ik geniet zoooo van jullie ongemakkelijke momenten, sorry not sorry
Als het gaat over het concept dan zeggen we (of tenminste iedereen die ik ooit ontmoet heb) āfrietjesā of āfrietenā. Dus bv āik heb echt zin in frietjes/frieten!ā Dan zou het heel Nederlands klinken om te zeggen āik heb zin in frietā. Maar als je bestelt zeggen sommigen ook āeen grote frietā maar ook āeen gewoon frietjeā. Klinkt ineens heel raar nu ik het zo typ.
Was dus recentelijk in een cafeetje met mijn vriend en we wilden echt al 30 minuten een nieuwe ronde borrelhapjes en drankjes bestellen maar werden keihard genegeerd door de ober. Dus ik werd en beetje geĆÆrriteerd en zwaaide zeer enthousiast richting een ober die ons dus negeerde (dacht ik). Zān blik veranderde echter in een verwarde blik en hij kwam naar ons toe en zei āken ik jou?ā. Nou kon door de grond zakken want het was helemaal geen ober en had dus 30 minuten lang voor niks oogcontact zitten maken met die arme man. Maar snap nog steeds niet waarom die zo vaak langs liep als gast.
Mijn vriend heeft in een snackbar in Gent een keer een āpatatjeā besteld. De snackbarvrouw kwam niet meer bij en gaf hem 1 patatje.
Volgens mij is dit in Nederland ook een beetje zo! Dan zeg je ook niet āik heb zin in een patatā maar je bestelt wel āeen patat metā.
Hahaha
Dat moment dat ik vergat hoe mijn oudtante eruit zag.
Was op de verjaardag van mijn oma. Komt er een stel binnen, loopt die vrouw naar me toe en steekt haar hand uit.
Ik heel vrolijk āHoi, mijn naam is Gast, aangenaam kennis te maken!ā
Iedereen gaat helemaal stuk waarop die vrouw zegt āIk ben het, tante Greet. Ben ik zo erg veranderd dan?ā
Ze had alleen haar haarkleur veranderd. Ik herkende haar echt niet.
Haha dat met die biologieleraar, hardop gelachen
Wow relax het was helemaal niet lullig bedoeld. Ik vind het gewoon een grappig woord wat ik in spreektaal wel eens gebruik, niet alsof ik daadwerkelijk verwijs naar schizofrenie als ziekte. Als men zich daardoor beledigd voelt nou dan mijn oprechte excuses.
Komt heel oprecht over zo
Nou dat laatste meen ik zeker de rolleyes zijn voor de manier waarop ik hier op aangesproken ben.
Ik zat nu net lekker in de trein en toen ging er achter me iemand zitten die heel erg naar rook en muffigheid stonk. Ik moest tot 3x toe kokhalzen er van. Mét geluid. Toen heb ik mn sjaal maar voor mn neus gevouwen. Vrouw naast me keek me echt super beledigd en geïrriteerd aan.
(Ben zwanger dus mega gevoelig voor geuren. Normaal heb ik dit echt niet zo extreem haha)
Ik heb net een reply to all gedaan, over doktersafspraken, die ik liever prive zou willen houden.
Gebruik je outlook? Dan kan je berichten ook intrekken. Hij wordt dan bij mensen die de mail nog niet geopend hebben uit de postvakken gehaald.
https://support.office.com/nl-nl/article/bericht-intrekken-of-vervangen-nadat-het-is-verzonden-35027f88-d655-4554-b4f8-6c0729a723a0
Voor gmail kan het volgensmij alleen als je dit hebt ingesteld.
Ja het is alleen mijn universiteitsmail die die acties niet heeft, naja heelas pindakaas. Mijn tutor heeft er al op gereageerd.
Hahaha, ik liep dus stage en ik was nog best jong en de rest was zoān 25 jaar ouder. Ik wilde in de pauze wel heel graag gesprekken aangaan en dat ging altijd heel goed. Maar ƩƩn van die werknemers voetbalde dus op een best wel hoog niveau en daar stelde ik dus vragen over. Nou dus ik vraag zo: Oh dus dan spelen jullie steeds tegen een ander team en dan wint er iemand. En zoān andere werknemer keek mij aan zei letterlijk: Ja dat is meestal zo bij voetbal hĆØ. Ik kon wel door de grond zakken omdat ik zo dom overkwam, elke idioot weet dat je met voetbal tegen ander team speelt en dat er dan iemand wint DAT WIST IK ZELF OOK WEL. Ik wilde gewoon zo graag een gesprek aanknopen
Gisteren moest ik aan een balie wat regelen, had mijn telefoon even nodig en nja ik deed iets met mijn onhandige vingers waardoor de muziek die ik even daarvoor hoorde luid door die toko schalde; van die foute trapmuziek met een zanger die totaal niet kan zingen/rappen/weetnietwathijprobeert. Hiii maakt u kennis met mijn muzieksmaak!
Vorige week was er een jongen met wat langer blauw haar. Toen ik even later wat aan hem vragen noemde ik hem uit automatisme " mevrouw", zo stom, maar van de achterkant en als je snel keek, leek dat ook zo
Nou dat is niet zo erg toch ? Het is geen belediging om een vrouw genoemd te worden. Pas als het op een snerende manier gezegd wordt, als scheldwoord, omdat hij lang haar heeft, is het een probleem. Dus zou me er niet druk om maken hoor! Honest mistake.
Nee, daar heb je eigenlijk ook gelijk in! Toch voelt het vanaf mijn kant āverkeerdā