Onnodige kutopmerkingen

Ik heb dit ook een keer gehad op mijn bijbaantje. Een collega had voor de grap een briefje neergelegd op de bar met achterop geschreven van ‘hee, ik haal altijd koffie bij je en vind je leuk, bel me’ blabla en ik was daar best wel blij mee, was mij nog nooit gebeurd op die manier. Dus ik dat heel opgetogen vertellen aan collega’s, blert hij ertussendoor dat het een grapje was van hem. En ik schaamde me zo :pensive: Echt een stomme kut grap.

11 likes

Hoe kunnen mensen ook denken dat dit ook maar enigzins grappig is? Echt zulke stoerdoenerij, vreselijk!

3 likes

Ja blegh, heb hem daarna wel even goed verteld dat ik dat echt niet leuk vond. Dit is ook echt zo’n typisch genant moment dat mijn hersenen regelmatig voor het slapen gaan nog even afspelen.

2 likes

Ah dit vind ik echt heel rot! Ik ben zelf ook zo’n laatbloeier, en bepaalde dingen van vroeger kunnen inderdaad me nog best wel dwars zitten, ook al zijn ze nu helemaal niet meer van toepassing.

1 like

Nee joh, dit is echt niet zo bedoeld. Ik denk dat dat negativiteit in je hoofd is, wat je vervolgens projecteert op de buitenwereld en dat is echt zonde!

@Jasmine @Evenveel @Kauai thanks! Denk dat het niet echt nodig is om er met iemand over te praten, klein beetje oud zeer maar af en toe steekt het even de kop op. Vraag me af of die jongens het zich nog herinneren, denk het eigenlijk niet.

@macklemore mega stom, kan me goed voorstellen hoe je je hebt gevoeld. Reageerde hij goed toen je er wat van zei? Bij mij waren het iig nog hele jonge jongens, je zou hopen dat mensen over zulke stommiteiten heen groeien (of ze überhaupt niet uithalen maar ja)

2 likes

Ja, hij bood toen wel zijn excuses aan, dus dat hielp wel een beetje.

1 like

Misschien niet het juiste topic, maar het kan hier ook wel een beetje humor gebruiken.

Net liep ik met m’n hond langs 2 jongetjes van een jaar of 10, en 1 van die jongetjes riep: “Mevrouw! hihihihih mag ik uw huisnummer?” (haha sukkel, hij bedoelde natuurlijk telefoonnummer, maar dat zei ie niet.)
dus ik: “Tuurlijk! 205!”
Jongetje: “:slightly_frowning_face:
Ander jongetje: “Ze is toch net zo lelijk als dr hond, maakt niet uit”

… Ik vind m’n hond wel een knapperd hoor, dus voel me niet beledigd :relaxed:

18 likes

Thanks G.

22 likes

Mijn leidinggevende zei vandaag tegen mij, toen ik een analyse gaf over een situatie. ‘Deze wijsheden heb je zeker van je therapeut’. Uhm, nee.

Hahah ik was aan het hardlopen en twee jongetjes van ook diezelfde leeftijd hingen op een straathoek. Eentje riep:
“Mevrouw!! mevrouw!! mag ik aan uw borsten zitten??”
Ik moest lachen om de combinatie van beleefdheid icm absoluut vreselijk onbehoorlijk en brutaal en k keek naar beneden naar m’n “borsten” of m’n hemdje misschien was afgezakt dat er wat te zien viel ofzo? Kon t me niet echt voorstellen namelijk dat ze erg zichtbaar waren.
Toen zei het andere jongetje “haha die heeft ze niet eens”
Ik kwam zelf op dat moment tot dezelfde conclusie haha. Sportbh + cup A = niks wat ook maar de suggestie wekt van de aanwezigheid van borsten

Ik moest hier dus om lachen, was totaal niet dreigend en kan er niks mee zitten dat ik geen borsten heb maar eigenlijk is het natuurlijk een bizarre situatie dat dit kinderen waren? Eerst seksuele intimidatie (achja poging tot dan toch) en daarna beledigen. Maarja was niet op opvoedpad dus heb gewoon gelachen m’n schouders opgehaald even gezwaaid en doorgerend

9 likes

Had m al in t curvy girls topic geplaatst, maar eigenlijk past hij hier beter. Laatst vroeg een schoonmaker of ik een jongen of meisje had? Ik dacht dat hij de hond bedoelde dus ik zei dat hij een mannetje was.

Zegt hij doodleuk “nee de baby”. Dus ik, nee nee ik ben niet zwanger.

En normaal mens schaamt zich dan en houdt zn bek.

Deze gast vraagt nog “echt niet”? Nee ik ben niet zwanger… en dan “ Oh, ja je ziet er wel zwanger uit”.

De kleding van die dag heb ik dus direct verbrand.:sweat_smile:

2 likes

Over mijn donkere kringen:

‘ZOOOOOo ben jij in elkaar geslagen’
‘Jij hebt zeker de hele nacht niet geslapen’
‘Bij de Douglas heb je daar hele goede make-up voor.’ Dan zeg ik dat ik het heb geaccepteerd en er geen moeite mee heb, het hoort bij mij (ook al smeer ik er echt weleens een likje foundation overheen) en dan nog een keer: ‘Nee, maar moet je echt doen’
Of mensen die plastische chirurgie opperen.

