Onnodige kutopmerkingen

Meestal spuw ik mijn gal thuis, maar ik kan het ook niet altijd laten. Het gaat soms ook zo snel, dat je verbouwereerd staat te kijken en achteraf denkt : shit dat had ik moeten zeggen!!!

Doe ik ook nog wel is idd. Ook zeg ik soms ‘already on it’ met een poging tot een vriendelijke glimlach erbij. Ik vraag me af hoe gemeend die lach eruit ziet :’)

1 like

Wauw geen woorden voor


1 like

Argh! Heel vervelend.

Ik heb een lagere functie op mijn werk dan mijn collega’s, maar verdien ongeveer evenveel (wellicht meer) dan de rest doordat ik er nog een andere goedbetaalde baan naast heb. Maar laatst toen vroeg iemand waar wij heen gingen op vakantie, en ik antwoordde dat we naar Amerika gingen, kreeg ik als reactie: “Oh, dan heeft jouw vriend wel een goed betaalde baan of niet?”. Ik heb gewoon de baan van mijn vriend uitgelegd, maar nog ben ik boos op mezelf dat ik er niet tegenin ben gegaan haha. No way dat mijn vriend deze reis zou kunnen maken zonder mijn loon hoor haha.

1 like

Zo irritant he zulke lui :persevere:
Sowieso vind ik het gek als mensen zo bezig zijn met wat een ander verdient. Toen ik mijn huis ging kopen vertelde ik dat aan vrienden. Toen ik even naar de wc was geweest en terugkwam hadden ze er overduidelijk over zitten babbelen want toen vroegen ze: “Hoe betaal jij dat huis dan eigenlijk?” Vond dat heel stom en heb er nog steeds spijt van dat ik er serieus op in ben gegaan. Het was veel grappiger geweest als ik gezegd zou hebben: “Betalen? Ik heb het huis gestolen!” (Kinderachtig, ik weet het)

7 likes

Waaaaaarom zijn sommige mensen zo teringonaardig? Kan dit topic echt niet handelen :rage:

1 like

Hahaha ‘Ik heb het huis gestolen!’

3 likes

Heb ze in de tussentijd al meerdere keren gezien dus ben bang dat mijn kans voorbij is :frowning:

Lopend in de supermarkt kom ik langs een vakkenvuller die luid gaapt.

Random oudere man: ‘hĂ© jongen als je moe bent bent ga je toch naar bed en neem gezellig iemand mee!’ knikt naar mij ‘kijk daar loopt al wat’

Ik vroeg hem daarop vriendelijk waarom meneer dacht mij op deze manier in zijn opmerking te moeten betrekken.

‘Je kunt ook niks meer zeggen tegenwoordig, die meiden zijn gelijk beledigd’

Aangegeven dat ik niet beledigd ben maar voor de volgende vrouw die hij aanspreekt hoop dat zij op een stukje meer fatsoen kan rekenen. Toen ik doorliep kon ik zijn radartjes nog zien draaien


49 likes

Goed gehandeld :muscle:t2:

1 like

Wow hier kan ik zo boos om worden, bah. Wat goed dat je zo hebt gereageerd, vind dat zelf altijd moeilijk om dan zo snel en on point te reageren.

1 like

Inderdaad mooi gereageerd, hopelijk dringt het toch een beetje door wanneer hij er nog eens aan denkt zo’n seksistische/vulgaire opmerking te maken.

1 like

Vandaag stond ik in de rij bij de Kruidvat en werd ik geholpen door een donkere vrouw. Het jongetje voor me, misschien 8-9 jaar oud, zei ineens tegen z’n vader: ‘Pap, dat soort mensen moeten het land uit he, die hebben nare ziektes.’ Wat de vader zei heb ik niet verstaan.

??? :worried: :triumph:

Durfde er alleen niks van te zeggen, die vader zag eruit alsof elk moment de stoppen konden doorslaan.

Nee joh :scream:

2 likes

Wauw


1 like

Elke keer als ik weinig of geen make-up op heb maken mijn schoonouders opmerkingen over dat ik er slecht, moe of ziek uit zie. En dan niet een keer, maar echt de hele tijd dat ik ze zie. Gewoon random. Ik voel me al niet super zeker zonder make-up, en probeer het daarom af te bouwen, maar dit helpt echt totaal nietđŸ˜© Ik ben niet ziek, dit is mijn normale hoofd. Het is ook niet dat ik normaal superveel gebruik.

3 likes

Mijn vriendin reageerde met “Schat dat is nog niks HAHAHAHA” toen ik vertelde dat ik een hele pijnlijke steek had in mijn baarmoeder en me afvroeg of dat vergelijkbaar was met bevallen. Ik zei dat het fijn was dat ze mijn gevoel van pijn bagatelliseert. Misschien beetje overdreven, maar ben chagrijnig. Ik had pijn en wilde het even kwijt ok.

Maar als je inderdaad ook vroeg of het vergelijkbaar was met bevallen lijkt het me niet zo’n hele rare reactie en ook geen kutopmerking? Ik ben nooit bevallen en heb ook hele heftige ongesteldheidskrampen, maar kan me heel goed voorstellen dat bevallen nog 1000x erger is, en dat mijn krampen daarbij inderdaad niks zijn.

1 like

Ik ben niet ongesteld, ook niet net geweest of binnenkort. Dus pijn was voor mij onverklaarbaar en de rampscenariodenker die ik ben maakt dan deze rare vergelijkingen. Maar je hebt gelijk, ik overdreef ook een beetje maar was sowieso al chagrijnig dus kon niet veel hebben. :face_with_hand_over_mouth: