Onnodige kutopmerkingen

Och hedde ut al gehurd. Jannes van tienus dr zus haar buurvrouw is dood. Och da mende nie. Ja t is echt woarr! Ohja en witte wie er kanker hi? Nou t is toch wa niewoar…?
Zo gaat dat bij ons ook vaak. Ik zeg voort na een tijdje: sorry maar het is kerst en ik ken die mensen niet laten we over iets gezellig praten nu.

17 likes

Pff ik hoor sommige dingen nu gewoon al uit specifieke monden komen. :joy: Ik doe mee!

2 likes

Hahaha alsof ik mijn wijlen opa en oma hoor praten. “Witte wie d’r dood is?”

5 likes

Nee, ik vind blond toch leuker bij je.

Okee prima joh!!

1 like

Tijdje terug was ik voor het eerst bij iemand thuis die ik ken via mijn studie… We zitten allebei in het laatste jaar en doen allebei een half jaar langer over de opleiding dan normaal (dus 4 en half jaar ipv 4 jaar). Die vriendin van me is 26 en ze zei al eens eerder tegen me dat haar moeder niet blij met die verlenging is.

Dit was de eerste keer dat ik haar moeder ontmoette en na een kort gesprek met die vrouw vroeg ze aan me: “Hoe oud ben je eigenlijk?”
Ik: “Ik ben net 28 jaar”
Zij kijkt me zo verschrikt aan :fearful::confused::alien: en je hoort haar gewoon “OH” zachtjes verschrikt zeggen.

  • Toen was er even een korte, awkward stilte

Haar moeder: “Ben je al… zooo oud?? En je studeert nóg stééds?! Ik wist niet eens dat je dan nog mág studeren. Ik dacht dat dat tot je 27ste kan, ivm je studiefinanciering”

  • Ik voelde me ondertussen bejaard en beledigd

Ik: “Nope… ik kan nog gewoon… studeren. :grimacing:

En toen ging het nog even over dat onderwerp door. Niet leuk.
Voelde me echt mislukt in mn leven :joy: tnx

17 likes

Vreselijk! Misschien deed ze ook zo verschrokken omdat ze al niet blij was met dat half jaartje verlenging van haar dochter van 26 en zich besefte dat haar dochter net als jij ook nog op haar 28ste zou kunnen studeren. Maakt de opmerking niet minder kut natuurlijk.

1 like

Ze had deze studerende dertiger wel mogen uitnodigen dan was het “En jij studeert nu nog op je dertigste? En die studiefinanciering dan?”

1 like

Hahaha dit zijn gewoon precies mijn ouders. En bijna altijd over mensen waarvan ik geen idee heb wie het zijn.

1 like

Mijn schoonmoeder toen mijn man verdrietig was over onze miskraam: ‘Jullie hadden er toch rekening mee gehouden, dat dit kon gebeuren?’

Ja, uiteraard maar dan zijn we niet ineens gevoelloze robots?

3 likes

Toevoeging:

“Je hebt het ook wel over jezelf afgeroepen hé, ik had je gewaarschuwd!”

Oke eikel

1 like

Deze heb ik ook te horen gekregen. Zo gevoelloos

Ja daaaaaaaaaaaag

Moet ik dr even bellen??

1 like

Haha mijn schoonvader reageerde meteen met ‘Dat maakt het niet minder verdrietig?’

Daarna stopte hij een fles wijn in m’n tas.

Edit: overigens doet ze daar dan ook echt wel wat mee. Ik denk dat ze het er ook gewoon moeilijk mee heeft en even niet weet hoe te reageren. Gelukkig trekt dat wel weer snel bij altijd.

41 likes

Ja bizar.

2 likes

Wow echt wtf? Hoe haalt iemand t in z’n hoofd om zoiets te zeggen. Totaal niet empatisch…

1 like

Ben zo blij dat mijn ene broer er niet is met kerst. De vorige keer dat ik m zag vroeg hij: wanneer word ik eens oom? Zijn jullie al bezig? Lukt het niet?! Mag je gerust zeggen hoor.
Echt, hou je bek

Ik zou gewoon een bordspel willen ontwerpen met als thema een kerstdinner met irritante mensen. Dat je steeds verplaatst van locatie d.m.v. het dobbelen en dan de kans zich steeds voordoet dat je een kutopmerking naar je hoofd geslingerd krijgt maar dat je ook kaarten hebt om een tegenaanval te doen. En de persoon die op strategische wijze de meeste rotmensen uitschakelt en daarmee allemaal eten verdient wint. :joy: Of gewoon een kaartspel. :thinking:

34 likes

Oh dit klinkt zo leuk!

2 likes

dit klinkt als het “FF: Het Leed dat Schoonfamilie Heet - Het Spel”

14 likes

Escalatie, het spel:

https://www.renskedegreef.nl/tekencolumns/escalatiehetspel

5 likes