Onnodige kutopmerkingen

Wat een idiote en wereldvreende opmerking!
Gek hè als je achteraf ziet wat je met een roze bril allemaal weg veegt onder de mantel der liefde.

Ik heb ook nog nooit iemand het woord arbeidersgezin horen gebruiken in een hedendaagse context, ik dacht dat het gebruik van dat woord was uitgestorven in de jaren 70 ofzo.
Maar misschien ben ik ook wel te pauper opgegroeid in mijn eigen arbeidersgezin, en is dat in ‘de bovenklasse’ normaal taalgebruik😂

10 likes

Gadverdamme!!!

2 likes

Ohhh, heerlijk dit! Zo’n mega hekel aan alle jongens die me op de middelbare school niet zagen staan en niet aardig tegen me waren. Nu zie ik er x10000 beter uit en als ik ze nu tegenkom dan zijn ze opeens wel aardig. Ja, rot op.

9 likes

Dat doet mij ineens denken aan de keer dat ik een aantal prednison kuren had geslikt. Ik had echt zo’n hamstergezicht en was flink aangekomen. Daarbij was ik helemaal gek in mn hoofd van de medicatie. Zegt een collega tegen me: ‘zo jij bent wel echt dik geworden zeg’. Oke… bedankt voor de info truus. Goed verhaal… en wat wil je dat ik nu doe?

7 likes

Thanks. Spiegel was kapot, dus dit was mij nog niet opgevallen.

1 like

Ja echt ik heb dat woord over een situatie in deze tijd ook echt nog nooit gebruikt haha. Ik denk wel nu achteraf dat hij heel onzeker over zichzelf was en daarom dit soort opmerkingen maakte. Beetje uit compensatie.

1 like

Ja want stel je voor dat je aankomt tijdens je zwangerschap :exploding_head:

3 likes

Wat een nare opmerkingen komen er soms voorbij in dit topic zeg! Dat je echt denkt, hoe kunnen mensen zo zijn en/of zo weinig empathie hebben?!

Ik moet denken aan mijn oma. Een beetje achtergrondinfo: mijn oma (de moeder van mijn vader) heeft mijn moeder nooit geaccepteerd in de familie. Mijn vader is enorm gelovig opgevoed en mijn moeder helemaal niet, dus die relatie was natuurlijk gedoemd te mislukken (note: ze zijn nog steeds samen en wij hebben om verschillende redenen geen contact met die kant van de familie).
Toen mijn ouders hun eerste kindje verwachtten, bleek de baby na 8,5 maand in de buik te zijn overleden. Mijn moeder moest dus bevallen van een dood kindje. Toen alles achter de rug was en mijn oma in het ziekenhuis langskwam, wist ze te vertellen dat hun overleden kindje “de wil van God” was. :nauseated_face:

Mijn moeder krijgt nog steeds tranen in haar ogen als ze hierover vertelt, het is natuurlijk sowieso iets verschrikkelijks maar die opmerking van mijn oma heeft er volgens mij flink in gehakt.

12 likes

Wat zei je, misschien moet jij een bril als je mn nek en ogen niet meer ziet? Wat een horkerige opmerking zeg.

Je ogen ook echt. Zelfs bij mensen in zo’n programma over my 1000 lbs life die uit hun huis getakeld moeten worden zie je ogen.

2 likes

Aaah wat vervelend, überhaupt ongevraagd commentaar over je gewicht positief bedoelt of niet.
Ik voelde me afgelopen jaar mentaal niet zo goed en daardoor was ik vijf kilo afgevallen want heb dan nul honger, kreeg ik ook ineens allemaal complimenten dat ik er goed uitzag terwijl het eigenlijk heel ongezond was (zowel de reden als het gewicht)

2 likes

Sommige mensen verdienen echt om tussen hun ribben gestoken te worden met een roestige mes.

17 likes

Een vriendin, ietswat grappend;
‘Haha, beutyschool dropout, ik vind het toch wel geestig dat iemand met jouw titulatuur nog woont in het huis waarin je woont.’

