Ja het is gewoon niet oké om over/tegen een ander te zeggen. Er zijn zoveel redenen waarom iemand geen seks wil of kan hebben en het komt dan inderdaad over alsof je niets meer bent dan een gebruiksonderwerp, wat @poesch ook al zegt.
Ik was eens op een feest toen ik een jaar of 18 was. Er zei een kerel zo keihard zodat iedereen het om ons heen kon horen: ’ moet je haar eens zien, dat kan toch niet! Zij is echt veeeel te dun! Kijk dan!!!’
Ik lachte het maar wat weg, maar kon echt wel door de grond zaken van schaamte. Mijn vriendin heeft er toen was van gezegd wat wel fijn was. Maar ben die afgang nooit vergeten en ik was al zo onzeker over m’n lijf.
Nou dit heb ik ook gehad, goed van je vriendin.
Mijn vriendinnen van destijds deden niks. Ze brachten alleen de boodschap even aan me door dat er 'over me gepraat werd en blabla en anorexia werd gezegd over mij" bij een groep jongens onder elkaar… Nou bedankt voor de info. Had ik liever niet willen weten want daarna klap je gewoon dicht. Terwijl je er zo graag iets van wilt zeggen tegen ze.
Ohhh ik heb zo veel discussies met gasten op Tinder gehad over het dragen van make-up. “Ik vind puur natuur mooier”. Newsflash, vrouwen dragen geen make-up voor mannen en je hebt bovendien ook geen flauw idee wat puur natuur inhoudt. Doeiiiii !
“Veel make-up” staat ook altijd synoniem voor rode lipstick naar mijn idee.
Nikkie gaat zelf zo niet eens de deur uit, zij draagt vaker geen make-up dan wel.
Maar ze hebben inderdaad echt geen idee. Het is ook een volstrekt nutteloze discussie want ik draag geen make-up om mannen te pleasen, ondanks dat ze dat vaak wel denken.
Haha dit doet me denken aan toen een jongen op de middelbare school vroeg of ik dacht dat jongens me aantrekkelijker zouden vinden met nagellak
Vind mezelf nog steeds cool dat ik toen “hoezo is jouw ego zo groot dat je denkt dat ik dit voor jou doe” had bedacht als antwoord
Zelfde geld voor kleding! Ik heb een ex die rotopmerkingen ging maken als ik me leuk aankleedde als ik wat leuks ging doen met vriendinnen. Dat ik zeker indruk op de mannen wilde maken. Gast, als ik dat wilde, dan ging ik me echt niet volgens de trends kleden? Ik probeer indruk te maken op mijn vriendinnen
Oh no, ik zie dit nu pas. Wat een verschrikkelijk onnodige opmerking. Hopelijk trek je je er niet te veel van aan. Ik vind je echt een powervrouw
Omggg zo’n toxische gast heb ik ook gedate.
Hij ging ook helemaal achterdochtig doen, toen ik met vriendinnen wat ging drinken op een terras: waarom moet je daar heen, wat heb je daar te zoeken???
Wooow heftig. Wat heb je er te zoeken ook Zijn ook altijd van die gasten die zelf wel 3x per week op stap gaan onder het mom van “mannenavond”.
Precies dit meegemaakt. Prednison gehad landurig. Opgeblazen en aangekomen. Op een familie verjaardag, voor het eerst in lange tijd door ziekte. Zegt een tante: ‘jeetje jij bent aangekomen. Hoe is dit gebeurd? Wat heb je gedaan?’ Ik geantwoord over ziekte. Maar alsof ze helemaal niet luisterde bleef ze de hele verjaardag doorgaan ‘je bent echt dik nu. Je ziet het wel hoor. Je bent echt aangekomen. Ik had dit niet verwacht’. toen zo kut over gevoeld.
Jezus zeg, wat bezielt zo’n mens? Ik denk dan altijd maar dat diegene zelf enorm onzeker moet zijn over zijn/haar eigen lichaam, kan me gewoon niet voorstellen waar je het anders voor ‘nodig’ hebt om iemand zo aan te vallen.
Ja, ze is ook een heks weet ik nu. Sowieso zijn zij erg obsessief met uiterlijk. Gelukkig zie en spreek ik ze niet meer.
Ik vind het echt kwalijk dat de niveau adviezen zo erg beïnvloed worden door ik denk vooroordelen?! Hoe duidelijk kan een Cito score zijn en dan nog zo’n verschil in advies.
Due ongemakkelijkheid kan ik me wel voorstellen haha. Zeker als 17 jarige. Zij waren niet eens zo heel fancy behalve rijk en arrogant. Ik herinner me nu dat zijn moeder uit een normaler gezin kwam van oorsprong en dat hij toen iets had gezegd van maar haar ouders waren tenminste wel hoog opgeleid. Alsof er iets mis is met ouders die gewoon de mavo gedaan hebben
Oh echt wat bezielt mensen om dit te doen… Als jij had gezegd ‘jeetje jij hebt ook wel een oude kop gekregen, je ziet het wel echt goed dat je richting de 60 gaat’ was het oorlog.
Ik heb ook een hele verzameling opmerkingen over gewicht, ook veel van tantes.
Ik: “Ik ben zwanger!”
Tante “Ohja, ik vond je al niet zo slank”. Geen gefeliciteerd of wat dan ook.
Gelukkig zie ik die mensen amper nog
Wtf. En dat is dan familie. Fijn dat je ze minder ziet…
Is altijd jammer dat je bij zulke stomme opmerkingen op dat moment te perplex bent om meteen gevat terug te reageren, ik sla dan vaak dicht en bedenk achteraf uit boosheid pas wat ik allemaal had moeten zeggen.
Erg naar dat familieleden of mensen die dichtbij staan vaak zo’n nare opmerkingen maken over gewicht of andere rare dingen, WHY…
Dat ja. Achteraf denk ik altijd ‘waarom heb ik hier niets van gezegd, dit kan niet’ maar op het moment ben ik altijd een beetje flabbergasted en schaam ik me ook een soort van (want het gebeurd natuurlijk altijd op een verjaardag als er nog 20 andere mensen bij zijn)