Ongemakkelijke momenten

Ik heb dit zeker een aantal keer per avond als ik werk bij de kassa. Mensen willen contactloos betalen maar hebben limiet bereikt dus ze moeten hun pas erin steken. En dan zeggen ze vaak: ‘moet hij er in?’, ‘mag hij er al in?’, ‘kan ik hem erin steken?’ etc. En élke keer mompel ik: that’s what she said. En dan word ik zelf rood en moet ik heel hard lachen. Mensen vinden het zelf ook grappig trouwens, gelukkig. Laatst een kerel die zei: ‘ja ben je er kaar voor, ik steek hem erin!’. En toen riep ik heel hard: ‘Jaaa komt u maar’. En toen werd ik weer rood.

94 likes

Hahaha. :joy:

Hahaha ik denk dat ik me echt rot lach als ik dat zou horen.

Toen ik kassawerk deed op mijn 16e had ik eens een klant waarbij pinnen ook mis ging. Ik vroeg de klant om ‘hem er even in te laten zitten’ waarmee ik doelde op de pinpas natuurlijk. Riep hij bulderend door de winkel : DAT VROEG MIJN VROUW VANMORGEN OOK. hahahaha

58 likes

Omg dit doet me denken aan dat ik als net 16 jarig, verlegen, meisje bij de AH werkte en een oudere man (40+, beetje zo’n glad type) condooms kocht. Hij was gewoon heel aardig dus ik zei “fijne avond meneer” en hij knipoogde “dat gaat wel lukken meisje”. Kon wel door de grond zakken haha, werd knalrood. :rofl:

34 likes

@Spaarlamp @Negativ Ja ik pas wel echt op tegen wie ik het echt zeg. En gelukkig zijn het vaak de hotte boys die begrijpen wat je zegt en de oudere mannetjes niet.

5 likes

Van de week waren bij de Lidl die koffiecups in de aanbieding dus ik wil de even groot inslaan. Ze hadden in de winkel een hele mooie, vooral grote toren gebouwd met die koffiedozen. Echt mega onnhandig, want het kwam echt boven de 2 meter uit gewoon. En natuurlijk moest ik precies de koffie hebben ergens in het midden stond. Ik trok er 1 doosje uit, nou dat ging wel maar ik had het gevoel alsof ik een levensgrote Jenga aan het spelen was. Een oudere man liep langs, en hij ging mij helpen; echt zo lief! Maar goed, op een gegeven moment wilde hij de doosjes boven iets naar boven liften zodat ik mijn doosjes er tussen uit kon halen. Je weet gewoon dat zoiets mis gaat he? Maar toch zet je dan door, zo stom want je denkt ach nee dat lukt vast wel (ofniet). En ja hoor, die hele toren stortte in :sob::sob: echt erg, haha. Die man en ik konden er gelukkig wel om lachen en het is ook gewoon stom en super onpraktisch zo’n toren als je alle 5 soorten koffie doorelkaar daar op plaatst. Maar goed, ik heb uiteindelijk wel mijn koffie heujjj

85 likes

Ik had het met een vriend over een (hele) vage kennis van mij, wat een redelijk goede vriend van hem is. Hij vertelde dat die kennis een lange periode in een afkickkliniek in Zuid-Afrika gezeten heeft. Ik moest daarop heel hard lachen en vond het een goede grap van die vriend. Jep, geen grap dus.

Harde les uit geleerd!

3 likes

Maar waarom vond je het grappig? (niet vervelend bedoeld)

Ik had het niet verwacht, wist van die kennis niet dat het slecht ging, dus dacht dat die vriend me voor de gek aan het houden was. Klinkt namelijk ook gelijk zo groots, niet alleen een afkickkliniek, maar ook nog een in Zuid-Afrika. Nouja, niet dus.

Ik zie trouwens nu dat er meerdere klinieken zitten waarvan de behandeling geheel worden vergoed, dat wist ik ook niet toen.

Aah vandaar

Ik was net klaar met sporten en ging rustig mijn spullen pakken. Een man uit dezelfde groep stond op dat moment voor mij en stapte ineens naar rechts terwijl ik juist via die kant langs hem wilde lopen. Ik kon precies over zijn been heen stappen, maar hij schrok zo dat hij mij soort van wilde opvangen/zich wilde excuseren door zijn hand op mijn schouder te leggen. Je raadt het al, die belandde vol op mijn tiet :thumbsup:
Ik kon alleen maar denken ‘god wat ongemakkelijk voor hem’ dus we stonden daar vervolgens een beetje te hinniken naar elkaar want hij zei er verder niets over.

39 likes

Volgens mij probeerde er net iemand in de (vrij volle) bus stiekem een foto te maken maar stond zn flits nog aan. Mega ongemakkelijk. Het was m’n kant op maar snap ook niet waarom ie een foto van mij zou maken haha

15 likes

Ik probeerde vandaag met m’n duffe kop in de bus in te checken met m’n pinpas :confused: duurde ook echt te lang voordat ik het doorhad

5 likes

Hahaha ik had dit een keer in een volle schoolkantine met een vriendinnetje van mij. Wij wilde dus een foto maken van iemand, maar de flits stond nog aan. Ik geloof niet dat ik mij ooit zo ongemakkelijk heb gevoeld.
Maar het lijkt me wel een vreemd gevoel als iemand mogelijk ongemerkt een foto van mij maakt.

