Onnodige kutopmerkingen

Naja zeg, wat dom. Mij zou je trouwens niet eens blij maken met bloemen. Staan alleen maar in de weg en ik kan er toch niet voor zorgen. Ik zou echt veel blijer zijn met pralines hoor. Je hebt echt niks fout gedaano

@Jetlag waarschijnlijk zal mijn schoonmoeder aan mijn schooonzus gevraagd hebben of we bloemen mee hadden en ze zal gezegd hebben nee.
Ze zitten elke dag bij elkaar, mijn schoonzus is speciaal verhuist om dichter bij haar moeder te gaan wonen.

@Qwerty123 ik snap die ook niet, ik ben 14 jaar samen met mijn vriend en mijn schoonmoeder verrast me nog elke keer als ik haar zie/hoor met haar uitspraken en gedrag.

@Nimbus2000 ik heb ook liever chocolade dan bloemen :smiley: ook raar dat het nu ineens komt, we geven elk jaar pralines (ok normaal geven we pralines van een bakker maar die is definitief gesloten dus het kwam van ergens anders maar toch het is chocolade)

@Sazie :slight_smile: bedankt voor je antwoord. Mijn vriend vind dat ik me er niet zo druk in moet maken, we kennen zijn moeder maar nu heeft ze me echt op mijn paard gezet.
En dan vraagt ze zich af waarom haar zoon niet zo vaak op bezoek komt…

4 likes

Heh wat!? Ik zou persoonlijk enorme afstand nemen van dit soort mensen. Familie of niet.

Ugh, mensen weten echt niet waar ze over praten.

Wat een rotopmerking!

Deze is al van wat langer geleden, maar ik werd er vandaag weer even op gewezen door mijn moeder. Een aantal jaar geleden ben ik behoorlijk wat afgevallen. Ik heb hier toen echt heel erg mijn best voor gedaan door goed op mijn voeding te letten en door bijna dagelijks zeer intensief te sporten. Toen ik 22 kg was afgevallen en echt een prima gewicht en figuur had (mt 38) melde ik dit vol trots aan mijn moeder en het eerste wat ze toen zei was: kan nog wel 20 kg af. En toen stond ik echt van :exploding_head:. Mijn moeder heeft zelf ook echt een ontzettend ongezonde relatie met eten/haar gewicht/figuur en dat projecteert ze altijd lekker op mij door vaak hele harde ‘grappen’ en opmerkingen te maken over mijn gewicht zoals vandaag ook weer. :expressionless:

2 likes

Zo auch zeg. Jeetje wat schokkend eigenlijk, zon opmerking.

Wat goed dat het je gelukt is om zo veel af te vallen! Jammer dat niet iedereen dat ziet of opmerkt

1 like

Een collega zei dat hij me soms een ‘negative Nancy’ vond :confused:

1 like

Dit zeg ik best wel vaak, ook over mezelf. Of een Debbie Downer

Oh wat naar !
Daar had mijn moeder vroeger ook altijd wel een handje van. Bij veel dingen “ let je beetje op?” Heb ook echt een bekoorlijke ongestoorde verhouding met eten.

1 like

Ik heb aardig wat overgewicht en ben sinds een aantal maanden aan het afvallen. Nu deel ik dat liever niet met mensen maar het begon op te vallen bij mijn broertje. Toen we laatst samen op pad gingen zag hij dus dat ik was afgevallen en gaf een complimentje en ik gaf toen aan ‘‘ja al 8 kilo’’ (want helemaal trots op mijn prestatie).
Nu had mijn broertje dat blijkbaar verteld aan mijn ouders. Dus van het weekend toen we met zijn allen op bezoek waren bij opa vroeg mijn vader ‘‘ik hoorde van naambroertje dat je bent afgevallen’’. Dus ik heel trotst ‘‘ja 8 kilo blablablabla’’. Zegt hij vervolgens ‘‘ja hou je het er nu ook af of ga je het er weer aan eten?’’.

Voelde me zo enorm gekwetst… Heb nu al een aantal jaar problemen met overgewicht en vond en vind dit zo een kutopmerking. Want ja heb periodes gehad dat ik ben afgevallen en het er weer heb aangegeten. Maar je kan toch ook gewoon blij voor me zijn?

