Onnodige kutopmerkingen

Bedankt dat je dit zegt en erover nadenkt hoe het op me kan overkomen, maar gelukkig vond ik de opmerking van mijn collega niet dusdanig kut dat ik de reactie van @Kauai erg vervelend vond.

Ik zou mezelf eigenlijk niet negatief noemen, ik kan wel kritisch zijn over de gang van zaken op werk maar heb het idee dat dit soort uitingen door vrouwen in het algemeen sneller worden afgedaan als negatief doen dan opbouwend/kritisch zijn (niet dat ik nu zeg nooit uitsluitend negatief te zijn op werk). Ik vind mezelf eigenlijk eerder een heel redelijk persoon dus de opmerking verbaasde me en ik vond het ook een beetje onterecht, ik ben altijd (last minute) heel flexibel voor mijn werkgever. Maar goed, hij zei ook dat hij het ‘soms’ vond. Misschien is dit gewoon niet het goede topic waarin ik dit plaats haha

1 like

Nee dit is precies hoe ik t bedoelde! Dat je even reflecteert en in jouw geval denkt nou ik vind niet dat hij gelijk heeft.

@HvO ja ik twijfelde ook hoor, want zo’n opmerking komt soms niet goed over zo op papier. Gelukkig vatte @Torquay m goed op :slight_smile:

Okeeeeee ik zag mijn oma gisteren opnieuw en ze stelde gewoon opnieuw exact dezelfde vraag, natuurlijk in bijzijn van derden. Vorige keer was ik best boos geworden maar nu ben ik heel kalm gebleven en enige wat ik heb gezegd is ‘Besef je eigenlijk wel dat dit een ontzettend kwetsende vraag is?’ Ze schrok wel een beetje toen ik dit zei.

Wat later in het gesprek beweerde ze doodleuk dat mijn man de enige was die nog niet bij haar was langs geweest met de feestdagen en ‘dat is erg blabla is dat omdat dat ‘bij hen’ niet wordt gevierd blabla hij heeft weinig respect’. Toen zei ik dat ze een leugenaar was want we zijn wel bij haar geweest op oudejaarsavond en hij had een bloemstuk voor haar uitgekozen en meegebracht. Toen zweeg ze ook.

Zo triest dat ze dit ook altijd moet gaan verkondigen naar anderen toe en mijn man zo als negatief wordt afgeschreven. Ik moet hem constant verdedigen en dat terwijl ik liever zou hebben dat iemand als mijn oma achter me staat en ons steunt omdat we het intussen al bijna negen jaar goed doen. Zeg dan liever niks als je toch niks goeds kan zeggen. En moest het dan waarheid zijn wat ze zegt :face_with_raised_eyebrow: maar komt niet eens in de buurt.
Het is dat mijn man het kan verdragen omdat ze ouder is en je er in zijn ogen dus veel respect moet voor hebben. Moest het van mij alleen afhangen weet ik niet of ik nog zoveel moeite zou doen.

8 likes

Goeie reacties van jou!
Heel apart ja dat ze zo doet en helemaal met iedereen erbij, snap dat echt niet.

3 likes

Ik ook niet…

Lief, jouw reactie :heart:

1 like

Nee niet echt.

Dat lijkt me ook best lastig als je oma op die manier plotS verandert.

Een soortgelijk iets was laatst voorgevallen op mijn werk,ik heb er zelf ook mee te maken gehad thuis.Ik ben er flink tegenin gegaan,echt heel naar dat mensen zich niet kunnen inleven in jouw gevoel.Knuffel jouw kant op!

Ik snap die man niet…

Een collega van me vroeg net of hij een vraag mocht stellen over mijn gewicht. Niet eens een kutopmerking maar wel raar en onnodig??

Wtf. Wat wilde hij weten dan? Fucking onnodig ja.

Wat een klootzak

2 likes

Hoe lang ik al ‘op mijn gewicht’ ben

Wil ook gewoon janken maar dat kan niet

Teringlijer zeg. Niks van aantrekken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!

Ja het is even lastig want we werken tot 21:00 met zn 2en. Dus ik moet dit even overleven, haha
Hij zei ook dat hij het ~interessant~ vindt. wtf alsof ik de enige op aarde ben???

1 like

Heb je ook gevraagd waarom hij dat zo “interessant” vindt? Ik zou denk eerlijk zeggen dat je zijn vraag kut vindt. Dan is het er maar uit en kan hij ook “leren” (he should know already natuurlijk) dat zulke vragen gewoon superkut kunnen zijn voor degene aan wie die ze stelt.

Wat een idioot zeg. Ik zou echt niet het geduld hebben om me in te houden tot einde werktijd. Bah.

1 like

Nee ja ik kon echt niks terugzeggen? Was zo… uit het veld geslagen

Kan ik me voorstellen hoor. Is zo kut ook. Opmerkingen over gewicht zijn echt vreselijk!

Over gewichtvragen. Vragen jullie grootouders soms hoeveel jullie precies wegen? (ik weet niet of het een grootouderdingetje is, maar ik heb dat al van meerdere vriendinnen gehoord, en mijn grootmoeder vraagt het ook dikwijls :woman_shrugging:).

• Ja
  • Nee

0 stemmers