Onnodige kutopmerkingen

sjee ik ben dossiers aan het maken waarvoor ik oude lesvoorbereidingen (pabo) nodig heb. Ik ben hierbij de feedback aan het teruglezen van een oude mentor en jezus die kan er echt wat van… Ik vond haar al een stom mens. maar nu ik dit allemaal nog een keer teruglees is het echt gewoon niet aardig.
Een greep uit de stapel onnodige kutopmerkingen:

‘je hebt een stopwoord: inderdaad’
‘Je doet niks met feedback’
‘Doe het zoals ik het doe’
‘geen sst, verzin iets anders’

Ook allemaal op die manieren, man krijg nog steeds haatgevoelens als ik dit allemaal zo zie en lees bahbah. Stom mens.

gelukkig daarna we leuke stages gehad die dit gelukkig ontkrachten en hebben laten inzien dat ik wel iets goed doe.

5 likes

‘Doe het zoals ik het doe’. Hahahah okeetjes. Beste feedback ever.

7 likes

Ja hè? Kan je echt iets mee, want iedereen is het zelfde en geeft hetzelfde les. Man flikker op haha

1 like

Hahaha is te hopen dat ze niet zulke feedback geeft aan haar kinderen :sob:

1 like

Dat was dus het gekke, als juf was zij echt top! of althans, ze was goed voor de kinderen hahaha
Maar op het moment dat we met zijn tweeën waren, of als de kinderen weg waren. Dan werd ze een verschrikkelijk mens.

1 like

Omg zo herkenbaar! Voor mijn eerste stage had ik ook zo’n heks en ze had een vogelnestje op dr hoofd en blauwe oogschaduw. Wilde ook eigenlijk na een half jaar stoppen met de opleiding maar gelukkig stak men daar een stokje voor. Heb wel flink geklaagd en nu is ze als mentor geschrapt uit het bestand!

Maar fijn dat jij daarna ook leuke stages had :slight_smile: nu werkzaam in onderwijs?

Echt verschrikkelijk dat soort mentoren! Helaas is er bij ons geen bestand oid en moet je echt maar ‘geluk’ hebben. Maar blijkbaar vinden andere haar wel oké. Dus misschien lag het ook wel aan mij :woman_shrugging:t2:. Maar in ieder geval zij heeft er ook voor gezorgd dat ik bijna wilde stoppen. Zo gek hoe dat je kan maken of breken. Geeft mij in ieder geval wel voorbeelden hoe ik het zelf later noooit wil doen als ik een stagiaire heb :joy:!
Neee bijna! Nu druk bezig met afstuderen! Dus hopelijk met een maandje of 2/3 klaar :blush:.
Jij wel al werkzaam of ook nog bezig?

@groentakje

Ja of zeggen dat je eigenlijk helemaal geen stagiaire wilde. Tegen die stagiaire (ik).

Of 10 keer zeggen dat je niet kunt zingen en vervolgens zeggen dat je wel even komt observeren naar het zingen. Joh, daar wordt het beter van haha

Neee dat kan echt niet! Dat dat soort mensen mentor worden, wat een onzin…

Oh Pff ja alsof je dan opeens beter gaat zingen… flikker op, lekker ook nog even het erin wrijven :persevere:

1 like

Pabo was het ook niet eens hen hun. Stonden aan mijn kant… ze heeft nog altijd stagiaires, heb medelijden met ze

Whut? Hoe dan? Dat is dan toch gedoemd te mislukken :scream:? Zielig ook omdat je dat al vanaf het begin weet

1 like

Geen idee…

Collega: ja ik hoorde van (andere collega) dat hij je echt een super tof wijf vindt, alleen je uiterlijk dat is niet z’n ding, daar valt ie niet op, sorry!!!

Ik ben in geen enkele mate geïnteresseerd in collega x dus :face_with_monocle::face_with_raised_eyebrow:

3 likes

W T F. Denken mensen niet na voordat ze praten.

1 like

Acht, zoals ooit een wijs iemand op ELLEgirl postte; je kan de allermooiste perzik zijn, soms houdt iemand gewoon niet van perziken. Zegt niets over jou.

Andersom is trouwens ook naar, als een collega zegt: X zou je wel doen.

  1. Ik zou X niet doen.
  2. Waarom zeg jij dit eigenlijk, en niet X?
  3. Waarom hebben jullie het over wie mij zou doen?
  4. Op geen enkele manier relevante opmerking
  5. Nu voel ik me altijd onprettig zelfbewust in nabijheid van X of jou en wil ik eigenlijk niet meer in jullie buurt zijn.

WAAROM?

12 likes

Toen mensen wisten dat ik opnieuw zwanger was kreeg ik best enkele venijnige opmerkingen van oa familie. Of we gingen voor een hele bus kinderen, of we begonnen waren aan een voetbalploeg, of dat ze zeiden niet verbaasd te zijn want ‘je man is een buitenlander en voor hen is dat toch normaal’.

Het is trouwens ons tweede kindje… ergste van al was dat ik me na deze opmerkingen begon te verantwoorden. Heb nog steeds spijt dat ik ze gewoon geen arrogant antwoord heb gegeven.

1 like

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een rare opmerkingen van je familie zeg. Is het in je familie gewoon om 1 kind te hebben?

Ik kan echt niet snappen waarom mensen zo iets zeggen. Hebben ze jullie wel nog gefeliciteerd of alleen dit?

1 like

Wat ontzettend gemeen… bah.

Hier eens iemand die tijdens mijn laatste zwangerschap zei ‘je lijkt wel een ns trein, er zit altijd volk in!’

ha ha. Ik ben inderdaad 6x zwanger geweest en ik heb 3 kinderen. Dus thanks voor je leuke grap man. Hi-la-risch

1 like

Ik lees dit topic echt met ongeloof, dat mensen zulke achterlijke dingen kunnen zeggen. Ik heb zelf niet het idee dat mensen vaak kut dingen zeggen zoals hierboven, doorgaans. Maar afgelopen dinsdag maakte mn collega een opmerking en ik ben er nog steeds kwaad over. We waren pauze aan het houden en hij kwam binnen op het moment dat ik iets zei. Wrs iets op een hardere toon dan normaal. en hij zei: jemig wat een herrie weer. Dus ik zei: ‘nou wen er maar aan’ (hij heeft een nieuwe baby). Zegt ie: ‘Nou mijn kind heeft wel leuke ouders dus die heeft geen reden om zo te schreeuwen’.

En ik dacht echt: excuse ME!? En het gesprek ging weer verder, had niet echt tijd om er op door te gaan. Maar het is nu paar dagen geleden en nog steeds denk ik: wie de fuck denk je dat je bent om zo over mijn ouders te praten. Fak jou en je baby.

6 likes

Jeeeeetje, hoe kut kun je tegen iemand zijn!!!