tijdens de maandelijkse vergadering.

20 likes

Een caissière zei “En een fijn weekend nog!” tegen me, maar ik was er zo op voorbereid dat ze me zou vragen of ik de bon wilde, dat ik resoluut ‘Nee, dankjewel’ antwoordde en me omdraaide.

215 likes

Haha die ene keer dat ik vol zelfvertrouwen wegloop overkomt dit me :joy:

2 likes

Ik was uiteten in een super fancy restaurant en ze bleven ook maar wijn inschenken. Ik wilde niet onbeleefd zijn dus ik heb de wijn niet afgeslagen, maar na drie glazen ben ik toch echt wel goed aangeschoten, meer dan alleen een beetje gezellig. Dan draait de wereld al enzo.

Ik kom zelf nooit in dit soort restaurants, dus ik voelde me al heel erg ongemakkelijk, maar toen moest ik plassen. En in die supermooie wc kreeg ik de deur naar de dameswc niet open (achteraf gezien was ik te dronken om die deur open te krijgen, want er zat niemand op) en dus ging ik maar even snel naar de herenwc. Als de nood roept enzo.

Had ik blijkbaar met m’n dronken kop de deur niet op slot gedaan? En natuurlijk trekt zo’n pretentieuze kerel net op dat moment de deur open. En in plaats van dat 'ie daar chill over doet slaakt ie een hele onelegante gil die totaal niet bij zijn uiterlijk past, slaat de deur dicht en blijft mompelen hoe erg 'ie geschrokken was (sorry hoor, zo erg is het toch ook weer niet) en toen moest ik er met m’n rode kop nog langs terwijl ik maar sorry bleef roepen

Ergste is nog dat dit niet eens de eerste keer is dat dit me overkomt ik heb gewoon echt issues met sloten op deuren hahah godver

76 likes

Ik stond een keer met een klasgenoot over een docent te praten, niet op school maar bij de metro. Horen we ineens ‘hoi’, stond hij achter ons op de roltrap, haha.
We zeiden niks ergs gelukkig, alleen dat hij een aparte naam heeft.

6 likes

Ik moest even even nadenken wat hier nou bedoeld werd, haha. Ik las het als automaten meneer, maar dat maakte ook niet duidelijker.

Maar ik snap 'm.

7 likes

Ik moest net weer lachen toen ik dacht aan de situatie van een vriend van mij toen we nog studeerde. We hadden een docent en zijn naam klonk als: “basmati”. Dus, kinderachtig als wij waren, spraken wij constant over “basmati” tegen elkaar. Op een gegeven moment werd deze beste man ook begeleider bij een paper van ons en moesten we dus iets inleveren. Voor we naar binnen liepen riep die vriend nog “Ja Koffiebroodje ik oefen nu even zijn echte naam zodat ik het niet per ongeluk verkeerd doe!!!”. Uiteraard ging het verkeerd en hij stapt resoluut die kamer binnen “Hier is ons paper hoor meneer basmati!!”. Ik had tranen van het lachen maar die jongen vond het een stuk minder grappig :joy:.

27 likes

Hahhaha wat schattig

2 likes

Hahaha heerlijk deze, zo hard gelachen. Ellendig :tired_face:

1 like

Mijn nieuwe paspoort werd bezorgd per koerier, hij zou tussen 13 en 15 uur langkomen. Kwam hij om 12 uur al, dus moest de deur opendoen in mijn fluffy roze badjas, giraf print pyjamabroek, ongepoetste tanden en knotje op mn hoofd.
En ohja, Slide van Famke Louise schalde door het huis want had al muziek aangezet boven in de badkamer voor tijdens het douchen.

13 likes

Haha tip voor de volgende keer, als je je glas niet leeg drinkt schenken ze niet meer bij. Dat heb ik ook op de harde manier moeten leren :sweat_smile:

1 like

Ik schommelde net door een rijdende bus op zoek naar een zitplek. Bus maakt een bocht, ik probeerde een paal te grijpen maar een andere jongen had die al vast dus ik greep zijn hand :slightly_smiling_face:

65 likes

Dacht even dat je ging zeggen ‘dus ik greep zijn paal’ hahaha

137 likes

Vandaag tijdens het boodschappen doen ging er heel veel mis en had ik een hele slechte bui. Vervolgens tijdens het inladen van de box op mijn fiets zat ik hardop tegen mezelf te praten/vloeken/mopperen/zuchten. Bleek dat er al minstens 2 min een meisje naast me stond te wachten om dat ik haar fiets had geblokkeerd. Ze durfde waarschijnlijk niks te zeggen omdat ik echt schitzo leek en ze keek me ook heel vreemd aan toen ik mij verontschuldigde.

49 likes

Hahahah dit zou 't echt nog 10x grappiger (en ongemakkelijker) maken

2 likes

Bewoner overleden op mijn werk, die hele man nog nooit gezien of van gehoord. We gaan met hele personeel buiten staan in een rij als de bewoner word opgehaald door uitvaartcentrum. Was voor mij de eerste keer sinds ik er werk en ik moest huilen en kon gewoon niet stoppen. Dus de familie dacht natuurlijk dat ik op zijn afdeling werkte. Gelukkig redde mijn collega me uit dat gesprek

30 likes