Onnodige kutopmerkingen

Vervelend dat je het zo persoonlijk opvat. Ik zeg zeker niet dat je nooit meer zo volwassen zou kunnen worden, dat als je lang thuisblijft je een soort ‘eeuwige achterstand’ hebt. Dat zou raar zijn. En het is natuurlijk kort door de bocht om te zeggen: “elke thuiswonende is minder volwassen dan uitwonenden.” Maar ik geloof dat over het algemeen je sneller ontwikkeld bent op bepaalde vlakken als je uit huis gaat wonen. Dat heeft niks met jou te maken en zeker gezien die tijd al achter je is zou ik je er niet druk over maken :slight_smile:

3 likes

Maar dat ligt echt totaal aan de persoon zelf! Het is zo moeilijk om een huis te vinden op jonge leeftijd. Ik ben zelf jong uit huis gegaan en wilde daarom ook beslist niet meer terug naar huis omdat ik mijn vrije leven gewend was. Andere vrienden van mij hadden een perfect vrij leven terwijl ze ook nog thuis woonden.

Er zijn ook gewoon mensen die het echt niet trekken om in een bijvoorbeeld ranzig studentenhuis te wonen en dingen te moeten delen met andere. Ik vind het persoonlijk ook echt een denigrerende opmerking om het te vergelijken met volwassen worden/zijn. Dat is voor mij net hetzelfde dat mensen vinden dat je pas weet wie je bent en jezelf terug kan vinden als je op een verre reis gaat.

7 likes

En overigens ken ik zat onvolwassen mensen die toch uit huis zijn waarvan bijvoorbeeld de ouders de huur betalen.
Ik geloof heel erg dat ontwikkeling niets te maken heeft met uit huis gaan etc. Ik denk namelijk dat het ook heel erg aan je ouders zelf ligt hoe die zijn. Ik vind iemand die bewust gaat sparen voor een koophuis (want tegenwoordig moet je gewoon veel spaargeld hebben voor een hypotheek) juist heel volwassener tegenover mensen die bijvoorbeeld maar uit huis gaan maximaal lenen etc etc.

Ik ben zelf bijna 32, ben al 14 jaar uit huis en word nu pas helaas een beetje volwassen :joy:.

9 likes

Ik mag waarschijnlijk ook naar het impopulaire meningen topic, maar ik vind het ook altijd maar vreemd als mensen pas laat het huis uitgaan en/of direct vanuit hun ouders gaan samenwonen. Maar ik kom uit een omgeving waar het vanzelfsprekend is dat als je gaat studeren of werken na de middelbare school je op kamers gaat. Mijn vader was met zijn zestiende het huis uit, mijn moeder met haar zeventiende, ik was dus nog laat met mijn negentiende… Kon toen ook niet wachten eerlijk gezegd, en snap nog steeds niks van mensen die ik via via ken die op hun 24e of zelfs 27e nog thuis wonen

14 likes

Ja zou best wel uithuis willen, maar ik kom gewoon niet aan een huis. Reageer echt op elke loting, maar kom er niet door

3 likes

Volwassen, onvolwassen, who cares! Denk aan wat je je ouders aan doet man. Een volwassen kind thuis hebben wonen dat ‘lekker wil sparen’. Gun die mensen ook wat privacy en rust na al die jaren. Godzijdank geen kinderen. Hoef ik ze ook nooit op straat te zetten na hun twintigste :sweat_smile:

21 likes

Kamers heb je ook niet in iedere stad. Zou beetje raar zijn geweest om drie kwartier rijden( met ov) van mijn opleiding op kamers te gaan, terwijl ik 5 minuten fietsen van mijn opleiding vandaan woonde.

2 likes

Ik trek kamers niet en heb dat nooit echt getrokken.
Het is alleen zo moeilijk om een huis te krijgen.

8 likes

Ik vind dat in deze discussie ondertussen ook een hoop onnodige kutopmerkingen gemaakt worden en assumpties gedaan worden.

49 likes

Er zijn ook ouders die hun kinderen niet het huis uit kijken hè, die het gezellig vinden dat ze nog wat langer willen blijven.

