Onnodige kutopmerkingen

Ja snap ook niet zo goed waarom je daar überhaupt onaardig over zou zijn. Prima voor je karmapunten (en sociale punten) ook om te zeggen “Heeee staat je goed!”. Vinden mensen je alleen maar leuker door.

6 likes

Ja dit! Ik vind het wel anders als iemand echt om advies vraagt of nog in de winkel staat hoor, maar dan heeft diegene er wellicht wat aan.

1 like

Verwijderd

8 likes

@ZusjevanJoost wat heftig zeg. Het klinkt alsof je de juiste beslissing voor je zelf en voor je dochter hebt genomen. En wat een kutwijf als vriendin heb je / had je. Ik heb terug gelezen wat ze eerder heeft gezegd. Dat kan echt niet. Hoe kunnen mensen zo wreed zijn. In plaats van je te steunen geeft ze je eigenlijk een trap achteraan. Heb je andere vriendinnen om erover te praten? Steek in haar geen energie meer. Echt bah.

9 likes

Ik heb ook geen contact meer met haar, gelukkig. Sinds 2018. Maar ja lastig is dat mijn man nog met haar partner omgaat. Ik was in staat haar op te bellen, zo kwaad/verdrietig ben ik. Maar je hebt gelijk, geen energie meer in steken.

Ja het gelukkig andere lieve vriendinnen om me heen!

1 like

Wat een achterbakse trut zeg. Goed dat je van haar af bent.

Neemt niet weg dat dit veel pijn doet en verdrietig is. Heel veel sterkte, vooral met je scheiding. Ik hoop dat alles positief voor je uitpakt.

Dank je wel! Ja het gaat vast positief uitpakken, hier moet ik ‘even’ doorheen en volgend jaar rond deze tijd (en eerder ook al hoop ik, haha) ziet alles er anders uit!

4 likes

@ZusjevanJoost Heel veel sterkte en ik vind het mooi hoe je al analsyerend uitkijkt naar een andere toekomst. Jij en jouw dochter komen er wel samen als team hier beter uit :heart:.

1 like

Lief van je, dank je wel!

1 like

Heel veel sterkte @ZusjevanJoost :heart:
En idd wat een achterbakse mensen zijn er

1 like

@anon12348926 @anon50301661 @grace

Dank jullie wel, lief!

Oh, wat vervelend zeg! Wat moet dat heftig zijn voor jullie, maar het klinkt heel erg alsof je de juiste keuze voor jou en je dochter hebt gemaakt! Dat vind ik echt super knap. Ik hoop heel erg dat de scheiding goed verloopt, en dat jij en je dochter over een poosje lekker samen een nieuwe start kunnen maken. :heart:

En bah, die vriendin die dan zo doet. Die is het niet waard. Mocht ik ergens mee kunnen helpen, dan doe ik het met liefde hoor. S. Komt vanaf okt bij d’r in de klas, die gaat dan naar groep 1, dus als ik met praktische dingetjes kan helpen (brengen/halen, naja noem maar op) dan is dat echt geen probleem.

9 likes

He gezellig! En lief je aanbod, dank je wel. Het gaat goed komen met ons :slight_smile:

Wat een trut. En wat knap van je dat jij nu vooe jezelf (en je kind) kiest. :heart:

1 like

@ZusjevanJoost oh wat een heftige situatie. Ik vind het heel goed en dapper dat je deze keuze hebt gemaakt. Goed dat je haar uit je leven hebt geweerd, want aan zo’n persoon heb je nu al helemaal niets. Veel sterkte! Je dochter en jij komen er samen wel :heart:

Pff wat achterbaks. Ik denk dat dat soort mensen gewoon graag met iedereen meepraat, om de confrontatie maar niet op te zoeken. Daar heb je dus helemaal niets aan.

Ja normaal praat ze niet mee en is ze niet bang te zeggen wat ze denkt, juist niet. Denk dat ze het expres zegt omdat ze nog boos is en gekwetst om mij op deze manier te raken.
Maar inderdaad hier heb ik niks aan!

@Falula dank je wel. Lief jullie steunende berichtjes!

3 likes

Wow pff. Wat een rotmeid. :frowning:

2 likes

‘Als je gewoon thuis was blijven wonen en/of een andere universiteit had gekozen, had je nu geen studieschuld. Je zou echt eens moeten uitrekenen hoe ontzettend veel geld je dat had gescheelt’

Ja thanks vriendin. Als ik terugkijk naar de keuzes die ik heb gemaakt qua studie, dan kan ik alleen maar zeggen dat als ik het opnieuw zou moeten doen, dat ik het dan exact hetzelfde had aangepakt. Liever een studieschuld erbij (die tot nu toe heel erg meevalt en niet eens in de buurt komt bij het bedrag wat ik had verwacht en waar ik altijd zo om liep te stressen), dan dat ik dichtbij huis een master had gedaan die ik niet wil en langer thuis zou blijven wonen dan ik wil om maar geen schuld te hebben. Kom niks te kort thuis, absoluut niet, maar een eigen plekje is echt fijn. En op je plek zitten op de juiste opleiding ook

14 likes

Vriendin van mij had er ook handje van dat ze zo trots was zonder studieschuld afgestudeerd te zijn. En keek beetje neer op mensen die dat wel hebben.

Haar ouders hebben alles betaald. Ook kleding en zorgverzekering etc.

Ik heb een fikse studieschuld bijna geen bijdrage van mijn ouders gekregen en stufi was minimaal met laatste jaar niks.

10 likes