Onnodige kutopmerkingen

Ik voelde mij ook letterlijk naakt op dat moment, alsof iedereen mijn vanonder kon zien :joy: haha.

Terwijl ik wel gewoon pre en postnatale oefeningen heb gedaan, nog steeds, en ik mezelf niet zou omschrijven als uitgeflubberd, natuurlijk is het niet meer hetzelfde als voor een bevalling maar toch.
Klopt ja. Mensen geven heel gemakkelijk ongegeneerd commentaar op uiterlijk, maar denk dat dat altijd wel is, ongeacht of je zwanger bent/bent geweest of niet.

Normaal had ik wel iets geantwoord van ‘mijn lichaam heeft wel mooi twee baby’s gemaakt en die gezond en wel op de wereld gezet, wie ben jij om slecht te praten over mijn lijf’ maar Omdat het van een andere mama kwam wist ik toch niet onmiddellijk hoe ik moest reageren.

Oh echt, never een goede vraag dat!

1 like

Waarom zijn mensen zo :roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Een ‘collega’ (freelancer die ik gelukkig amper zie want het is sowieso een trut): goh, jij bent nog niet op gewicht he, na je bevalling.’

Ik: jij ook niet he. Ik wist niet dat dat zo lang kan duren. (Haar kids zijn pubers). Je had haar kop moeten zien. Ik heb me omgedraaid en ben weggelopen. BAM.

198 likes

Douze points voor jou!

3 likes

Heerlijk zo’n reactie!

1 like

3 likes

Haha omg love you, inspirerend dit haha. Eerstvolgende keer dat ik dit hoor na mijn zwangerschap ga ik er ook zoiets moois uit proberen te gooien.

2 likes

Haha nou dank jullie wel. Ik stond ook van mezelf te kijken. En eenmaal in de auto naar huis moest ik keihard janken omdat het me toch wel raakte

7 likes

Held!

1 like

Goed gedaan!

1 like

Waarom moeten mensen altijd wat zeggen over mijn acne. Word daar zo bloed chagrijnig van, heb zelf ook een spiegel en ben heus op de hoogte van iedere puist.
En laat ze aub helemaal optiefen met tips als: eet geen chocola, varkenvlees, draag geen makeup. Alsof de eerste 10000 op google niet al geprobeerd zijn. :fu:t2::fu:t2:

17 likes

Dat ik single ben is ook altijd een vrijbrief voor mensen om kutopmerkingen te maken.Vandaag zei een collega dat ik dan nog wel verliefd op mijn ex zou moeten zijn omdat ik al meer dan een jaar single ben.Vooral omdat hij nog gevoelig ligt (de ex dan) was het nogal een kutopmerking.En er daarna ook zo op doorgaan,dat ik nooit iemand zou kunnen vinden omdat ik op dit moment liever bezig ben met mijn persoonlijke groei en uitzoeken wat wil ik het leven.”Maar op een gegeven moment moet je wel!!1!”.Ik mot gvrdm helemaal niks gast.

15 likes

En als je dit dan zegt ben jij weer de bitch die niets kan hebben. Heb zo’n grafhekel aan mensen die ongevoelige kutopmerkingen maken omdat ze denken dat ze daar recht op hebben

3 likes

Wtf echt?

Omg… dit ja!

Ik heb een gastric bypass gehad. Ik kwam bij mijn ouders en was 35 kilo afgevallen. Mijn moeder: " dr is helemaal niks van te zien, en wat stom dat je niet zoveel eet, je moet wel veel eten hoor"
Bij 38 kilo afgevallen, mijn moeder weer: " je hoeft niet zo te showen hoor, dat je enorm afgevallen bent. Je hebt er helemaal niks zelf voor gedaan. Dan telt t niet."

:crazy_face: :zipper_mouth_face:

Pfff seriously???

Ik vind het erg knap! Voel je je ook goed? Ik ben zelf ook aan het afvallen, maar vind het ook lastig om met de opmerkingen om te gaan. Ergens ben ik blij dat ik nog weinig mensen ben tegengekomen die het zien (sowieso nu) ondanks dat er al 12 kilo af is.

Tnx, ik voel me prima. Zit nog de -45 . Blijf daar nu stabiel hangen. Tis nu zo’n 3 jaar geleden alweer.

Opmerkingen zijn ook lastig. “je bent nu zo knap geworden” uhhm, ik was een lelijk wicht??

Ik spreek mijn moeder nu niet meer. Heeft niet perse hiermee te maken, maar het feit dat ik nooit iets goed doe in haar ogen helpt niet mee.

Dikke knuffel voor iedereen hier! :heart:

Ik had vanmiddag een gesprek met een goede vriend en we delen eigenlijk alles wat betreft afvallen. Ik doe al 1,5 maand een bepaald dieet en ben al 7 kilo afgevallen en dat vind hij heel knap. Overigens heeft hij op alles wat ik deel wel commentaar dat je daar “dik” van raakt, en dat ik dit dieet niet lang moet gaan doen. Dat ik na 1 snoepje ik niet de 7 kilo aankwam, en het niet ga volhouden als ik dit nog maanden blijf doen. Ik voel me dan zo niet serieus genomen? Als ik dan zeg dat ik wil gaan mealpreppen als we weer naar werk gaan moet hij dan ook mega hard lachen. Ik weet dat het niet slecht bedoeld is, maar soms voelt het als lichte jaloezie.