Onnodige kutopmerkingen

Ik zou denk ik ook zeggen joh, waarom zo onaardig.
Voegt echt niks toe die ‘mening’ en niemand vroeg erom.

3 likes

Wow ik vind die snaps ook best heftig? Of is dat normaal ‘in deze tijd’? Ik leef qua dit onderwerp onder een hele grote veilige steen, maar aangezien niemand daarop ingaat is het misschien niet zo shocking? Ik vind het vrij bizar.

Groetjes van een meisje uit een christelijk boerendorp

3 likes

Ik heb precies zo’n vriendin die dit dus doet, met wat voor jongen ik ook aan kom zetten. Het is altijd ‘ewww’ en ‘omg’ ‘hij is echt lelijk’ en ‘hoezo hij?’ Misschien ook iets van jaloezie of zo, geen idee. Maar hoor haar nooit over een date of iets, dus misschien dat het daar aan ligt. Niet dat ik veel date en vaak met een nieuwe jongen aan kom zetten hoor. Vind het in ieder geval echt onbeschoft en heel onnodig

Ja ik snap daar ook echt helemaal niks van. Als de date of vriend van een vriendin totaal niet mijn type is, dan zou het echt nooit in me opkomen om zo’n lullige opmerking te maken. Ik snap ook niet dat ze zelf niet inziet dat het echt kut is om zoiets te zeggen

3 likes

Zo hallo, zou echt klaar zijn met die vriendschap hoor (ja echt doei) wat een naar (onnodig) gedrag.

1 like

Hou je ons wel op de hoogte? @Canvastas

Ik zat eigenlijk meer te denken of ze niet een crush op de vriend van @Canvastas heeft en er zo ongemakkelijk wordt als ze met hem/de situatie geconfronteerd wordt dat ze zich geen houding weet te geven en hem dus maar gaat afkraken. Maar dit slaat nergens op want puur speculeren en nergens op gebaseerd natuurlijk.
Ik zou echt de volgende keer dat ze zoiets zegt gewoon vragen ‘waarom zeg je toch zulke dingen over mijn vriend, dat is echt onaardig, niet leuk en kwetsend.’

3 likes

Ik liet trots een foto van m’n pasgeboren neefje zien aan een vriendin en het enige dat ze zei is ‘wat een lelijke baby’.

:rage:

Wauw, dat zulke mensen bestaan.

11 likes

Dat is zoiets wat je alleen mag denken en niet mag zeggen toch? :joy:

(Althans, ik vind niet alle baby’s mooi… eigenlijk houd ik gewoon niet zo van een baby maar ik zou dat nooit tegen een vriendin zeggen)

Ik ben het met je eens dat je dat niet moet zeggen, maar als ik het denk en ik zeg “wat leuk/wat lief” voelt dat toch ook niet oprecht ofzo. Ik vind dat best lastig.

1 like

Je kunt altijd iets anders zeggen toch? “Oh wat leuk voor je dat je tante bent geworden, gefeliciteerd!” ofzo. Dan kun je de baby zelf diplomatiek buiten beschouwing laten, haha.

4 likes

Haha ja dat is zo, maar dat heb je dan al gezegd en dan moet je die lilike baby nog aanschouwen. Ik ga iig die van @Wonderland onthouden haha.

Maar goed, dit is met veel dingen zo. Als iemand duidelijk een nieuwe outfit aanheeft/naar de kapper is geweest/een nieuwe auto/whatever en je vindt het niks, dan voelt het rude om niks te zeggen, wil ik niet liegen, maar voelt het ook raar om dan iets algemeens te zeggen.

Ik zeg bij baby’s vaak zoiets als:
‘Oh wat een kleine handjes!’
Dan houd ik me gewoon bij de feiten :stuck_out_tongue_winking_eye:

20 likes

Ik zeg dan altijd gewoon heel enthousiast ‘Hé, je bent naar de kapper geweest!/hebt nieuwe kleren aan!’. Dan state je gewoon the obvious, maar zonder waardeoordeel en je geeft iemand wel de ruimte om iets te reageren als ‘jaaa, heb het vorige week laten verven/jaa, gekocht bij de Only’ oid

1 like

Ik weet niet, ik vind het al leuk als het iemand opvalt dat ik iets nieuws/anders heb, een bevestiging van dat je ‘gezien’ wordt of zo. Het waardeoordeel erachter maakt me dan niet zoveel uit denk ik, altijd leuk als iemand me dan ook complimenteert met mijn nieuwe outfit/kapsel, maar ook dat het iemand opvalt voelt voor mij al als ‘waardering’ van mij als persoon of zo debk ik

Ik ervaar juist dan ook wat @Willem zegt, zo’n veelbetekenende stilte. Het valt juist op als iemand er geen commentaar op geeft verder.

2 likes

Een vriendin (die inmiddels geen vriendin meer is) tegen mij: “ja weet je wat het is,mensen vinden jou meestal mooier dan dat ze mij vinden”.”Maar ik heb een persoonlijkheid en jij niet,dat is waarom de meeste mensen mij uiteindelijk leuker vinden”.

3 likes

Als iemand naar de kapper is geweest of een nieuw kledingstuk heeft zeg ik altijd dat ik het mooi vind hoor. Diegene is er duidelijk zelf blij mee, vraagt niet om advies en de damage is done. Waarom zou je dan niet gewoon wat aardigs zeggen. Ook als je wat neutraals zegt, weet diegene heus wel dat je het niks vindt. Waarom zou je dat doen, anders dan om diegene een kutgevoel te geven? Om ‘trouw te blijven aan jezelf’? Ik vind dat echt onzin.

@macaron Klinkt alsof ze haar eigen onzekerheid aan het rechtpraten was.

33 likes

Beter dat ze geen vriendin meer is, jeez waar halen mensen het idee vandaan om dit soort dingen te zeggen. Hebben ze geen filter meer?

2 likes