Onnodige kutopmerkingen

Ik vind het wel heeel knap van je dat je het tegen hem hebt durven zeggen. Was mij waarschijnlijk niet gelukt hoor. Hopelijk lucht het een beetje op en kom je die laatste 2 uurtjes goed door.

6 likes

Echt goed dat je het met hem hebt besproken al had je dat na zon kutopmerking niet hoeven doen. Sterkte!

2 likes

Goed van je! En ook al bedoelde hij het misschien anders, toch is het kut overgekomen dus ik vind het goed dat je hem hier bewust van hebt gemaakt. Hopelijk bedenkt hij zich een volgende keer als hij er over denkt om opnieuw een dergelijke opmerking naar iemand te maken.

2 likes

Ik denk dat dat dat wel is gelukt!

2 likes

Nee dat niet maar wel altijd opmerkingen erover. Als ik was afgevallen dat ik zo dun was. Als ik wat voller was dat ik er echt goed uit zag niet te dun en niet te dik!! En allllltijd m’n opa als ik of m’n zus aan het eten waren, “zoooo jullie kunnen goed eten zeg!!!” En dat 100 keer al at je 1 broodje ofzo.
Was allemaal wel lief bedoeld altijd maar ik snap echt niet wat dat is met opa’s en oma’s en die obsessie daarmee.
Heb zelf ook een eetstoornis ontwikkelt en nu ze dat weten zeggen ze gelukkig niet veel meer erover.

Maar echt ik haaaat mensen die iets over je gewicht zeggen, zeker omdat ik dus ook een eetstoornis heb en dan kan ik als ik 500 gram ben aangekomen al bang zijn dat mensen het zien en dan met de wetenschap dat ik weet dat er zo op wordt gelet had ik daarom vaak al geen zin om te gaan. En ik snap het ook niet want ik zou zelf nooit een opmerking over iemands gewicht maken, zo niet nodig gewoon.

Ohja en m’n andere opa die eet super healthy en karig al z’n hele leven en die zegt altijd tegen iedereen op elke verjaardag als je met een stuk taart zit: “ Zooo is dat je avondeten?”
“ Jij hoeft niet meer te eten vanavond!! Hihaho”
En dat meent ie dan ook echt. Zooo vervelend bemoei je lekker met jezelf mijngod.

3 likes

Mijn oma vroeg het me vaak toen ik jonger was! En dan ging ze ook de weegschaal halen en naast mijn stoel komen zetten als ik in de keuken zat.
Ze zei een keer dat ze wou weten of ik meer woog dan haar. Ik was 10
 En ook een keer of er al 3 cijfers waren of nog steeds 2. Zo pijnlijk. Of beginnen raden naar mijn gewicht, ook al zei ik dat ik het niet wou zeggen en dan afgaande op mijn reactie (non-verbaal want ik zei niks) ging ze kijken of ze in de buurt zat of niet.
Ik heb wel altijd serieuze struggles gehad met mijn gewicht, heel veel vermageren, dan weer veel aankomen etc. En als ik veel vermagerd was dan gaf ze opmerkingen ‘Nu stoppen hoor’ of ‘nu is het wel genoeg geweest’ of ‘straks weeg je weer minder dan mij’. Zo pijnlijk.

3 likes

Ik vind het zo erg om te lezen dat vrouwen elkaar al zoveel generaties lang (vaak/hopelijk) onbewust kapot maken onfatsoenlijk zelf zo onzeker zijn over hun eigen lichaam. Wanneer houdt dat oordelen op
 ik hoop dat er met onze generatie en de opgroeiende generatie een soort ‘body positivity-leger’ ontstaat en dat er dingen gaan veranderen.

