Ooooh ja ik heb nog een bijzondere opmerking van de stiefmoeder+vader van mijn jeugdliefde.
Ik was een jaar of 18 en al 3 jaar samen met die jongen. Met zijn moeder kon ik altijd heel goed overweg. Maar de stiefmoeder+vader hielden er best wel aparte regels op na en zij hadden hele andere normen een waarden dan ik gewend was, ik kon ook niet zo goed overweg met hun.
Toen kwam er een punt waarop we samen een gesprek hadden over het feit dat het niet zo lekker liep tussen ons.
Waarop ik aangaf dat we misschien niet zo goed machten qua persoonlijkheid, daar kan je niet zo veel aan doen en ook niet forceren.
En toen was de reactie van die stiefmoeder: ja je bent gewoon niet zo sociaal ontwikkeld, het ligt in elk geval niet aan ons hoor.
???
Deze vrouw was in 7 jaar tijd 4 keer van baan gewisseld omdat het niet lekker liep met collegaâs. En ze had altijd commentaar op gedrag van vrijwel iedereen. Toen mijn beste vriendin verkering had met broer van mijn vriendje, had ze ook altijd van alles op te merken op mijn vriendin en dat zei ze dan ook tegen mij (en vice versa). Heel naar.
Needless to say, het is er niet beter op geworden in de jaren dat ik nog samen was met die jongen.
Gelukkig heeft mijn omgeving die opmerking snel ontkracht. En ik heb nu hele leuke en lieve schoonouders.