Onnodige kutopmerkingen

Mijn oudste zus deed dit ook. Midden in een koffiebar riep ze (ze heeft een harde stem, is niet de snuggerste en gewoon heel tactloos vaak): zooo, jij bent echt heel dik geworden. Mensen keken ook echt om en ik schaamde me zo. Ze weet dat ik jaren anorexia heb gehad, dat dit een gevoelig punt is. Ik word er nu bijna weer kwaad om.

Ik heb iets teruggezegd in de trant: kijk naar jezelf. Haha, lekker volwassen.

Ze heeft het trouwens ook een keer gepresteerd om mij allemaal nare verhalen te vertellen over miskramen en overleden kindjes. Was een week na mijn zwangerschapsaankondiging. Toen ben ik kwaad naar huis gegaan, nadat ik al een paar keer gezegd had dat ik geen zin had in dezs verhalen. Trut.

5 likes

Pure frustratie? Valt wel mee. Heb gewoon geen goede band met haar.

Waarom zeg je dit?

5 likes

Ik vroeg me eerlijk gezegd ook af waarom je dit zegt.

Of als die twee gecombineerd worden, dan denk ik al helemaal ???
Hallo als ik zo leuk ben mag ik dan alsjeblieft wachten op iemand die minstens zo leuk is

1 like

Inderdaad. Vind het echt een beetje ongepast
@Vriendelijkegroet38 zij is jou geen verantwoording verschuldigd, toch?

4 likes

Mijn god. Dit is super onproffessioneel en kinderachtig van hem.
Werk je bij een groot bedrijf? Anders kun je vast ergens terrecht, misschien bij zijn baas of HR?
Klinkt indd een beetje narcistisch en weinig empathisch in ieder geval. Zo ga je niet met personeel om. Ook gek dat hij jou dingen wil laten tekenen op het moment dat je ontslag neemt. Niet doen! Daar had hij eerder mee moeten komen. Hopelijk trek je het jezelf niet persoonlijk aan. Ik heb ook een cv met elk jaar een andere baan, je hebt gewoon veel ervaring opgedaan op verschillende plekken dat is in deze tijd heel normaal. Alleen maar een bevestiging dat jou keuze de juiste is geweest, dit.

4 likes

Wat fijn om dat te lezen dat jij dat ook hebt! Er hoeft maar 1 bedrijf te zijn waar het wél matcht! Er is ‘n bedrijf die me heeeeeel graag wil hebben, maar mijn God wat ben ik bang om daar ja tegen te zeggen. Terwijl het volgens mij écht ‘n leuk bedrijf is.
Maar hij is de directeur van een heel klein bedrijf. Echt maar 4 man, waarvan ik weet dat iedereen weg wil… en dat andere bedrijf dat me wil is ook klein, maar hebben wel 20 externen rondlopen.

Ik ga indd niets tekenen! Ik moet nu elke dag om half 9 per se op het werk zijn en mag geen werkzaamheden meer doen die mijn functie zijn… alleen administratief. Ik ben als de dood voor die man.

Echt vervelend dat hij zo reageert nadat jij alle moed hebt bij elkaar heb geraapt om ontslag te nemen. Ga alsjeblieft niet aan jezelf twijfelen, dat is nergens voor nodig. Ik denk dat zijn reactie alleen maar een bevestiging is dat jij de juiste keuze hebt gemaakt! Mijn ervaring is dat bazen veel in hun eigen straatje/voordeel denken en als jij niet meer in dat straatje past of wilt passen, dan voelen ze zich gekrenkt.

En gewoon ja zeggen tegen die andere baan als dat je geweldig lijkt! Is het niks, dan zoek je gewoon weer verder. Beter dan achteraf denken “wat als…”. En wie weet zit je daar wel helemaal op je plek.

Mocht je baas trouwens zo vervelend blijven doen en je er echt last/stress van hebben, dan zou je je ook nog kunnen ziek melden. Hij mag jou namelijk niet zo behandelen.

3 likes

Lief!!!

1 like

Ik sluit me aan bij wat de andere dames zeggen. Ik wilde gewoon even iemand anders een hart onder de riem steken en even mn eigen verhaal kwijt en zit niet te wachten om door jou ter verantwoording geroepen te worden. Heb je zelf misschien zus-irritaties dat dit je zo raakt?

5 likes

Goed gedaan, hoe eerder je daar weg bent hoe beter. Je hoeft idd niets te tekenen. Als je je op een gegeven moment onder druk gezet voelt en dat erg lastig vindt, kan je altijd zeggen dat je er over na gaat denken en de papieren mee naar huis nemen. Dan geef je jezelf de tijd om je gedachten op een rijtje te zetten. En kan je je ‘nee’ eventueel e-mailen zodat je het ergste stuk van zijn woede ontloopt.

