Ongemakkelijke momenten

Dat ik het bizar vond en heb toen extra genoten van mn biertjes. Heb me 5 minuten kut gevoeld en daarna besloten om alles eruit te halen.

41 likes

Ik zat op de fiets en achter me hoorde ik iemand ‘hoi’ zeggen. dus ik draai me om en roep heel enthousiast ‘heee!’, kijkt die vent me super raar aan. Was gewoon een vreemde man die aan het bellen was, maar op de een of andere manier dacht ik dat hij het tegen mij had en dat het vast een bekende moest zijn :roll_eyes: Het was zo ongemakkelijk en die man bleef maar naar me kijken en met z’n hoofd schudden, toen heb ik maar een afslag genomen die ik helemaal niet moest hebben :rolleyes:

33 likes

Ik heb ook zoiets gehad jaren geleden. Ik fietste naar school en bij het stoplicht stonden twee vriendinnen van mij, dat dacht ik tenminste. Van de achterkant zagen ze er precies zo uit. Dus ik zei heel enthousiast “heee!”, toen draaiden ze om en waren zij het niet :sob: toen deed ik maar alsof ik aaan het bellen war via oordopjes, maar ze bleven me raar aankijken dus het heeft niet gewerkt volgens mij

12 likes

wat een ongezellige vent, moet je toch keihard om lachen dan

6 likes

Ik heb mijn schoonvader voor het eerst ontmoet toen mijn vriend (inmiddels man) en ik net klaar waren met seks hebben. We hadden hem niet thuis horen komen en hij kwam even kennismaken

20 likes

Toen ik net verhuist was naar het buitenland ging ik (voor het eerst) met mijn man mee naar een verjaardag. Toen ik de kamer binnen kwam ging ik netjes iedereen een handje geven en feliciteren. Ik vond al dat iedereen zo vreemd reageerde op mij totdat mijn man (pas nadat ik de hele kamer al bijna rond was geweest) zei: wat doe jij nou?! :o_o:

Had er niet bij stil gestaan dat dit super Hollands is, en heel ongebruikelijk is in een ander land. Stond echt zo voor lul toen. Schaam me nog als ik eraan terug denk.

42 likes

Oh en nog eentje, op de eerste verjaardag van mijn man zijn neefje waren ook een aantal familieleden die ik al meerdere keren had ontmoet. Die probeerde ik dus 3 zoenen te geven om ze te feliciteren.
Dat werd dus zo’n ongemakkelijke halve zoen. Uit paniek nog proberen een handje te geven maar dat werd hem ook niet. Kutzooi.

Het is echt super Nederlands om iemand anders te feliciteren dan enkel de jarige.

10 likes

Hahaha zo grappig en herkenbaar.

Heb ook weleens een collega in het buitenland gefeliciteerd met zijn verjaardag met ‘congratulations!’
Hij: ‘waarmee? Voor dat ik nog leef?’
Het is dus blijkbaar gebruikelijk om ‘happy birthday’ te zeggen.

12 likes

Ik ben ook echt blij dat enkel Nederlanders de vriend van het zusje haar neefje oid. Feliciteren omdat iemand jarig is. Zo’n raar iets.

6 likes

Hahah deze twee Posts achter elkaar

104 likes

Ik was laatst met mn vriend in het park en onze fietsen stonden tegen een boom. Mn vriend pakte de fiets en ging even wat lekkers halen. Ik zat ondertussen een beetje op mn telefoon te spelen toen ik ‘hem’ in mn ooghoek zn fiets terug zag zetten. Dus ik riep heel hard HALOOWIEEE! maar hij liep de andere kant op, was het iemand anders die zijn fiets daar zetten. De mensen naast me keken me echt raar aan van ‘naar wie roep je zoo hard’ dus toen deed ik net of ik mn telefoon had opgenomen en begon een gesprek blabla hoe gaat het. Maarja die overgang maakte het volgens mij nog raarder :sweat_smile:

21 likes

Ik fietste ooit met @fifo en @SuperCoolePinda naar school. Zij heben allebei een herkenbaar uiterlijk (a la een rode afro maar dan geen rode afro). Er kwam ineens een jongen naast ons fietsen en hij zei ‘Heeeey!’
Wij kenden hem alle drie niet echt dus we keken echt super verbaasd en we vielen ook gewoon stil. Echt zo :thinking::frowning:. Toen hij dat doorhad fietste hij ook keihard weg.
Ik vraag me nog steeds af wie hij dacht dat we waren, want in ons dorp woont echt niemand die dezelfde kenmerken heeft als Fifo en Pinda

8 likes

Haha over die verkeerde mensen begroeten heb ik ook nog een mooie

Ging laatst met mijn vriend naar de ikea. Op een gegeven moment zag ik hem nergens meer omdat ik bij de geurkaarsen ofzo was blijven hangen. Gelukkig zag ik 'm meteen daarna met zijn rug naar mij toe bij een schap staan. Dus ik loop er heen en leg zo liefdevol wrijvend mijn hand op zijn rug terwijl ik zeg: wat zoek je schat? Kijkt die jongen mij aan, is het helemaal mijn vriend niet :joy: wel bijna hetzelfde shirt aan. Heb het niet aan mijn vriend durven vertellen :joy: hij zou me nu nog uitlachen

88 likes

Ik ga echt stuk om al jullie verhalen

Awhahahah ik zat heel gaar te scrollen en te lezen en dit stuk heb ik wel 6 keer gelezen om mezelf tegelijkertijd af te vragen waarom je Roeptoeter zou zeggen op een begrafenis en of dat een gebruik was waar ik mijn leven nog nooit van had gehoord hahahah
Maar toen zag ik je forumnaam
 :redface:

Goed verhaal trouwens:)

107 likes

Hahahaha ik moet echt hard lachen om betti spaghetti

1 like

HAHA moest hard lachen om deze.

Sowieso geweldig topic dit!

1 like

Ah dit herken ik zo! Mijn vriend is afkomstig van Nederland (en zijn familie dus ook :laughing:) en ikzelf ben Belg. In het begin snapte ik nooit waarom zijn familie ook tegen zijn ouders gefeliciteerd zeiden bij zijn verjaardag :sweat_smile:

1 like

Ik had vanmiddag sollicitatiegesprekken, en een meisje bleef maar naar m’n borsten kijken steeds, denk uit een soort automatisme of zenuwen. Maar echt zo erg dat we op een gegeven moment het allebei doorhadden en het echt even ongemakkelijk werd.

10 likes

Ik had dinsdag een tentamen en ik wilde mijn pennen uit mijn tas halen en op tafel leggen en alleen om een of andere reden had ik een tandenborstel bij. Ik die dus zeer enthousiast op tafel leggen en een gast keek me al super raar aan. Was ik vandaag aan t werk hoor ik opeens ooh dat is het tandenborstel meisje en zie ik die gast. Vooral mijn baas die naast me stond vond het zeer apart.

27 likes