8 likes

Me gekwetst voelen in die situatie was voor mij niet nodig hoor.
Daarmee ga je de andere kant op, alsof het dan weer slecht is als je ouders erachter staan dat je op jezelf gaat en het daar ook wel tijd voor vinden… zoveel gezinnen zoveel situaties toch?

Edit: dat je ouders vinden dat t goed is om op jezelf te gaan is geen persoonlijke afwijzing, bedoel ik

Echt absurd :frowning:

1 like

Deze is wat milder dan de rest van de posts hier, maar laatst tijdens een werkborrel vond een collega het nodig ten overstaan van het hele groepje waarmee we stonden haar verbazing te uiten over mijn paarse tanden (had blijkbaar een paar glazen goedkope rode wijn gehad). Ze bleef er ook maar op door gaan, en vervolgens was de aandacht van iedereen uiteraard gefocust op mijn tanden. En nadat ik weer een slok wijn nam: ‘ohh het ligt blijkbaar aan de manier waarop je drinkt!’. Ik voelde me zo ongemakkelijk en opgelaten. Echt zo’n onnodige opmerking ook, houd gewoon je mond voortaan.

5 likes

Ik had het van de week met de moeder van een vriendin van me over mijn oma die niet naar het verzorgingstehuis wil en vertelde dat ze ook wel wat koppig was. Die moeder reageerde daarop met:
“Oh die koppigheid zit dan misschien ook wel in de genen.”

Lachte en knikte maar een beetje mee, maar vond het eigenlijk wel een beetje onaardig. Zeker omdat die vrouw mij al jaren niet meer regelmatig gezien heeft en dus alleen uitgaat van wat haar dochter haar verteld heeft en van hoe ik als kind was?

2 likes

Ahh dat is zo irritant hè. Dan word je helemaal hyperbewust van een lichaamsonderdeel. Ik kan dan ook echt niet meer normaal lachen of bewegen.

1 like

Ik had gehoopt de feestdagen te overleven zonder kutopmerkingen. Wat eigenlijk wel gelukt is, maar vandaag was het toch maar weer raak. :triumph:

Mijn man is gestart bij een nieuwe werkgever vandaag. Ik was samen met familie (tante, neefjes, mijn ouders en mijn oma) en ipv dat we succeswensen oid krijgen ivm mijn man zijn nieuw werk vraagt mijn oma ‘of het wel legaal is’.

Mijn man is buitenlands dus en dat is ook waarom ze die vraag stelt. Ergste van al dat ze niet inziet dat die opmerking zo fout en pijnlijk is. Ik ben het zo ontzettend moe om steeds van die opmerkingen te krijgen.

Met oudjaar zijn we bij mijn schoonzus gaan eten, we hadden als attentie een doosje pralines mee (we doen dit elk jaar).
Daarjuist belt mijn schoonmoeder naar mijn vriend en zegt “seg had jij voor u zus geen bloemen mee? Wat zijn dat nu weer voor manieren? Als je ergens gaat neem je toch bloemen mee?”
Mijn vriend zegt “we hadden pralines mee en mijn zus was daar blij mee.”
Zijn moeder: “Ge kunt maar zien dat ge dit weekend bloemen gaat halen en afgeven ze, zo onbeleefd!”
Mijn reactie: “Als het zo zit krijgt ze volgend jaar niets!”
Ik ben dat gedoe zo kotsbeu e.

3 likes

Huh? Dus jouw schoonzus had dit ook verteld aan haar moeder anders zou die dit niet weten. Hoe raar, ze heeft toch pralines gehad. Daar zou ik ook veel blijer mee zijn dan bloemen trouwens!

5 likes

Just wow…:no_mouth::hushed:

2 likes

Echt achterbaks?
Ik vind bloemen ook zo overrated. Vooral nu: er staat een kerstboom, mss kerststukjes weet ik veel wat voor decoratie en dan moet je ook nog bloemen ergens neerzetten. Nee doe mij maar choco :heart_eyes:

1 like