Nu ik dit zo uittyp word ik weer helemaal kwaad. Zat echt met mn bek vol tanden daar en ben maar weggelopen want anders ging ik compleet uit mn naad. Mijn vriend zei al trek het je niet aan maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

1 like

:heart:
Jeetje wat rot. Het gaat erom hoe jij je erbij voelt en je mag zeker trots zijn. Laat je vader maar praten

1 like

Dankjulliewel, lief!
Ik weet ook dat ik trots moet zijn hoor want het is ook echt een hele prestatie, elke kilo er af is een struggle. En voelde me daarom zo kut, ik was namelijk zo trots en dan krijg ik dit als commentaar…

Ook precies de reden waarom ik niet met mensen deel dat ik bezig ben met mijn afvalavontuur.

Nee ik heb niks gezegd op dat moment. Zat deels dus met mn bek vol tanden en ik voelde dat ik echt ging ontploffen.
Maar je hebt helemaal gelijk want eigenlijk moet ik dat kutgevoel terugleggen. Altijd jammer dat je met dit soort dingen pas achteraf denkt van hee dat had ik moeten zeggen.

1 like

Dit is wel een hele vervelende opmerking om te horen, maar misschien kan je er wel wat mee.

Bedankt dat je dit zegt en erover nadenkt hoe het op me kan overkomen, maar gelukkig vond ik de opmerking van mijn collega niet dusdanig kut dat ik de reactie van @Kauai erg vervelend vond.

Ik zou mezelf eigenlijk niet negatief noemen, ik kan wel kritisch zijn over de gang van zaken op werk maar heb het idee dat dit soort uitingen door vrouwen in het algemeen sneller worden afgedaan als negatief doen dan opbouwend/kritisch zijn (niet dat ik nu zeg nooit uitsluitend negatief te zijn op werk). Ik vind mezelf eigenlijk eerder een heel redelijk persoon dus de opmerking verbaasde me en ik vond het ook een beetje onterecht, ik ben altijd (last minute) heel flexibel voor mijn werkgever. Maar goed, hij zei ook dat hij het ‘soms’ vond. Misschien is dit gewoon niet het goede topic waarin ik dit plaats haha

1 like

Nee dit is precies hoe ik t bedoelde! Dat je even reflecteert en in jouw geval denkt nou ik vind niet dat hij gelijk heeft.

@HvO ja ik twijfelde ook hoor, want zo’n opmerking komt soms niet goed over zo op papier. Gelukkig vatte @Torquay m goed op :slight_smile:

Okeeeeee ik zag mijn oma gisteren opnieuw en ze stelde gewoon opnieuw exact dezelfde vraag, natuurlijk in bijzijn van derden. Vorige keer was ik best boos geworden maar nu ben ik heel kalm gebleven en enige wat ik heb gezegd is ‘Besef je eigenlijk wel dat dit een ontzettend kwetsende vraag is?’ Ze schrok wel een beetje toen ik dit zei.

Wat later in het gesprek beweerde ze doodleuk dat mijn man de enige was die nog niet bij haar was langs geweest met de feestdagen en ‘dat is erg blabla is dat omdat dat ‘bij hen’ niet wordt gevierd blabla hij heeft weinig respect’. Toen zei ik dat ze een leugenaar was want we zijn wel bij haar geweest op oudejaarsavond en hij had een bloemstuk voor haar uitgekozen en meegebracht. Toen zweeg ze ook.

Zo triest dat ze dit ook altijd moet gaan verkondigen naar anderen toe en mijn man zo als negatief wordt afgeschreven. Ik moet hem constant verdedigen en dat terwijl ik liever zou hebben dat iemand als mijn oma achter me staat en ons steunt omdat we het intussen al bijna negen jaar goed doen. Zeg dan liever niks als je toch niks goeds kan zeggen. En moest het dan waarheid zijn wat ze zegt :face_with_raised_eyebrow: maar komt niet eens in de buurt.
Het is dat mijn man het kan verdragen omdat ze ouder is en je er in zijn ogen dus veel respect moet voor hebben. Moest het van mij alleen afhangen weet ik niet of ik nog zoveel moeite zou doen.

8 likes

Goeie reacties van jou!
Heel apart ja dat ze zo doet en helemaal met iedereen erbij, snap dat echt niet.

3 likes

Ik ook niet…

Lief, jouw reactie :heart:

1 like