Nou idd!
En ik kots al die vragen uit van “hoe is het in de liefde” of “hoe staat het met de mannen”.
Alsof iedereen het recht krijgt om zich te bemoeien met jou liefdesleven. Je vraagt inderdaad toch ook niet wanneer diegene voor het laatst seks heeft gehad…
Pff mensen zijn vermoeiend soms hoor…
Oh ik weet er nog 1. Tijdens je kraamweek de vraag krijgen van ‘willen jullie al voor een tweede’?
Ten eerste dat gaat je niks aan.
Ten tweede iedereen gaat er maar vanuit dat het zo maar lukt.
En ten derde… nee natuurlijk denk je daar nog niet over na als je onderkant op een opengesneden uitgelubberde kip lijkt.
Ben bijna in staat om dat volgende keer aan die mensen te vragen. Misschien doe ik het ook wel gewoon.
Ik word er zo doodmoe van om telkens te zeggen dat ik niet aan het daten ben. De volgende vraag is dan ook altijd waarom. Alsof ik overal maar tekst en uitleg bij moet geven.
Dit is ook te erg hoor, hebben die mensen een brein van het formaar van een pinda?!
Een vriendin van mij (die niet snel met haar mond vol tanden staat) zegt meestal
‘Ik vind maar niemand zo leuk als mezelf’
Of soms, als ze vinnig is,
‘Jij bent toch ook een leuke meid? Waarom ben jij met X?’
Gewoon schijt blijven houden!
Mijn oma zei wel eens: “ge moet veul snuupkes gepruuft hebben wilde weten wa lekker is”.
Dus dat zei ik ook wel eens als iemand aan mij vroeg waarom ik nog geen vriend had.
Oh, zo kunnen mijn vrienden ook doen en dan schoot ook terug in mijn schulp. En de dag erna ben ik de boos dat ze dat zeggen. Dus ik heb besloten zodra iemand dat weer tegen mij zegt, ik nog gekker ga doen. Je vind dat ik je voor schut zet? Oh wacht maar, dan ga ik je echt voor schut zetten Ik probeer mezelf aan te leren dat mensen niet meer macht over me hebben met dit soort opmerkingen.
Zooo
Oh vreselijk. Niks van aantrekken hoor! Er groeit een kindje in je, wat verwachten mensen dan? Zo irritant die opmerkingen over gewicht bij zwangere vrouwen (en in het algemeen).
Mijn oudste zus deed dit ook. Midden in een koffiebar riep ze (ze heeft een harde stem, is niet de snuggerste en gewoon heel tactloos vaak): zooo, jij bent echt heel dik geworden. Mensen keken ook echt om en ik schaamde me zo. Ze weet dat ik jaren anorexia heb gehad, dat dit een gevoelig punt is. Ik word er nu bijna weer kwaad om.
Ik heb iets teruggezegd in de trant: kijk naar jezelf. Haha, lekker volwassen.
Ze heeft het trouwens ook een keer gepresteerd om mij allemaal nare verhalen te vertellen over miskramen en overleden kindjes. Was een week na mijn zwangerschapsaankondiging. Toen ben ik kwaad naar huis gegaan, nadat ik al een paar keer gezegd had dat ik geen zin had in dezs verhalen. Trut.
Pure frustratie? Valt wel mee. Heb gewoon geen goede band met haar.
Waarom zeg je dit?
Ik vroeg me eerlijk gezegd ook af waarom je dit zegt.
Of als die twee gecombineerd worden, dan denk ik al helemaal ???
Hallo als ik zo leuk ben mag ik dan alsjeblieft wachten op iemand die minstens zo leuk is
Inderdaad. Vind het echt een beetje ongepast
@Vriendelijkegroet38 zij is jou geen verantwoording verschuldigd, toch?
Mijn god. Dit is super onproffessioneel en kinderachtig van hem.
Werk je bij een groot bedrijf? Anders kun je vast ergens terrecht, misschien bij zijn baas of HR?
Klinkt indd een beetje narcistisch en weinig empathisch in ieder geval. Zo ga je niet met personeel om. Ook gek dat hij jou dingen wil laten tekenen op het moment dat je ontslag neemt. Niet doen! Daar had hij eerder mee moeten komen. Hopelijk trek je het jezelf niet persoonlijk aan. Ik heb ook een cv met elk jaar een andere baan, je hebt gewoon veel ervaring opgedaan op verschillende plekken dat is in deze tijd heel normaal. Alleen maar een bevestiging dat jou keuze de juiste is geweest, dit.
Wat fijn om dat te lezen dat jij dat ook hebt! Er hoeft maar 1 bedrijf te zijn waar het wél matcht! Er is ‘n bedrijf die me heeeeeel graag wil hebben, maar mijn God wat ben ik bang om daar ja tegen te zeggen. Terwijl het volgens mij écht ‘n leuk bedrijf is.
Maar hij is de directeur van een heel klein bedrijf. Echt maar 4 man, waarvan ik weet dat iedereen weg wil… en dat andere bedrijf dat me wil is ook klein, maar hebben wel 20 externen rondlopen.
Ik ga indd niets tekenen! Ik moet nu elke dag om half 9 per se op het werk zijn en mag geen werkzaamheden meer doen die mijn functie zijn… alleen administratief. Ik ben als de dood voor die man.