Ik had gehoopt de feestdagen te overleven zonder kutopmerkingen. Wat eigenlijk wel gelukt is, maar vandaag was het toch maar weer raak. 
Mijn man is gestart bij een nieuwe werkgever vandaag. Ik was samen met familie (tante, neefjes, mijn ouders en mijn oma) en ipv dat we succeswensen oid krijgen ivm mijn man zijn nieuw werk vraagt mijn oma ‘of het wel legaal is’.
Mijn man is buitenlands dus en dat is ook waarom ze die vraag stelt. Ergste van al dat ze niet inziet dat die opmerking zo fout en pijnlijk is. Ik ben het zo ontzettend moe om steeds van die opmerkingen te krijgen.

ook raar dat het nu ineens komt, we geven elk jaar pralines (ok normaal geven we pralines van een bakker maar die is definitief gesloten dus het kwam van ergens anders maar toch het is chocolade)
bedankt voor je antwoord. Mijn vriend vind dat ik me er niet zo druk in moet maken, we kennen zijn moeder maar nu heeft ze me echt op mijn paard gezet.
. Mijn moeder heeft zelf ook echt een ontzettend ongezonde relatie met eten/haar gewicht/figuur en dat projecteert ze altijd lekker op mij door vaak hele harde ‘grappen’ en opmerkingen te maken over mijn gewicht zoals vandaag ook weer.