(Toelichting;
-ik woon alleen in klein huurappartement wat verre van luxe is, maar hey?! Veel meer wil ik ook niet betalen aan huur en ik woon in het centrum van een randstadstad en ben er al jaren prima gelukkig
-ik werk binnen een organisatie die qua omgangsvormen onderling zeker niet formeel is maar buitenstaanders denken daar anders over. Ik ontving onlangs een e-mail met een aanhef die een hele regel in beslag namen vol formele ouderwetse woorden)

Haar grapje begon nogal aan mij te knagen en ja, natuurlijk wil ik wat ‘luxer’ wonen. (Lees: vaatwasser, geen tocht, strakke muren, dag schrootjes!) dus ik zei ‘ja die subtiele sneer van jou heeft mij aan het denken gezet. Ik heb mij ingeschreven bij verschillende vastgoedbedrijven.’

Reactie:
Ik vind het een goed idee dat je iets anders gaat zoeken. Het is maar net wat je wil/goed genoeg vind, maar ik vind persoonlijk dat je al jaren als een veredelde student woont.:sweat_smile:

Mijn reactie:
Nou, nu maak je het net iets onaardiger dan het al was.

Haar reactie:
Oh nou sorry, bedoel het niet onaardig. En goed het js maar mijn mening he? Je hoeft er niets mee…

:face_with_raised_eyebrow: als dat de vrijbrief is voor het delen van meningen, is het hek wel van de dam

12 likes

Zo’n hekel aan mensen die hun mening moeten spuien over jouw leefomgeving waar je gewoon blij mee bent. Rot toch op zeg. Als ik ontevreden ben over mijn huis zeg ik het ZELF wel.

6 likes

Ze bedoelt het niet onaardig? Hoe bedoelt ze “ik vind dat je al jaren als een veredelde student woont” dan wel?! Zo vervelend als mensen heus wel weten dat ze een kutopmerking maken en dan doen alsof het aan jou ligt. Zij bedoelt er niks mee, waarom neem jij het zo serieus Beutyschooldropout? Blegh

8 likes

Tja… ik laat het denk ik maar gaan tenzij ze er zelf nog eens over begint.
Maar de opmerking is idd gewoon echt onaardig en onnodig, terwijl deze ‘mening’ net zo goed op haar van toepassing kan zijn. Maar bij haar dan gebaseerd op levensstijl terwijl ze het bij mij enkel op mijn woning baseert. Alleen dat vond ik dan weer te onnodig en onaardig om te zeggen.’ :sweat_smile:

1 like

Een vriend van mij heeft ooit tegen me gezegd dat ik ongebruikt de kist in zou gaan omdat ik later dan gemiddeld nog maagd was.

1 like

Ongebruikt ook echt. Alsof je niks meer bent dan een sekspoes

19 likes

Oei ik heb het eerste ook wel eens gezegd denk ik. In de jaren na ons afstuderen woonden we eigenlijk allemaal antikraak. Dus dan woonde er een advocaat in een oude school of in een jaren 50 flat zonder centrale verwarming, we vonden dat contrast best grappig. Meester van de flat, de rechtsbijstand enzo. Misschien is het de toon die de muziek maakt. En dat deel twee snap ik niks van, waarom zouden mensen er iets van willen vinden hoe je woont??

De toon maakt zeker de muziek, en het kan best zo zijn dat haar toon ander bij mij overkwam. Ik snap de ‘grappige’ contrasten wel, vooral in jouw voorbeeld, maar ik woon niet anti-kraak en dat weet zij ook.
Ik woon (best gelukkig) in mijn huidige huis omdat de markt, zowel koop als huur, zo verziekt is :sleepy:

Wat een rotopmerking. Op het vivaforum noemen ze dit ‘ongebruikt retour gaan’ maar dan hebben ze het over henzelf. Dan is het nog wel een beetje geestig, maar niet als iemand het over je zegt.

4 likes