Niets tekenen of toezeggen, ook niet om er vanaf te zijn. Het kan best aanlokkelijk zijn om toch deels toe te geven. Zeker als hij slim is en zijn eisen wat laat zakken over de komende dagen. Dan kan het gaan voelen alsof het wel mee meevalt wat hij vraagt en jij onredelijk bent als je nee blijft zeggen. En dat klopt niet.

Maar hopelijk valt het allemaal mee en denk ik te zwartgallig.

Heb je bevestiging/bewijs van je ontslag? Anders zelf een mail sturen waarin je het ontslaggesprek bevestigt.

1 like

Met dat concurrentiebeding had ie veel eerder moeten komen. Niks tekenen!

2 likes

Over het algemeen kan ik vrij goed omgaan met kutopmerkingen, maar net tijdens mijn lunchwandeling moest ik ineens denken aan een “vriendin” op de middelbare school.
Ik heb mijn neus ooit een keer gebroken met sporten, was denk ik rond 10 jaar oud. Neus deed tijdje pijn, maar destijds hadden mijn ouders niet echt het idee dat hij gebroken was oid. Pas na tijdje kwamen we tot de conclusie dat hij toch echt gebroken was geweest. Nou goed, niet mooi maar is niet anders.
Die “vriendin” vond het echter nodig elk moment dat zij daar zin in had wat over mijn neus te zeggen en begon hem op een gegeven ogenblik zelfs na te tekenen. Dan kreeg ik briefjes toegeschoven waarop zij mijn neus had afgebeeld, in een gedramatiseerde versie. Ze liet haar tekeningen ook aan iedereen zien: onze andere vriendinnen, klasgenoten die toevallig in de buurt zaten. Vanaf dat moment begon het voor mijzelf eigenlijk pas een probleem te worden en werd ik super onzeker over mijn uiterlijk.
Nu zit ik niet meer zo mee, het is wat het is en hoor van vriendinnen dat het echt heel erg meevalt. Keerpunt was dat mijn moeder aangaf dat ik het maar moest corrigeren als ik er zo veel last van had. Bedenktijd voor genomen en conclusie was dat ik niet opeens een leuker persoon door operatie zou worden en als mensen me niet mochten vanwege mijn neus ik toch niet met dat soort mensen zou willen optrekken.

Stom eigenlijk, hoe één persoon je hele zelfbeeld overhoop kan halen :woman_shrugging:

2 likes

Woow wtf?!?! Sorry hoor, maar wat een bitch! Fijn dat je er nu niet meer zo erg mee zit, hopelijk trekt dat gevoel nog helemaal weg.

Dit doet mij denken aan een ‘vriendinnetje’ van de basisschool. Dik 20 jaar geleden maar zo zie je maar weer hoeveel impact sommige dingen kunnen hebben. Ik heb o-benen (mijn onderbenen raken elkaar niet helemaal) maar stond er nooit zo bij stil dat dit raar zou kunnen zijn. We liepen van de gymzaal terug naar school, zij liep achter mij met een ander meisje. Toen zei ze: Zora, jij hebt echt o-benen he?? waarop ik iets mompelde van oh ja klopt. En toen zei ze tegen dat andere meisje, net alsof ik het niet kon horen: Vies is dat he?

Destijds maakte mij dat zo onzeker, nu kan ik het alleen maar heel debiel vinden. Helemaal niks mis met mijn benen. Als er iets is dat ik mijn kinderen wil meegeven, is dat het niet oké is om dit soort opmerkingen te maken over andermans uiterlijk. Dat we niet allemaal hetzelfde zijn en dat dit ook helemaal niet hoeft.

1 like

@Sjar-x @Evenveel Echt hè, zal ondertussen wel zo’n 10-12 jaar geleden zijn dat ik bij haar in de klas zat, maar soms heb ik nog dat ik ineens weer aan haar moet denken en dat nare gevoel zo weer voor de geest kan halen. Wel fijn dat jullie beamen dat het een rotstreek was, heb tijdje gedacht dat ik zelf niet zo overdreven moest reageren. Het was jammer dat we gezamenlijke vriendinnen hadden dus op school wel met haar in aanraking bleef komen, maar na dat schooljaar heb ik zelf nooit meer contact gehad met haar.

@Evenveel @Zora wel heel vervelend dat jullie ook in soortgelijke situaties hebben gezeten. Nooit leuk om uitgelachen te worden, maar denk dat het wat meer erin hakt als het door een vriend of vriendin gebeurd, je hebt toch een mate van vertrouwen in de andere persoon en je stelt je kwetsbaar op bij het sluiten van een vriendschap.

2 likes

Hoe gaat het nu op je werk? Kun je het nog een beetje volhouden?

Mwah… het is echt volhouden… lief dat je ernaar vraagt!

Het is een hele goede vriendin van mij en echt wel een hele lieve meid maar ze wil altijd soort van aandacht van mijn vriend. Nu had ze hem aan de telefoon (zijn collega’s) toen zei ze tegen mij: ja hij was zo aan het flirten met mij

Terwijl dat niet zo is en hij haar juist heeft afgewezen tijdje geleden :joy::face_with_monocle: