Een vriendin, ietswat grappend;
‘Haha, beutyschool dropout, ik vind het toch wel geestig dat iemand met jouw titulatuur nog woont in het huis waarin je woont.’
(Toelichting;
-ik woon alleen in klein huurappartement wat verre van luxe is, maar hey?! Veel meer wil ik ook niet betalen aan huur en ik woon in het centrum van een randstadstad en ben er al jaren prima gelukkig
-ik werk binnen een organisatie die qua omgangsvormen onderling zeker niet formeel is maar buitenstaanders denken daar anders over. Ik ontving onlangs een e-mail met een aanhef die een hele regel in beslag namen vol formele ouderwetse woorden)
Haar grapje begon nogal aan mij te knagen en ja, natuurlijk wil ik wat ‘luxer’ wonen. (Lees: vaatwasser, geen tocht, strakke muren, dag schrootjes!) dus ik zei ‘ja die subtiele sneer van jou heeft mij aan het denken gezet. Ik heb mij ingeschreven bij verschillende vastgoedbedrijven.’
Reactie:
Ik vind het een goed idee dat je iets anders gaat zoeken. Het is maar net wat je wil/goed genoeg vind, maar ik vind persoonlijk dat je al jaren als een veredelde student woont.
Mijn reactie:
Nou, nu maak je het net iets onaardiger dan het al was.
Haar reactie:
Oh nou sorry, bedoel het niet onaardig. En goed het js maar mijn mening he? Je hoeft er niets mee…
als dat de vrijbrief is voor het delen van meningen, is het hek wel van de dam