3 likes

Misschien deed ie per ongeluk de zaklamp van z’n telefoon heel even aan? Dat gebeurt mij wel eens, maar nooit over nagedacht dat dat eruit ziet alsof je een foto maakt haha.

2 likes

Haha wat een kutopmerking van je docent eigenlijk?

10 likes

ik liep vandaag een spreekkamer binnen met iemand en degene die voor mij in die kamer zat, en eruit kwam gelopen toen wij binnen kwamen, had een scheet gelaten want het stonk toen we binnenkwamen.
zo ongemakkelijk voor ons alledrie

23 likes

Kan toch zijn dat ze dacht van ‘oja ik had je naam in mijn hoofd maar zag er even geen gezicht bij, maar nu je het zegt!’. Ik zou het niet per se negatief opvatten. Of klonk het wel alsof ze je uiterlijk bedoelde?

1 like

Ik had het met collega’s over de walk of shame. Ik dacht dus dat ik nooit een walk of shame had gehad omdat ik nooit een one night stand heb gehad, maar toen bedacht ik opeens dat ik wel iets nog veel ongemakkelijkers heb gehad. Denk dat ik het echt een tijd verdrongen had ofzo.

Het zit zo: ik woonde op dat moment in een soort studentenappartement, wel allemaal een zelfstandige wooneenheid maar aan een etage met een gang (binnen). Als ik thuiskom moest ik drie deuren openmaken: de schuifdeur die ingang gaf tot het complex, de deur van de liften naar de etage en mijn eigen deur. Mensen moesten ook 2-3x aanbellen.

Op dat moment scharrelde ik met de jongen die later mijn vriend werd. Hij belde me wel eens ‘s nachts op of hij langs kon komen en als ik daarna vrij had vond ik dat prima. Ook die nacht. Tussen 5-6 uur belde hij aan bij de voordeur. Ik liet hem naar binnen met de intercom. Daarna belde hij me op mijn telefoon waarom ik hem niet door de liftdeur liet. Maar ik hoorde helemaal niet dat hij een tweede keer aanbelde, dus ik besloot poolshoogte te nemen en ik deed even snel zo’n kort zwart satijnen kimono achtig ding over mijn ondergoed aan (moest toch over de gang lopen) en zag hem niet bij de liften staan. Ik liep verward naar de liften en toen bleek dat hij met zijn dronken kop op de verkeerde verdieping stond. Maar op dat moment had ik mezelf dus al buitengesloten. Met alleen mijn kimono en mijn telefoon en niet eens schoenen.

Ja, dus wat doe je dan. Omdat we allemaal zelfstandig leefden kende ik mn buren nier goed dus had geen nummers om te bellen. Heb nog geprobeerd bij mensen aan te bellen maar de deden uiteraard niet open midden in de nacht en er belden wel vaker dronken studenten aan. Ik uiteindelijk achterop zijn (enorm hoge) fiets in mijn kimono en zonder schoenen met hem mee naar huis. Begon toen al licht te worden, dus dat zag er ook raar uit. Een volledig geklede man met een halfnaakt meisje achterop die de stad doorfietst. Gelukkig was het wel zomer en niet zo koud.

Ik had gelijk de complexbeheerder gebeld dat ik mezelf had buitengesloten toen het half 9 was. Hij zat helemaal moeilijk te doen maar uiteindelijk moest ik dan om half 10 bij het gebouw zijn en dan kon hij me erin laten. Mijn toekomstige vriend was al in een dronken coma gevallen en niet te wekken. Toen heb ik maar zijn fietsensleutel gepakt en ben (nog altijd op blote voeten en in kimono) op die veel te grote fiets naar huis gefietst. Op dit moment kwam ik dus echt HEEL VEEL frisse fruitige fietsers tegen die allemaal nogal verward keken.

Net zoals de mensen die mij naar binnen moesten laten toen ik zo voor de deur stond te wachten. En de complexbeheerder, die de ernst van de situatie een beetje verkeerd ingeschat had, hij was echt verrast toen ik in mn kimonootje en op blote voeten kwam aanlopen en wilde (uiteraard) weten hoe ik dit in godsnaam voor elkaar had gekregen. Ja, wat zeg je dan? Vond het hele verhaal van dat ik het prospect op seks wel leuk had gevonden een beetje banaal dus ik heb verzonnen dat ik onder stress wel eens slaapwandel en dat ik zo naar de liften ben gegaan en me daar heb buitengesloten (mijn toekomstige vriend heeft dat ook wel eens echt gedaan dus wellicht dat ik daar m’n inspiratie vandaan had) en toen zei hij heel bezorgd: misschien moet je voortaan dan met een keycord aan gaan slapen! En ik heel driftig knikken en ik voelde me zoooo’n leugenaar. Het was heel ongemakkelijk en ik kan zeggen dat er toen tenminste 50 mensen mij praktisch in mijn ondergoed hebben gezien. Het was een bijzondere ochtend.

180 likes

Heb ik naar gezocht maar de broeken zakten enorm af en voor een trui had ik de tegenwoordigheid van geest geloof ik niet, superdom.

1 like