Onnodige kutopmerkingen

Paar weken geleden heb ik iets meegemaakt waar ik nog regelmatig aan moet denken. Ik vond het echt zo ongepast maar misschien overdrijf ik omdat ik er zo mee bezig ben?

Ik stond met twee (niet directe) collega’s te praten over kinderen, waarop aan mij de vraag gesteld werd of ik kinderen heb. Ik antwoordde dat ik het wel wilde maar dat het nog niet gelukt is. Waarop hij de opmerking maakte: dan moet je iets harder je beste doen he Sjar.
Hij weet natuurlijk niet dat we het al een tijdje proberen en dat het niet lukt, maar even serieus zo een opmerking maak je toch gewoon niet? Juist omdat je het verhaal erachter niet kent.

Zeer ongepast. Zo’n opmerking is in geen enkel geval oké. Ik snap heel erg goed dat je dit raakt!

Edit: bovendien slaat “beter je best doen” sowieso nergens op. Wat een idioot.

1 like

Ben het eens met wat hierboven al gezegd is. Het is echt een schandalige manier van doen en ik voel gewoon woede bij mezelf opkomen terwijl ik het lees!! Kan me heel goed voorstellen hoe kwetsend zo’n opmerking is :heart:

1 like

Wat een lieve reacties allemaal :heart:

Ongelofelijk he, wat een opmerkingen mensen kunnen maken. Echt geen fatsoen!

Ik bedenk altijd maar dat mensen er soms wat uitflappen zonder na te denken. Dit was ook zeker wel zonder kwade bedoelingen, meer nog als een grap. Maar super onhandig en stomme grap.

2 likes

Op een moment dat ik heel vrolijk was en enthousiast een verhaal aan het vertellen was begon iemand heel hard te lachen. Toen ik vroeg waarom hij lachte moest hij nog harder lachen en zei hij dat hij niet snapte dat ‘zo’n leuke meid als ik’ maar geen man kon ‘vinden’.
Ik stond met mijn mond vol tanden want ik begreep écht niet waar het vandaan kwam, weet nog steeds niet of het eigenlijk sarcastisch was (nog erger) en het is mij onbekend waarom er zo hard gelachen werd.

2 likes

Dat is nog wel het vervelendste, soms zit ik mega lekker in mn vel en heb ik scheit. Dus dan ben ik lekker vrolijk en gek aan het doen. (in het openbaar bijvoorbeeld een festival) Dan zijn vriendinnen die op dat moment zeggen: “Tubing doe maar even niet”. :roll_eyes: :sweat_smile: waardoor ik meteen weer terug schiet in zon houding van oh sta ik voor lul? Ja zie ie wel ik ben maar een raar mens. En in mn schulp kruip. Ik moet andere vriendinnen denk ik.

7 likes

Pff sowieso komt de opmerking " je bent zo’n leuke meiiiid waarom heb je geen vriend joh?" me mijn neus uit. Vind dat altijd zulke kutvragen.
Of: “je moet wat minder kritisch zijn!”

1 like

Of die opmerking van ‘nu ben jij aan de beurt’…
Dat zeg je toch ook niet op een begrafenis?!?!

5 likes

Nou idd!
En ik kots al die vragen uit van “hoe is het in de liefde” of “hoe staat het met de mannen”.
:face_vomiting:

Alsof iedereen het recht krijgt om zich te bemoeien met jou liefdesleven. Je vraagt inderdaad toch ook niet wanneer diegene voor het laatst seks heeft gehad…
Pff mensen zijn vermoeiend soms hoor…

2 likes

Oh ik weet er nog 1. Tijdens je kraamweek de vraag krijgen van ‘willen jullie al voor een tweede’?
Ten eerste dat gaat je niks aan.
Ten tweede iedereen gaat er maar vanuit dat het zo maar lukt.
En ten derde… nee natuurlijk denk je daar nog niet over na als je onderkant op een opengesneden uitgelubberde kip lijkt.

8 likes

Ben bijna in staat om dat volgende keer aan die mensen te vragen. Misschien doe ik het ook wel gewoon.
Ik word er zo doodmoe van om telkens te zeggen dat ik niet aan het daten ben. De volgende vraag is dan ook altijd waarom. Alsof ik overal maar tekst en uitleg bij moet geven.

Dit is ook te erg hoor, hebben die mensen een brein van het formaar van een pinda?!

1 like


Hahaha ik zie net deze. Die is wel goed!

30 likes

Een vriendin van mij (die niet snel met haar mond vol tanden staat) zegt meestal
‘Ik vind maar niemand zo leuk als mezelf’
Of soms, als ze vinnig is,
‘Jij bent toch ook een leuke meid? Waarom ben jij met X?’

34 likes

Gewoon schijt blijven houden! :kissing_heart:

1 like

Mijn oma zei wel eens: “ge moet veul snuupkes gepruuft hebben wilde weten wa lekker is”.
Dus dat zei ik ook wel eens als iemand aan mij vroeg waarom ik nog geen vriend had. :laughing:

34 likes

Oh, zo kunnen mijn vrienden ook doen en dan schoot ook terug in mijn schulp. En de dag erna ben ik de boos dat ze dat zeggen. Dus ik heb besloten zodra iemand dat weer tegen mij zegt, ik nog gekker ga doen. Je vind dat ik je voor schut zet? Oh wacht maar, dan ga ik je echt voor schut zetten :relieved: Ik probeer mezelf aan te leren dat mensen niet meer macht over me hebben met dit soort opmerkingen.

4 likes

Zooo :astonished:

Oh vreselijk. Niks van aantrekken hoor! Er groeit een kindje in je, wat verwachten mensen dan? Zo irritant die opmerkingen over gewicht bij zwangere vrouwen (en in het algemeen).

2 likes