In mijn familie maakt men ook wel eens van die nare opmerkingen en ze hebben het ook eerlijk niet door dat het niet leuk is om te zeggen. In mijn familie is iedereen slank en sportief en dat is (onuitgesproken) ook erg belangrijk en de aanhang van ons wordt ook langs die meetlat gehouden.
Mijn oma noemde eens een vriendin van m’n neef ‘wel erg breed in de heupen geworden’ tegen dat meisje zelf. En een van m’n tantes beaamde dat ze inderdaad wel een ‘fors onderstel’ had.
Mijn tante vroeg pas of ik of mijn zusje een jasje van haar over wilden nemen ‘want aan mijn schoondochter kan ik het niet kwijt’, implicerend dat ze daar te dik voor is.
Mijn moeder zei over datzelfde meisje: heb je al met haar gepraat? Ik vind haar echt een leuke meid! Ze weet zelf ook wel dat ze de slankste niet is, maar ze is toch zo zelfverzekerd en grappig! Dat vind ik echt leuk om te zien
Ze zijn zich echt ook totaal van geen kwaad bewust en niet te corrigeren, want ‘ik zeg toch niet iets wat niet waar is, ze is toch ook niet slank’ maar ik krijg ze gewoon niet aan het verstand dat al dit soort opmerkingen gewoon niet gemaakt hadden hoeven worden omdat ze ook niet relevant zijn in de context. Ze snappen ook niet zo waarom ik het me aantrek omdat ik slank ben, maar ik vind de hele focus op uiterlijk zo stom. En ze hebben ook niet door dat door hun focus het hele leven al het voor mijn zusje en voor mij allebei een buitenproportionele angst is om dik te worden. Toch niet echt gezond.

Moet eerlijk zeggen dat ik het bijna nooit bespreek met mijn vriend, ik probeer er niet aan te denken en het zoveel mogelijk te negeren.
. Wat bezielt mensen!!! Mijn god. Echt een van de meest rare reactie die ik ooit heb gehoord.