Onnodige kutopmerkingen

Ik had in groep 5/6/7/8 een meester die de pik op mij had.
Die gaf toen ook aan dat ik te dom was voor het laagste vmbo advies wat ie kon geven.
Door omstandigheden uiteindelijk na gezeik met hem naar een andere locatie van school gegaan.
En toen kreeg ik havo advies.
Deed in het tweede jaar VWO met Latijn.
Vet hoge cijfers alles.
Heb toen mijn rapport onder zijn neus geduwd met de woorden:" ik was te dom voor het laagste VMBO toch?"
Je had die kut kop van hem moeten zien

64 likes

Hij is gevallen hoor, de opmerking:“Ja maar jij bent chronisch ziek, je bent gewend om veel thuis te zitten”.
Want dan is een pandemie natuurlijk ineens veel makkelijker vol te houden. Sociale gelegenheden en dagjes uit waren natuurlijk helemaal geen dagen waar je naar uit kan kijken, zodat je je klachten kan relativeren

maar is goed, ik zal medelijden met je hebben dat het festival dit jaar niet doorgaat

18 likes

Ik heb die in een iets andere bewoording ook eind vorig jaar gehad. Juist die dagen waarop je iets leuks kan doen maakt het nog behapbaar / vind je het soms niet zo erg om een keer over een grens te gaan als het je iets leuks oplevert.

5 likes

Ja precies en ik vind het daarom ook echt gemeen als iemand zoiets zegt. Het is niet alsof voor mensen wie veel thuis moeten zitten het daardoor makkelijk is. Wil nu ook helemaal niet zielig doen, maar vind het ongepast om zulke dingen te zeggen tegen mensen. Thuiszitten is ook niet alles. Rot dat jij dat ook te horen hebt gekregen, is écht niet leuk. Voelt dan bijna alsof je je moet verantwoorden.

4 likes

Nee heb eigenlijk niks meer gezegd, wist niet zo goed wat ik moest antwoorden. Had vooral geen zin in een discussie, want dan kan ik me altijd vreselijk druk maken haha

1 like

Waarschijnlijk omdat in hun ogen de overgang voor mij minder groot is naar de lockdown dan voor hen. Iets wat onzin is, want veel mensen met chronische problemen/ziektes bouwen hun leven om hun ziekte heen (niet iedereen hoor, maar ik heb dat zelf met revalideren geleerd en hoor van meer mensen dat ze dat doen) en dat leven stort net zo hard in, dus het is niet eerlijk dat mensen dat gaan vergelijken. Ik mag dan vaker thuis zitten en op bed liggen, maar voor mij vallen ook dingen weg, voor iedereen is dat zo. Iedereen lijdt eronder.

8 likes

Soms zou je denken dat mensen een romantisch idee erbij hebben. Dat ik eerder, zo’n twee jaar lang voornamelijk lekker op bed lag te Netflixen, lekker niksen, terwijl andere mensen lekker konden werken aan hun toekomst (huisje, boompje, beestje) of nog enkele mooie reizen maken. Ooh en dan natuurlijk ook nog moeten werken, arme lui :upside_down_face: En hoewel ik veel geluk heb gehad en met doorzettingsvermogen weer kan werken etc. baal ik als een stekker dat ik op andere gebieden in de wachtruimte zit zolang Corona nog de boel uitmaakt.

2 likes

Heerlijk!

1 like

ik was vanavond op bezoek bij m’n (toch al niet leuke) oma en echt weer de ene kut opmerking na de andere, maar eentje spande echt de kroon. ik ben al sinds oktober werkloos en kan geen werk vinden, dus ze vroeg “nou wat doe je nu de hele dag dan?” dus ik zei “ja naja niet veel, wandelen en af en toe wat bakken enzo” en toen kwam het, duivels mens zegt “oh ja en vooral aankomen he! kan wel zien dat je er een paar kilo bijgekregen hebt hoor!” nou echt DOE EVEN NORMAAL?! weet zelf ook wel dat ik wat aangekomen ben maar dan hoef je dat toch niet zo te zeggen? takketrut, was blij met de avondklok want kon toen mooi om half negen weg

3 likes

ja echt zo’n kutopmerking! bij haar is uiterlijk en gewicht mega belangrijk en dan op een slechte manier, altijd iedereen afkraken etc. maar goed, heb toch geen goede band met haar en dit was een plichtbezoekje dus probeer het maar te laten gaan!

3 likes

Onaardig, hoe woont zij zelf dan??
Ik verdien op papier zogenaamd ook genoeg maar in werkelijkheid kom je met dat bedrag (alleenstaand) niet verder dan een veredelde studentenwoning, dus ja zo is het nu eenmaal. In Schubbekutteveen koop je een villa en in de randstad een halve parkeerplaats. Maar de mensen die daar over vallen, hebben geen idee hoe het leven zit, dus jouw vriendin komt vast uit Schubbekutteveen.

4 likes

Nou ik weet niet wie jou die plicht oplegt maar ik zou wegblijven hoor :-1:

6 likes

Ik ook. Zij heeft jouw bezoek niet verdiend als ze zo onaardig doet.

3 likes

Collega van mij zei naarmate ze ouder wordt dat het vet van haar benen naar haar buik is gegaan, ik kwam net aanlopen en toen zei ze: ja ik baal van die spillenbenen van mezelf ik wil gewoon zulke lekkere spekbenen zoals Cocomary.
Andere collega zei al direct dat kan je niet zeggen en toen zei ze: nee is een compliment

En ik zei zo ik word hier gewoon gebodyshamed en het stomme was dat ik wat ging lachen maar mijn hart huilde van binnen.
Nu voel ik mij rot want ik heb vrij normale benen en ben over alles van mijn lichaam onzeker maar ik was best tevreden met mijn benen. Ben nu wat stiller deze avond thuis want het knaagt aan mij

3 likes

Lief van je, ja je hebt gelijk! Zonde van de tijd, verander ze toch niet in een avondje haha.

1 like

" Je doet alsof je heel open bent maar dat ben je eigenlijk niet"

Ughhh. En dit zei iemand die dan wel zogenaamd oprecht open is?? En wat dan nog. Niet iedereen wil iedere hersenscheet met een wildvreemde delen

1 like

Nee, dit zei mijn manager. Sorry, maar ik hoef niks te laten weten aan jou (manager) wat ik niet wil? Dingen die ik met je wil delen, deel ik met je. Maar voor de rest laten we dit vooral zakelijk houden. En op de een of andere manier blijft dit toch in mijn hoofd zitten al drie dagen.

5 likes

Snap ik, het is ook een stomme opmerking, en ik vind het kwalijk dat een manager zoiets tegen je zegt? Misschien maar nog eens het onderwerp aansnijden, dan kun je je positie verder toelichten en dan moet je manager het daar gewoon mee doen

1 like

Ik laat het voor nu zitten maar ik heb zoiets van; je bent vier maanden onze manager dus zo lang ken je met niet. plus je hebt me twee of drie keer gesproken. Like, ga weg met je opmerking. Mensen die “nieuw” zijn kijk ik uit de boom ja. maar ik ga je mijn levensverhaal niet vertellen.

6 likes