Ongemakkelijke momenten

Om eerlijk te zijn weet ik het zelf ook vaak niet :joy:
Vaak geven mensen wel een of drie kussen, maar ik vind mensen hier ook vaak gesloten. In bv. Frankrijk is het sowieso een kus, terwijl mensen hier daar soms geen aanstalten tot maken.

Maar huh feliciteer je de andere genodigden op een verjaardag in Nederland? Echt met ‘Gelukkige verjaardag’?

Haha wat een grappig gebruik. Had ik nog nooit van gehoord :stuck_out_tongue:

3 likes

Haha ja echt een ongemakkelijk gebruik vind ik hoor. Meestal zeg ik gewoon hoiiii, jullie ook allemaal gefeliciteerd hè!! Vind het zwaar overdreven om iedereen langs te gaan en een hand te geven omdat hun zoon/kleinkind/broertje jarig is.

15 likes

Ik heb dat ook echt nog nooit gedaan

Weten jullie dit? Of in België collega’s elkaar zoenen geven elke ochtend?
Ik zelf moet er niet aan denken.

In Vlaanderen is dit vrij ongebruikelijk maar ik heb wel al gehoord dat het in het Franstalig deel van het land wel gebeurd. Zal wel een cultuurdingetje zijn dan.

1 like

Ik feliciteer ook alleen de jarige en ben toch echt Nederlands, maar volgens mij was op het EGF al vastgesteld dat het ook regiogebonden was

1 like

Hahaha dat doen wij echt nooit. Zou ik me ook best ongemakkelijk bij voelen

1 like

Haha ja dat kan je met lichaamstaal best goed afwenden hè?

Mijn baas pakt altijd je schouder vast. :disappointed_relieved: Echt jaloersmakend smooth hoor, maar het maakt de zoenen onmogelijk te ontwijken

1 like

Ja en Nieuwjaar is ook zo’n gruwel.

1 like

Geen ongemakkelijke actie van mijzelf, zeker wél een ongemakkelijk moment.

Laatst zat ik in de bus, en een vrouw zat schuin tegenover me in zo’n vierzitsje. Pakt ze halverwege de rit ineens een yoghurtje uit haar tas, trekt het lipje open (was zo’n klein bakje, met één portie er in) en begint dat op te drinken. Dat was op zich al gek, zo in de bus, maar daarna begint ze dat hele bakje uit te likken.

Dus ik keek haar al aan van :no_mouth: omdat ik het nogal awkward vond, gaat ze daarna gewoon stoïcijns door met dat bakje uitlikken, echt tong er helemaal in en dat bakje ronddraaien, TERWIJL ZE OOGCONTACT MET ME HIELD!!
Echt, uit ongemakkelijkheid keek ik haar per ongeluk ook nog 5 seconden terug aan, terwijl zij maar bleef slurpen aan d’r yoghurtje. zó raar

63 likes

Hahaha :joy:

Tijdje terug moest ik een vrouwelijke collega inwerken en samen afsluiten. Eenmaal voor de deur om naar buiten te gaan stond er echt n onverzorgde vieze oude man ons de hele tijd aan te kijken en te glimlachen. Ik stelde mijn collega even voor om te wachten tot hij weg was want ik vond hem een beetje eng. Zegt ze: “Dat is mijn vriend”

Sindsdien niet meer met haar gewerkt :flushed:

184 likes

Oh noo dan wil je ook meteen door de grond wegzakken!

1 like

Hahahaha ik zou ontslag nemen :joy:

1 like

Hahahahahaha shit sorry man

2 likes

Ik las laatst op Amayzine :rolleyes: dat een hand op je schouder leggen bij een ontmoeting, een teken is van de baas zijn dus dat heeft je baas goed begrepen :wink:

3 likes

Hahah oh nee wat erg

2 likes

Ik kromp oprecht in elkaar hahaha oh shit

3 likes

Bahahahahahaaaa

4 likes