Ongemakkelijke momenten

Oh ik lees niet goed, je bedoelt bij de eerste ontmoeting! Bedoel je dan een date? Anders is het bij mij gewoon een hand

hahahaha in mijn hoofd maakte ik dit nog ongemakkelijker voor je, want ik las ‘een likje’ ipv ‘knikje’.

13 likes

Ja, dit doe ik sinds kort ook! Het maakt het een stuk minder ongemakkelijk, omdat het die twijfel wegneemt. Bij familiedagen stel ik me nu maar in op drie kussen, al vind ik dat altijd ook nog ongemakkelijk.

1 like

En vooral als je er van te voren over na gaat denken, wordt die druk nog even lekker opgevoerd :joy:

2 likes

Hahaha iedereen heeft een tante Tonnie in de familie!

6 likes

Haha ja dat is heel ongemakkelijk idd, waarom zijn daar niet gewoon vaste regels voor?!

Bij eerste dates is het bij mij vaak een knuffel, maar dat kwam eigenlijk vanuit de ander steeds, als het aan mij lag gaf ik gewoon een hand haha. Zo raar om iemand meteen een knuffel te geven als je hem voor het eerst ziet?

1 like

Zo herkenbaar… Ik ontmoet veel mensen uit andere Europese landen en het is altijd weer spannend hoe de begroeting gaat, handje, kussen (en zo ja hoeveel, damn) of gewoon direct een knuffel!!!

1 like

Haha, over ongemakkelijke situaties gesproken…

Ik had een bijbaantje als administratief medewerker. Één dag in de week, dus het stelde niet zoveel voor. Vlak voor kerst werden de kerstpakketten geleverd voor het hele kantoor. Voor iedereen een grote doos. Die stonden bij mij op de kamer dus iedereen kwam daar een pakket ophalen. Aan het eind van de dag wilde ik dus ook een pakket mee naar huis nemen, dus ik stond al klaar met dat pakket onder mn arm toen de directeur binnenkwam met een fles wijn. Die was voor mij, voor kerst. Nou ik mega blij, want nu had ik dus èn een pakket èn een fles wijn! Dus ik met allebei naar huis… Bleek dus dat die fles voor mij was en dat ik met mn bijbaantje niet zo’n enorme doos mee mocht nemen als kerstpakket. Maar ik had dat dus totaaaaal niet door en nu heb ik dus meer gekregen dan de vaste medewerkers omdat ik dus ook die fles wijn heb aangenomen… :sweat_smile:

64 likes

Is toch ook lullig om die dozen dan bij jou op de kamer te plaatsen!

Ik hoop dat het het meest geweldige kerstpakket ooit was.

12 likes

Ik liep al 1.5 jaar stage bij een bedrijf (2 stages in een, 40 mensen) en kon/kan mega goed met de collega’s en iedereen opschieten. Nu was er een personeelsfeest georganiseerd waar alle partners en kinderen ook mochten komen. Ik had alleen geen uitnodiging ontvangen, had het hier met mijn collega’s over gehad en allemaal besloten dat dit kwam omdat ik met mijn stagiaire email waarschijnlijk niet in de grote bedrijfs bulk email zat. Dus ik doodleuk naar dat feest, komt er een collega achter me staan en die zegt: wist je dat stagiaires bewust niet waren uitgenodigd? Ik kon wel door de grond zakken… zo’n schaamte. Maar welk bedrijf nodigt dan ook niet zn stagiaires uit?? :mad:

11 likes

Nouja zeg, wat heb je gezegd? Kan me voorstellen dat dat feest dus ruk was daarna.

Jeetje wat ongelofelijk lomp zeg! Ik kan me voorstellen dat je je dan wel even goed vervelend voelt.
Wat heb je gedaan?

Dat ik het bizar vond en heb toen extra genoten van mn biertjes. Heb me 5 minuten kut gevoeld en daarna besloten om alles eruit te halen.

41 likes

Ik zat op de fiets en achter me hoorde ik iemand ‘hoi’ zeggen. dus ik draai me om en roep heel enthousiast ‘heee!’, kijkt die vent me super raar aan. Was gewoon een vreemde man die aan het bellen was, maar op de een of andere manier dacht ik dat hij het tegen mij had en dat het vast een bekende moest zijn :roll_eyes: Het was zo ongemakkelijk en die man bleef maar naar me kijken en met z’n hoofd schudden, toen heb ik maar een afslag genomen die ik helemaal niet moest hebben :rolleyes:

33 likes

Ik heb ook zoiets gehad jaren geleden. Ik fietste naar school en bij het stoplicht stonden twee vriendinnen van mij, dat dacht ik tenminste. Van de achterkant zagen ze er precies zo uit. Dus ik zei heel enthousiast “heee!”, toen draaiden ze om en waren zij het niet :sob: toen deed ik maar alsof ik aaan het bellen war via oordopjes, maar ze bleven me raar aankijken dus het heeft niet gewerkt volgens mij

12 likes

Ik heb mijn schoonvader voor het eerst ontmoet toen mijn vriend (inmiddels man) en ik net klaar waren met seks hebben. We hadden hem niet thuis horen komen en hij kwam even kennismaken…

20 likes

Toen ik net verhuist was naar het buitenland ging ik (voor het eerst) met mijn man mee naar een verjaardag. Toen ik de kamer binnen kwam ging ik netjes iedereen een handje geven en feliciteren. Ik vond al dat iedereen zo vreemd reageerde op mij totdat mijn man (pas nadat ik de hele kamer al bijna rond was geweest) zei: wat doe jij nou?! :o_o:

Had er niet bij stil gestaan dat dit super Hollands is, en heel ongebruikelijk is in een ander land. Stond echt zo voor lul toen. Schaam me nog als ik eraan terug denk.

42 likes

Oh en nog eentje, op de eerste verjaardag van mijn man zijn neefje waren ook een aantal familieleden die ik al meerdere keren had ontmoet. Die probeerde ik dus 3 zoenen te geven om ze te feliciteren.
Dat werd dus zo’n ongemakkelijke halve zoen. Uit paniek nog proberen een handje te geven maar dat werd hem ook niet. Kutzooi.

Het is echt super Nederlands om iemand anders te feliciteren dan enkel de jarige.

10 likes

Hahaha zo grappig en herkenbaar.

Heb ook weleens een collega in het buitenland gefeliciteerd met zijn verjaardag met ‘congratulations!’
Hij: ‘waarmee? Voor dat ik nog leef?’
Het is dus blijkbaar gebruikelijk om ‘happy birthday’ te zeggen.

12 likes