Tegenwoordig zeg ik gewoon terug: nee, ik ben gewoon lelijk. Dan zijn mensen vaak wel uitgepraat.

7 likes
  • Laatst kwam er een gast afrekenen en die zei tegen mij: soo jij hebt het zeker warm, je zweet helemaal in je gezicht (waarom zou je dit al benoemen). Dus ik zeg tegen hem nee ik heb een glanzend hoofd kan ik weinig aan doen, reageerde hij met : oh dan heb je gewoon een vet hoofd. Nou bedankt.
  • De keren dat ik dik ben genoemd en een maanhoofd heb (ik heb een vrij uitstekende kin) kan ik al niet eens meer tellen, en dit waren altijd jongens/mannen.
  • Ik was met een vriendin op vakantie en we kwamen twee jongens tegen en mijn vriendin had wel interesse in een van de twee, zegt de ander(tegen ons alledrie) : nou fijn zit ik met de lelijke opgescheept.
    En nog veel meer opmerkingen maar ik merk heel goed dat nu ik wat ouder ben zulke opmerkingen mij echt veel minder doen, als je zelf zo kansloos bent om zulke dingen te zeggen dan ben je vast zelf heel onzeker. Ik ga er tegenwoordig ook gewoon tegen in.

Ik vind het wel echt naar om alle opmerkingen in dit topic te lezen en hoop dat iedereen wel gewoon een fijn gevoel over zichzelf heeft en weet dat jullie heel veel waard zijn❤️.

8 likes

Jezus echt om te huilen al die nare dingen die mensen in hun mond durven te nemen.

Ik ben (bijna) de hele basisschoolperiode gepest, dus heb vanaf de eerste van de middelbare flink van me afgebeten. Gelukkig daarna niet meer zo veel aangrijpende dingen gehoord, behalve wat kutopmerkingen over m’n tengere postuur.

Op de basisschool kwam mijn moeder er pas in groep 6 oid achter dat ik al jaren gepest had. Blijkbaar hadden de pesters in een speeltuin allemaal dingen op de speeltoestellen met zwarte stift. Stonden er dingen als (voornaam+achternaam) is een vuile slet. (voornaam+achternaam) is lelijk. Een ander klasgenootje had dat gezien en de directrice ingelicht. Maarja, bewijs maar eens wie het heeft gedaan, ondanks sterke vermoedens.

Voor en na die tijd zijn er nog zo veel dingen gebeurd die ik nooit aan m’n moeder heb verteld.

Midden op de gang mijn strapless jurkje naar beneden trekken zodat ik alleen een onderbroek had (groep 4).
Met de eindmusical met als thema griezelen zei een jongen dat ik wel de weerwolf kon zijn want dan hoefde ik geen kostuum aan (bleke huid en lange donkere haren op mijn armen). Altijd een dingetje gebleven voor me, dat armhaar.
En natuurlijk nooit mee mogen doen met spelletjes, feestjes, slowen op een schoolfeest. Denk dat dat buitensluiten nog het ergste was.

En van klas 3 oid nog wel een moment dat me nog steeds ERG dwars zit. Had toen op MSN een status van een songtekst van Anouk: ‘what has she got that I don’t have’, zegt zo’n etter-klasgenoot: "what every girl is supposed to have’. Doelend op het niet aanwezig zijn van enige borstvorming bij mij. Ben nog steeds erg plat en die opmerking hangt nog steeds in mijn hoofd.

3 likes

echt schaamteloos die schoonmaker, gatver.

Jeetje… mijn hart breekt echt als ik dit lees. Ik snap serieus niet waarom mensen zo gemeen en achteloos zijn? Bah

Heel veel knuffel voor jou

1 like

JOp de middelbare school noemde een oudere jongen mij altijd paardenbek. Ik ben daar zo onzeker over geweest.

Niet persee een opmerking, tijdens een playbackshow ging een groep meiden het liedje U.G.L.Y playbacken. En bij de zin you ugly ging 1 van die meiden steeds naar mij wijzen. Was toen al zo een onzekere puber en vond het zo naar.

Ohja ik ging ook een keertje met een groepje meiden bij iemand thuis. En toen ging die moeder van dat meisje al die andere meiden ophemelen hoe mooi ze waren en toen zei ze uiteindelijk tegen mij; maar jij hebt wel mooie lippen. Ik snap niet dat je zoiets kan zeggen tegen een kind? Ik was echt 10/11 jaar ofzo?

1 like

Ik had een sappige roddel over een ex collega dus ik liep iets te enthousiast naar een andere collega . Ik vroeg haar om mee te komen naar het kantoortje want Ik had leuk nieuws!

Zegt een vrouw (klant)
“Ga je eindelijk vertellen dat je zwanger bent?”

Ik zo
“Nee, ik ben gewoon dik geworden maar bedankt!”

Die vrouw bood haar excuses aan maar heb nog wel even uitgelegd dat je dit soort dingen gewoon niet kan roepen.

7 likes

Toen ik als 14-jarige naar de middelbare school (in Nederland) fietste kwam de broer van een vriendin naast me rijden en riep: vieze kutbelg, ga lekker terug naar je eigen land

Vond ik best heftig.

3 likes