10 likes

Oh, ik heb een ‘schoonmoeder’ gehad die dit deed en ik vond het helemaal niet leuk of lief. Ik heb nu een normaal gewicht, maar ik ben best lang erg slank/randje ondergewicht geweest. Ik had toen een Italiaanse vriend en die moeder (en hele familie) die zat ook altijd aan te moedigen om te eten omdat ik al zo dun was, en omdat ‘ze dun associeerden met kanker’. Vond het echt niet prettig om daar te eten (ook al was het eten heel lekker) omdat het toch nooit genoeg was.

Het eerste wat zij ook zei over mij toen ze me zag (wel in het Italiaans) was dat ik niet geschikt was om te baren. Ik had het wel door, vond het echt niet fijn. Het zou zo prettig zijn als mensen zich ĂŒberhaupt niet druk zouden maken over het gewicht van een ander.

7 likes

Wat een bijzondere (en bijzonder ongevoelige) opmerking om te maken. Hoe heb je erop gereageerd? (Het lijkt me echt grappig om op zoiets te antwoorden met: “Oo wat leuk, dankjewel voor het delen!” of, “Wat grappig, ik niet!” ofzo, maar op zo’n moment komt dat natuurlijk niet in je op.)

1 like

Of “oh, kreeg je ook van dit soort kutopmerkingen van vreemden in de kleedkamer?”. Echt, sommige mensen :roll_eyes:

7 likes

Huh waar de fack slaat dat op dan? Echt een rare collega

Als we het hebben over opmerkingen over gewicht; ik heb een schildklierprobleem, dus ik schommel nogal in gewicht en ik ben het laatste jaar best veel afgevallen. Vriendinnen van mij weten dat en weten ook dat ik het eigenlijk best vervelend vind, want ik pas veel kleren niet meer en ik heb er niet echt controle over en dat ik vervelend.
Maar gister kwam ik dus weer een vriendin tegen voor het eerst sinds een tijdje, en toen riep ze hard door de bus: ‘HATS, JE BLIJFT MAAR AFVALLEN, JE ZIET ER ECHT NIET GOED UIT. MEER ETEN JIJ.’ Echt hard en mensen keken ook. Ik schaamde me echt wel en ik vond het echt niet leuk. Zeker ook omdat ze van mijn gezondheidsproblemen weet, dat zei ze daarna ook. Alleen zij zegt dan dat ik beter voor mezelf moet zorgen. Ik doe echt mijn best, maar mijn schildklier kloot met me.

5 likes

Een collega zei gisteren: ‘Je moet echt naar de kapper hoor, Vloeistof. En dan moet er echt een stuk af.’

Ik vond het zo onaardig. Ik weet inderdaad dat het nodig is want dat zie ik zelf ook wel. Ik snap niet waarom mensen zulke dingen moet benoemen

4 likes

Ik liet een keer vallen dat ik overwoog om mijn haar te laten knippen en doneren aan ‘think pink’. Toen zei mijn toenmalige (goeie) vriendin dat ‘ze daar niks konden met een droge bos kapot haar’.
Bedankt :+1:t2:.

Stomme opmerking! Ik begrijp ook niet wat mensen ermee willen bereiken om zoiets te benoemen.

2 likes

Oh dat is ook echt niet aardig! Zo’n goede bedoeling en dan zo’n rotopmerking. Ik ben ook best wel onzeker over mijn haar. Twee keer erge haaruitval uitgehad en het is nooit meer geworden hoe het is. Bij sommige mensen denk ik echt

afbeelding

2 likes

Dat denk ik ook heel erg vaak!

Maakt de opmerkingen niet minder kut :woman_shrugging:t3:

Knuffel voor jou en je haar! Ga jij maar lekker naar de kapper wanneer je dat zelf wilt/wanneer je er klaar voor bent.

1 like

Love deze van Loesje

27 likes

Ik haat het echt als iemand de balans in een groep niet snapt en de grappen niet begrijpt en dan een lelijke rotopmerking maakt. Gebeurde net weer en wéér over mijn gewicht.

Niet leuk. Gaat het wel?

Ja hoor. Is een stom persoon ook

1 like