Ik had een beste vriendin en jaren geleden, denk toen we rond de 21 jaar waren, toen had zij een huis gekocht met haar vriend. Ik woonde toen op kamers. Zij ging toen om met allemaal oudere stellen die ze via haar vriend kende. Ze voelde zich daar best stoer bij, dat kun je nog hebben op die leeftijd. In ieder geval, we waren wat aan het drinken in de kroeg en ze zei
“Ja ik zie het zo, ik ben 55% en jij 45%. Zo zie ik dat altijd een beetje, ik heb al een koophuis en jij woont net op een kamer, ik ga veel om met oudere stellen allemaal leuke dingen doen. Ik heb een vader en jij niet”
(mijn vader is overleden toen ik 2 was).
Alsof ik door al die dingen minder was dan zij, dat heeft mij toen zo enorm gekwetst.
Ben nog heel lang bevriend geweest met haar maar door de jaren heen zei ze meer van dit soort dingen. Op een verjaardag ging ik na het eten naar de wc, zei ze jij gaat vast naar het toilet om alles weer uit te kotsen. Ik was toen 5 kilo afgevallen was lekker aan het sporten en was heel slank, gewoon mooi. Ik zat goed in mijn vel, kon ze niet hebben denk ik. Ze zette me gewoon voor schut.
Ook waren we met een aantal meiden op vakantie naar Ibiza. Zegt ze toen we aan het borrelen waren ‘ja alle mannen gaan naar de hoeren ook mannen in een relatie, ook ‘naamman’ hoor ZusjevanJoost wat denk je anders dat hij gaat doen wanneer hij in Amsterdam is.’ Zo waar die meiden bij zitten? Wat erg als je denkwijze zo is.
We hebben ook mooie tijden gehad maar door dit soort dingen heb ik de vriendschap afgelopen winter verbroken. Er is een last van mijn schouders gevallen.