Onnodige kutopmerkingen

‘Je begint echt uit te dijen nu’ oke ook een goedemorgen of hallo?

3 likes

Ik had een beste vriendin en jaren geleden, denk toen we rond de 21 jaar waren, toen had zij een huis gekocht met haar vriend. Ik woonde toen op kamers. Zij ging toen om met allemaal oudere stellen die ze via haar vriend kende. Ze voelde zich daar best stoer bij, dat kun je nog hebben op die leeftijd. In ieder geval, we waren wat aan het drinken in de kroeg en ze zei

“Ja ik zie het zo, ik ben 55% en jij 45%. Zo zie ik dat altijd een beetje, ik heb al een koophuis en jij woont net op een kamer, ik ga veel om met oudere stellen allemaal leuke dingen doen. Ik heb een vader en jij niet”

(mijn vader is overleden toen ik 2 was).
Alsof ik door al die dingen minder was dan zij, dat heeft mij toen zo enorm gekwetst.

Ben nog heel lang bevriend geweest met haar maar door de jaren heen zei ze meer van dit soort dingen. Op een verjaardag ging ik na het eten naar de wc, zei ze jij gaat vast naar het toilet om alles weer uit te kotsen. Ik was toen 5 kilo afgevallen was lekker aan het sporten en was heel slank, gewoon mooi. Ik zat goed in mijn vel, kon ze niet hebben denk ik. Ze zette me gewoon voor schut.

Ook waren we met een aantal meiden op vakantie naar Ibiza. Zegt ze toen we aan het borrelen waren ‘ja alle mannen gaan naar de hoeren ook mannen in een relatie, ook ‘naamman’ hoor ZusjevanJoost wat denk je anders dat hij gaat doen wanneer hij in Amsterdam is.’ Zo waar die meiden bij zitten? Wat erg als je denkwijze zo is.

We hebben ook mooie tijden gehad maar door dit soort dingen heb ik de vriendschap afgelopen winter verbroken. Er is een last van mijn schouders gevallen.

12 likes

What the fuuuck

25 likes

Een sappige roddel over een collega vertellen vindt jij wel kunnen?

1 like

Waauw, hoe haal je het in je hoofd. Ik vraag me bij zulke types altijd af wat er in hun hoofd omgaat, je hebt toch het beste met je vrienden voor… Snap dat het lastig was, maar goed dat je de vriendschap verbroken hebt!

1 like

Ja, naar he? Door jullie reacties te lezen besef ik weer dat het echt niet normaal was, de dingen die ze zei. Maar je gaat het haast gewoon vinden, of denken dat je je aanstelt.

Met zulke ‘vriendinnen’ heb je geen vijanden meer nodig.

3 likes

Mijn mond valt hier echt van open :astonished: Dat je zo kunt zijn zeg, jeeeezus…

1 like

Ze had gelukkig ook een mooie lieve kant. Maar dit was wel een nare kant van haar ja.

Like als in: good for you. Goed dat je de vriendschap hebt verbroken, klinkt als een ontzettend slechte invloed in je leven.

2 likes

Dank je! :yellow_heart:

1 like

Wauw. Ik zou trouwens bij het “alle mannen gaan naar de hoeren” zeggen dat ze dat vast weet omdat haar eigen man dat doet. Misschien is ze daarom zo’n zuur wijf.

5 likes

Alles in dit topic maakt mij zo boos. Snap echt niet hoe mensen zo kunnen zijn.

Op de middelbare school was ik altijd het buitenbeentje en heel verlegen. We moesten een keer een dag wandelen door de duinen en opdrachten doen voor een vak. Ik vond deze dag al onwijs kut omdat ik merendeels in mijn eentje liep en niemand had om het leuk mee te hebben.
De dag erna op school hoorde ik dat een jongen een roddel verspreid had dat hij seks met mij had gehad in de duinen. Klasgenoten vroegen aan mij of dit waar was en ik ontkende. Hierop riep hij heel hard door de klas: “Nee tuurlijk is dat niet waar. Ik zou nog liever een dode hond doen dan dat.”
Al zou ik ook maar nooit iets met hem willen doen, die deed toch wel pijn. Durfde ook niks terug te zeggen.

Later hebben ze nog een naaktfoto opgezocht van een meisje dat veel op mij leek, verspreid en gedaan alsof ik dat was. Ondanks dat ik het overduidelijk niet was, geloofde toch iedereen het. Ben hierdoor niet naar mijn diplomauitreiking gedaan.

6 likes

Ah, dit vind ik zo sneu om te lezen… :broken_heart:

Je berichtje breekt echt mijn hart een beetje. Wat verschrikkelijk dat mensen zo kunnen zijn, waarom in hemelsnaam…

Dit gaat echt zo ver! Waarom zijn mensen zo :frowning: Ik hoop dat je er nu niet te veel last meer van hebt, dat je het af hebt kunnen sluiten. Bah, zo naar dit

Thanks voor de lieve reacties! Heb er gelukkig geen last meer van en alles kunnen afsluiten!

9 likes

een collega zei vorig jaar in de personeelskamer dat de personeelsdienst de sollicitanten beter zou moeten screenen op sociaal vlak, want ‘wat er nu weer allemaal gestart is’! Ik werkte er toen ook nog maar een paar maanden… Kan wel dat het niet over mij ging maar dan nog is het een rotopmerking zeker in volle groep,

4 likes

Wauw…een hele handige en opmerking inderdaad. Misschien wel een troost dat je uit de situatie kan concluderen dat je collega niet op jou doelde (als hij/zij zelf wel enigszins sociaal onderlegd is).

2 likes

Ik zat op het mbo en liep met een jongen. Zijn ex kon dat blijkbaar niet hebben en gunde mij alleen maar vieze blikken. Maar het werd steeds lulliger want elke keer als ik langs liep zei ze heel kinderachtig ‘neus’ of ‘kijk daar heb je neus weer’. Ik negeerde het compleet dus de lol was gauw over. Mijn neus is aan de grote kant. Heb er nooit issues mee gehad want nooit had iemand het over mijn neus. En vanaf toen baal ik zo nu en dan best van mijn neus.

2 likes