Onnodige kutopmerkingen

Heb ze in de tussentijd al meerdere keren gezien dus ben bang dat mijn kans voorbij is :frowning:

Lopend in de supermarkt kom ik langs een vakkenvuller die luid gaapt.

Random oudere man: ‘hĂ© jongen als je moe bent bent ga je toch naar bed en neem gezellig iemand mee!’ knikt naar mij ‘kijk daar loopt al wat’

Ik vroeg hem daarop vriendelijk waarom meneer dacht mij op deze manier in zijn opmerking te moeten betrekken.

‘Je kunt ook niks meer zeggen tegenwoordig, die meiden zijn gelijk beledigd’

Aangegeven dat ik niet beledigd ben maar voor de volgende vrouw die hij aanspreekt hoop dat zij op een stukje meer fatsoen kan rekenen. Toen ik doorliep kon ik zijn radartjes nog zien draaien

49 likes

Goed gehandeld :muscle:t2:

1 like

Wow hier kan ik zo boos om worden, bah. Wat goed dat je zo hebt gereageerd, vind dat zelf altijd moeilijk om dan zo snel en on point te reageren.

1 like

Inderdaad mooi gereageerd, hopelijk dringt het toch een beetje door wanneer hij er nog eens aan denkt zo’n seksistische/vulgaire opmerking te maken.

1 like

Vandaag stond ik in de rij bij de Kruidvat en werd ik geholpen door een donkere vrouw. Het jongetje voor me, misschien 8-9 jaar oud, zei ineens tegen z’n vader: ‘Pap, dat soort mensen moeten het land uit he, die hebben nare ziektes.’ Wat de vader zei heb ik niet verstaan.

??? :worried: :triumph:

Durfde er alleen niks van te zeggen, die vader zag eruit alsof elk moment de stoppen konden doorslaan.

Nee joh :scream:

2 likes

Wauw

2 likes

Elke keer als ik weinig of geen make-up op heb maken mijn schoonouders opmerkingen over dat ik er slecht, moe of ziek uit zie. En dan niet een keer, maar echt de hele tijd dat ik ze zie. Gewoon random. Ik voel me al niet super zeker zonder make-up, en probeer het daarom af te bouwen, maar dit helpt echt totaal nietđŸ˜© Ik ben niet ziek, dit is mijn normale hoofd. Het is ook niet dat ik normaal superveel gebruik.

3 likes

Mijn vriendin reageerde met “Schat dat is nog niks HAHAHAHA” toen ik vertelde dat ik een hele pijnlijke steek had in mijn baarmoeder en me afvroeg of dat vergelijkbaar was met bevallen. Ik zei dat het fijn was dat ze mijn gevoel van pijn bagatelliseert. Misschien beetje overdreven, maar ben chagrijnig. Ik had pijn en wilde het even kwijt ok.

Maar als je inderdaad ook vroeg of het vergelijkbaar was met bevallen lijkt het me niet zo’n hele rare reactie en ook geen kutopmerking? Ik ben nooit bevallen en heb ook hele heftige ongesteldheidskrampen, maar kan me heel goed voorstellen dat bevallen nog 1000x erger is, en dat mijn krampen daarbij inderdaad niks zijn.

2 likes

Ik ben niet ongesteld, ook niet net geweest of binnenkort. Dus pijn was voor mij onverklaarbaar en de rampscenariodenker die ik ben maakt dan deze rare vergelijkingen. Maar je hebt gelijk, ik overdreef ook een beetje maar was sowieso al chagrijnig dus kon niet veel hebben. :face_with_hand_over_mouth:

Ik was er vanuit gegaan dat je ongesteld was, sorry. Dan kan ik me inderdaad wel beter voorstellen dat het verontrustend is en dat niet de meest sympathische opmerking was op dat moment

1 like

Oh ik snap heel goed dat je hier chagrijnig van werd.

Ik vind het sowieso heel ergerlijk als je met een groep vrouwen zit en iets zegt over een bepaalde pijn en dat zij dan met elkaar zo zitten van hahaha nou wacht maar meid totdat je een keer moet bevallen.

11 likes

Ja, vind ik ook zo irritant. Niemand die pijn op dezelfde manier ervaart. Kan me heus wel voorstellen dat een bevalling pijnlijk is maar dat “oh je moest eens weten gniffel gniffel” is zo ergerlijk.

3 likes

Pffff naar echt! Daar op aansluitend; ik ben zwanger en slaap door bekken en rugklachten al 2,5 maand slecht. Maar als mensen dan vragen hoe het gaat en ik vertel dat, dan krijg ik standaard twee antwoorden:

1. Nou wacht maar tot je moet bevallen, dat doet pas pijn.

Of

1. Hihaho wacht maar tot je baby er is, dĂĄn weet je pas wat slapeloze nachten zijn!

Echt, beide opmerkingen gewoon al meerdere keren gehoord en ik kan daar gewoon helemaal niks mee?! Wat moet je nou met zo’n antwoord? Je helpt me niet, geeft geen advies en je stelt me al helemaaaaal niet gerust. Zeg dan gewoon niks.

12 likes

Ohh heel irritant inderdaad. Hou dan gewoon lekker je bek denk ik dan. Alsof je niet even drie seconden kan verplaatsen in een zwanger iemand en dat dat best even zwaar kan zijn. Dan kun je toch even begrip tonen

Maar wat zij hebben meegemaakt is aaaltijd erger. Echt ik heb ook zo’n collega
 als ik bijvoorbeeld turbelentie heb gehad is haar vliegtuig neergestort. Zo vermoeiend!

1 like

Ja dat soort mensen vreten echt energie hù. Zo zonde is dat

1 like

Zoveel herkenning voor deze. Dat als het ‘erbij hoort’, het opeens minder vervelend is of dat je dan opeens super vrolijk moet rondlopen.

1 like

Maar wel dat het te verwachten was of te voorspellen was. Een vriendin die zwanger is en klaagt dat ze zwaarder is geworden WAT DACHT JE DAN. Tegen dat soort mensen zeg ik ook: tja het hoort erbij.