Ik heb ooit in de laatste week van de zomervakantie een e-mail gestuurd naar een docent met de boodschap dat ik er het eerste college niet bij kon zijn omdat ik mijn vlucht had moeten omboeken. Kreeg meteen terug dat het geen probleem was en dat hij me wel zou zien verschijnen. Bleek de verkeerde docent op de site te staan (bij de vakkencatalogus)! De docent die ik had gemaild gaf niet eens college dat semester en dacht door mijn mail dat we een afspraak hadden en dat hij die vast vergeten was. Ik sprak die man echt nooit dus ik vraag me nog steeds af waarom hij daar van uitging hahaha. De docent die het vak wel gaf had niet eens gemerkt dat ik er niet bij was, dus eind goed al goed.
Ik ben op vakantie met mijn familie en we hebben een privĆ© zwembad. Eens in de zoveel dagen komt er de tuinman en die checkt ook even het zwembad. Van de achterkant lijkt hij erg op mijn broer en mijn broer en ik fucken (niet letterlijk) elkaar al de hele vakantie. Dus ik loop langs en zie āmijn broerā gehurkt bij het zwembad zitten dus ik geef hem een speels duwtje. OMG was het die tuinman Wtf moet die wel niet gedacht hebben⦠Ik vind het echt vreselijk schaam mij kapot
Hahahah sorry maar dit vind ik echt mooi
De hamvraag is: viel hij erin?
Haha nee gaf hem zoān speels zetje dat hij een beetje wiebelde. Echt hij keek ook echt van wat doe jij? Ja leg dan maar eens uit aan iemand die geen Engels spreekt dat je de verkeerde persoon hebt.
Hhahahahhahahahahhahahha ik zit op mijn werk, maar kan mijn lach niet inhouden!!!
Ik moest vandaag voor het eerst met iemand samenwerken en moest toen iets spellen. Ik zei o.a. de letter P en toen vroeg hij of ik P of B zei, waarop ik zei āde P van⦠piemelā Schaamde me dood, waarom zei ik niet gewoon Pieter
Ik wilde zeggen: waar het hart vol van is, loopt de mond van over. Maar dat klinkt ook een beetje vies icm piemel!
Ik heb ook heel snel geleerd om altijd te vragen of ik met mevrouw X spreek als ik op zoek ben naar mevrouw X en niet van het stemgeluid af te gaan
Toen ik in een callcenter werkte vond ik āIk ben op zoek naar mevrouw X.ā nog beter werken. Als je vraagt of je met diegene spreekt lijk je nog te impliceren dat je inderdaad een vrouwen- of mannenstem hoort.
Mensen zeggen dan zelf wel of zij degene zijn die ik zoek of niet.
Hahaha! Ik heb dit ook ooit gehad. Alleen zei ik toen geen piemel. Ik kwam NIET op een naam met een P. Hóe dan? En ik dacht alleen maar: āPiemel, piemel, piemel!ā En ik zei tegen die man aan de telefoon alleen maar: āDe P van eh⦠De P van ehā¦ā En hij uiteindelijk, geĆÆrriteerd: āDe P van Pieter ja!ā Haha, te erg.
Op werk zie ik heel (aparte) babynamen en dan moet ik wel eens klanten bellen, daarbij heb ik best wel vaak de naam verkeerd uitgesproken⦠Dus nu maar veilig voor algemene dingen als kleintje, kindje, dochtertje of zoontje.
Ik moet echt even het ongemakkelijkste moment van een goede vriendin van mij en @TantePollewop delen omdat ik er nu weer hardop om moet grinniken nu ik alleen in de trein zit.
Ze paste op het huis en katten van een vriendin van ons, in een appartementencomplex. Ze had een vouwfiets voor haar vriendje gekocht en die stond in het portiekje, en ze voelde de behoefte die nog even te aanschouwen. Dus ze stapte jawel, in haar ondergoed naar buiten. Boem, deur viel dicht. Paniek. Is ze maar door het gebouw gaan ronddwalen om iemand te vinden die haar kon helpen. Na een minuut of tien vond ze twee mannen die toevallig slotenmakers waren en die hebben de deur voor haar open geflipperd :ā) Het leven is zo leuk met dit warhoofdige lieve wonder
Ghehehe ik lig nu ook weer te lachen in bed.
Ik moet voor mijn werk ook veel mensen bij de naam noemen en dat gaat ook geregeld fout. Sommige mensen raken dan geĆÆrriteerd, maar hoe kan ik nou weten hoe je het uitspreekt š¤·
Ja vooral met sommige babynamen van nu?! Hoe weet ik nou of ik Meeeeroy of Mieroy moet zeggen. En geirriteerd dan! Vriendin jij geeft die naam.
Ik probeer mezelf tegenwoordig maar meteen in te dekken:
āMevrouw X, spreek ik dat goed uit?ā
Vaak vinden mensen het dan niet zo erg als het verkeerd is en zeggen ze hun naam op de juiste manier en weet ik meteen of ik de juiste persoon aan de lijn heb.
Ik verstond op werk dat een klant zei āmag ik een kind van jeā
moest zijn āmag ik een kent van jeā (sigarettenmerk)
Dat was ook even een pijnlijke stilte :ā)
Zit in de trein en een dame met grijs haar kwam de kaartjes controleren. Ze had een button op waar 66 op stond, leek wel zoān verjaardagsding. Dus ik feliciteerde haar. Blijkt het een actie te zijn tegen de verhoging van de pensioenleeftijd??? Ze was net 60
Het was letterlijk dit: