Onnodige kutopmerkingen

@Dancingqueen dankjewel!! Nee niet per sé, meesten hebben er wel meer dan één.
Ik vraag me ook af bij zo’n opmerkingen, waar komt die opmerking vandaan? Waarom is het nodig om zoiets te gaan zeggen? Is het omdat iemand gemeen is? Jaloezie? Onverdraagzaamheid? Opzettelijk willen kwetsen? Ik kreeg wel iets vaag van felicitatie maar niet van harte.

Wat een ontzettende rotopmerking tov jou! :disappointed:Hoe heb je gereageerd?

Ik vind zijn opmerking niet zó kut en eerder een gevatte reactie op jouw opmerking, die ik eerlijk gezegd ook een beetje irritant zou vinden… al die mensen die ineens zeggen “nou wacht maar” als je een baby krijgt/hebt.

16 likes

Ik wel. Beetje jammer dat je er zo op reageert als ik aangeef dat ik het een ontzettende kutopmerking vond.

Bovendien had hij zelf daarvoor iets gezegd over z’n huilende baby dus dat was niet uit de lucht gegrepen van mij. Maar dat is niet eens belangrijk, als ik duidelijk zeg dat ik dit een vervelende opmerking vond is het niet aan jou om dat te weerleggen. Vind ik.

5 likes

Ik was toen echt te flabbergasted om iets te zeggen. Maar 2 jaar later heb ik hem (en zijn vriendin die dom ging lachen toen) er nog niet om ‘vergeven’ en negeer ik ze vaak gewoon :grimacing:

3 likes

Gewoon blijven negeren… zulke mensen wil je liever niet in je leven.

Een andere mening geven is niet weerleggen he. Ik denk dat @anon18050057 een andere kant wilde laten zien, dat jouw opmerking ook als vervelend kan worden ervaren.

4 likes

Laatst maakten mijn collega’s een ‘grapje’ dat mijn vriend waarschijnlijk geen ‘uithoudingsvermogen’ heeft (ja op die manier ja :face_with_raised_eyebrow:). En dat ik wel ‘ontevreden’ zou zijn. En de woorden ’ Ahhh arme Otzi’ , :joy: Wat een idioten zijn het soms toch ook .Ook ging ik even naar de wc, en toen ik terug kwam, ging een van mijn collega’s voor me staan en zei : ’ Ja ik ben hier nu de baas, ik ga die hele toko van jullie overnemen. Jullie moeten maar gewoon weg’. Terwijl hij een beetje pesterig mijn weg ging blokkeren. Ik zei toen maar:’ Zo, kijk eens aan, jij hebt nogal wat zelfvertrouwen gekregen terwijl ik op het toilet zat’, :joy: En toen ging de rest lachen haha

6 likes

Wauw, hier heb ik echt geen woorden voor. :pleading_face:
Dan ben je toch echt niet goed als je zoiets zegt.

Vanmiddag zag ik twee vriendinnen. Een van de twee heeft sinds kort een beugel (zo’n invisalign, die je altijd in moet hebben, behalve als je eet). Ze vertelde dat het best wennen is om steeds zo’n rekening met eetmomenten te houden omdat tussendoor iets snacken gewoon niet kan. Toen zei ze tegen me: “Dít is echt de ideale manier om af te vallen hoor Karen!” Vlak ervoor had ik gezegd dat ik met dit weer niet graag korte broeken draag omdat ik mezelf daar niet mooi in vind omdat ik mezelf daar te dik voor vind.
Ik realiseer me echt wel dat ze het misschien helemaal niet zo bedoelde, maar het voelde toch even heel kut. Zij kan wel vaker dit soort onhandige uitspraken doen en soms zeg ik er wel wat van, maar had ook geen zin om tijdens een gezellige middag een hele discussie over zoiets te beginnen. Maar goed, vond het dus op dat moment wel echt een kutopmerking.

2 likes

:hugs:
Ik twijfel om er nog iets over te zeggen. Weet niet goed wat en hoe. Moet via de app want ze woont niet zo dichtbij dat ik even kan langsgaan helaas.

Je kan er toch nog wel iets van zeggen als:

Hee, ik moest nog een paar keer denken aan die opmerking die je had gemaakt, en ik wilde je even laten weten dat ik het toch vervelend vond dat je dat zei/ me er niet fijn bij voelde/ iets van de strekking wat je wil zeggen maar het vooral wel bij jezelf houdend. Eventueel met wat toelichting als: ik heb dan het gevoel dat je me dik vindt/ veroordeelt/ whatever.

In mijn ervaring helpt dat meestal goed. Heb dat pas ook gedaan bij een vriendin waarbij ik merkte dat ik een week later toch nog aan haar opmerking terugdacht en ze reageerde daar ook heel fijn en volwassen op.

Weggehaald.

Thanks! Heb inmiddels een dergelijk berichtje gestuurd en ze reageerde heel ok. Op het moment dat ze die opmerking maakte dit weekend realiseerde ze zich al dat het een beetje een onhandige opmerking was omdat sommige mensen zoiets gewoon als kwetsend ervaren. Was heel fijn hoe ze reageerde en ze zei dat ze in het vervolg beter over dit soort opmerkingen gaat nadenken. Goed opgelost dus!

9 likes

Ben ik weer hoor… had dit net in het wat je even kwijt wilt topic gezet maar merk toch wel dat het me erg dwarszit.

Ik loop net op het station een groepje oude mensen voorbij. Twee vrouwen en één man. Eén van die vrouwen zegt: “Zo die loopt snel!” En die andere vrouw: “Ja ze heeft jongere benen he!”
Dit vond ik nog wel leuk.
Maar even daarna, toen ik wat verderop was, hoor ik die vent: “Kijk d’r lopen dan met haar dikke reet!”
Voel me ineens zo kut. Dit verpest echt mijn avond. Kan wel janken gewoon.
Heb me nog omgedraaid en hem aangekeken om in ieder geval te laten zien dat ik hem gehoord had. Overwoog nog terug te lopen en te vragen wat hem mankeerde om zoiets te zeggen, maar realiseer me dat dat toch geen zin heeft.

3 likes

Bah bah wat ontzettend kut! Ik snap zulke mensen echt niet

Op dit moment bijna 33 weken zwanger en op een verjaardag binnen kom en mensen gelijk zeggen waar iedereen bij zit “hey bolle” of “wat heb je een dikke buik”. Ik vind het zo ongemakkelijk en normaal heb ik wel een gevat antwoord terug maar ik klap iedere keer weer dicht en vind het honds asociaal terwijl er niks is om voor te schamen.

Ik antwoord dan terug dat ze schijnbaar niet doorhebben dat je tijdens een zwangerschap verandert want er groeit wel een kind in je. Daarop reageerde effectief niemand meer tenzij met rode kaken. Heb ook vaak zulke opmerkingen gekregen en vond ze niet alleen onnodig maar ook ontzettend pijnlijk.

Hoop dat je de moed vindt om een gevat antwoord terug te geven.

2 likes

Bedankt voor je berichtje, heel erg lief. Mijn man reageert vaak omdat het mij gewoon te veel energie en ergenis kost.

Superlief van je man.

Zulke mensen/opmerkingen zijn toch echt niet te begrijpen…

Ik had gisteren ook weer iets hoor. Ik was even een ontbijtje halen in de supermarkt want we gingen een dag op pad. Had diverse dingen meegenomen omdat mijn man niet precies wist wat hij wilde. Kom ik terug bij de auto, staat hij met een man te praten. Mijn man zegt iets van we verhongeren niet vandaag. Waarop die man zegt: Nee dat is bij haar wel te zien, die zal niet zomaar verhongeren.
Normaal heb ik wel een gevatte reactie terug maar ik vond dit zo onnodig gemeen dat ik echt even flabbergasted was. Wat bezielt die oude mensen toch om te menen dat ze overal maar wat van mogen zeggen?