Onnodige kutopmerkingen

Ik was er vanuit gegaan dat je ongesteld was, sorry. Dan kan ik me inderdaad wel beter voorstellen dat het verontrustend is en dat niet de meest sympathische opmerking was op dat moment…

Oh ik snap heel goed dat je hier chagrijnig van werd.

Ik vind het sowieso heel ergerlijk als je met een groep vrouwen zit en iets zegt over een bepaalde pijn en dat zij dan met elkaar zo zitten van hahaha nou wacht maar meid totdat je een keer moet bevallen.

11 likes

Ja, vind ik ook zo irritant. Niemand die pijn op dezelfde manier ervaart. Kan me heus wel voorstellen dat een bevalling pijnlijk is maar dat “oh je moest eens weten gniffel gniffel” is zo ergerlijk.

3 likes

Pffff naar echt! Daar op aansluitend; ik ben zwanger en slaap door bekken en rugklachten al 2,5 maand slecht. Maar als mensen dan vragen hoe het gaat en ik vertel dat, dan krijg ik standaard twee antwoorden:

  1. Nou wacht maar tot je moet bevallen, dat doet pas pijn.

Of

  1. Hihaho wacht maar tot je baby er is, dán weet je pas wat slapeloze nachten zijn!

Echt, beide opmerkingen gewoon al meerdere keren gehoord en ik kan daar gewoon helemaal niks mee?! Wat moet je nou met zo’n antwoord? Je helpt me niet, geeft geen advies en je stelt me al helemaaaaal niet gerust. Zeg dan gewoon niks.

12 likes

Ohh heel irritant inderdaad. Hou dan gewoon lekker je bek denk ik dan. Alsof je niet even drie seconden kan verplaatsen in een zwanger iemand en dat dat best even zwaar kan zijn. Dan kun je toch even begrip tonen…

Maar wat zij hebben meegemaakt is aaaltijd erger. Echt ik heb ook zo’n collega… als ik bijvoorbeeld turbelentie heb gehad is haar vliegtuig neergestort. Zo vermoeiend!

1 like

Ja dat soort mensen vreten echt energie hè. Zo zonde is dat…

1 like

Zoveel herkenning voor deze. Dat als het ‘erbij hoort’, het opeens minder vervelend is of dat je dan opeens super vrolijk moet rondlopen.

1 like

Maar wel dat het te verwachten was of te voorspellen was. Een vriendin die zwanger is en klaagt dat ze zwaarder is geworden WAT DACHT JE DAN. Tegen dat soort mensen zeg ik ook: tja het hoort erbij.

Dat is ook een goeie,
Maar dan nog vond ik het jammer dat hij niet uitging van de goedheid van de mens…

Nee natuurlijk. Maar dat ik snap ook niet dat dat negatief is, want waar laat je anders dat kind?
Meer in situaties waarbij je voor de 3de keer je maaltijd in de wc achterlaat en mensen zeggen: ‘het hoort erbij’. Dat klopt tot een zekere hoogte, maar kotsen blijft geen pretje :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

‘Je zult haar waarschijnlijk minder missen en er sneller overheen komen omdat je zo ver weg woont’.
Mijn broer, een week nadat m’n moeder was overleden.

1 like

Ooooh ik haat dat zo als iemand tekeer gaat tegen winkelpersoneel, je kunt me niet kwader krijgen. Hier ook pas zo’n viezige vadsige oudere man die compleet uit zijn tent ging omdat het meisje duidelijk nog aan het leren was en niet meteen de korting goed verrekende. Ze belde naar iemand om hulp en dat liet even op zich wachten. Die man werd zo denigerend dat ik er op af ben gestapt en gevraagt heb of hij zich nu een grote vent voelde om zo tegen een jonge meid tekeer te gaan die daar zit om netjes haar geld te verdienen. Toen was ik natuurlijk een bemoeizuchtig k*twijf.
Leidinggevende kwam eraan en nam meneer mee naar de servicebalie om de korting te verrekenen. Tegen haar heb ik gezegd dat kassameisje enorm haar best heeft gedaan om meneer goed te helpen, dat haar niet te verwijten valt dat ze eea nog moest leren.

Hoop dat ze zich niet uit t veld heeft laten slaan erdoor.

42 likes

Heel bizar! Ik weet niet of het al lang geleden was, maar sterkte. <3

Lief dat je voor haar opkwam! Als ik zoiets zie wil ik er altijd wel iets van zeggen maar ik durf het nooit zo goed…

Ze is afgelopen kerst plotseling overleden, dus is nog niet zo lang geleden. Maar goed, ik weet ook wat ik van die broer kan verwachten…helemaal niks namelijk

Wat heftig! Ik hoop dat je wel anderen in je omgeving hebt bij wie je altijd terecht kunt. Blood makes you related, but loyalty makes you family. Knuffel :heart:

1 like

Ik had gereageerd op een vacature met een hoge salarisindicatie en een familielid reageerde daarop met: “Niet vervelend bedoeld, maar waarom dacht je dat je een kans maakte? Dat zijn salarissen voor leidinggevenden”. Leidinggevende ervaring was trouwens niet eens een eis.

Ik wilde antwoorden ‘wat een kutopmerking’. Maar zo heet dit topic al. En toch. Wat een kutopmerking. Bah

2 likes

Ik kan me momenteel even te goed indenken hoe dat voelt.

Net een afwijzing na een gesprek gekregen en de reacties daarop van mensen om me heen zijn ook niet zo leuk. Ik vertel het nooit weer iemand als ik solliciteer:(.

Wat kut dat je niet bent aangenomen! Ik vertel het sowieso niet meer als ik een sollicitatiegesprek heb uit angst dat het gejinxt wordt. Ik hoop dat je snel wat vindt! :kissing_heart: