Heb je dat laatste gezegd? Ik vind m wel geniaal. En wat een stomme vraag. Al was je wel zwanger, je moet daar zo voorzichtig mee zijn.
Jep, dit is mijn nieuwe standaard antwoord. Krijgen mensen errors van.
Het gaat mij ook niet om mijn gewicht, ondanks dat ik overgewicht heb maakt dat niet wie ik ben. Ik ben SoonSoonthings en ik heb vet. ik ben niet vet.
Het gaat mij er inderdaad om dat dit soort dingen gewoon heel persoonlijk zijn. Voor hetzelfde geld kon ik geen kinderen krijgen of heb ik kinderen verloren, houd gewoon je muil.
Ik vind het echt tof en knap dat je dat als antwoord hebt gegeven.
Sowieso vind ik het echt schokkend hoeveel kutopmerkingen hier in dit topic staan. Ik had laatst ook echt een rare opmerking van mijn baas; toen ik iets vroeg, riep hij āgrappendā: hou jij je mond eens!!! (Ja dat is zijn gevoel voor humor). Ik ben toen weggelopen maar was echt geschrokken en later pissig, dus ben de volgende dag naar zijn kantoor gegaan en volledig uit mijn plaat gegaan. Hij schrok echt en later is hij zijn excuus aan komen bieden met een kop koffie voor mij en toen was ik wel echt trots op mezelf.
En bij dezen wil ik iedereen uitdagen om er alsnog iets van te zeggen als iemand een kutopmerking maakt. Als je met je mond vol tanden staat, kan je het ook later doen, de volgende dag ofzo. En als je niet weet wat je moet zeggen dan zeg je gewoon: jij zei X, en dat vind ik echt een onaardige opmerking.
(En dan zegt diegene natuurlijk sowieso; oh dat was niet zo bedoeld. En dan zeg je gewoon nog een keer; dat zal best, maar ik vind het echt onaardig. En dan zeggen zij natuurlijk; ja maar ik bedoelde het goed. En dan zeg je NOG EEN KEER; okƩ; maar ik vond het echt een kutopmerking. En dan ga je jezelf net zo lang herhalen tot diegene toch maar sorry zegt)
En misschien kunnen we de topic titel veranderen naar: kutopmerkingen en eventueel jouw awesome antwoord erop.
- Ja!
- Eh nee
0 stemmers
Soms flap ik er dingen heel snel uit en de andere keren dan zit ik op de fiets ofzo en dan denk ik: damnit ik had dat moeten zeggen!!! Zoals dit ook, dat heb ik een keer onthouden.
Het ligt er ook een beetje aan wie er voor mān neus staat. Als het een groepje jongens is dan heb ik zoiets van laat maar. Maar als het onbenullige Gerda is, dan trek ik mān mond wel los.
Ik zou het onnodige weghalen uit de topictitel. Er bestaan geen nodige kutopmerkingen.
Ooooh grrr kan me zo kwaad maken over zulke opmerkingen⦠van die moeders die dan zeggen: āja wacht maarā, of ā ik had t 10x ergerāā¦
Daardoor heb ik geen zin om t te vertellen op mn werk (maar wil sowieso nog een paar weken wachten)
Maar gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Jaa iedere zwangere heeft zo zijn dingetjes maar ik vind t echt niet chill als dat wordt afgedaan als kleinzerig of aanstellerig of zeurderig ofzo. Juist goed als je het ātaboeā doorbreekt dat het alleen maar een roze wolk is allemaal, en gewoon zegt waar je last van hebt, want dat lucht echt enorm op.
Ja echt he, vroeger was het allemaal niet makkelijk dus wij moeten maar niet zeuren.
Mijn moeder valt ook een beetje in deze categorie. Zij heeft mijn broer en mij met weinig geld vrijwel alleen opgevoed en dat was niet altijd makkelijk. Op praktisch gebied niets tekort gekomen hoor, maar op emotioneel gebied misschien wel wat. Nja, dat is als moeder natuurlijk niet prettig om te horen als je kinderen dat nu aangeven, maar toen kwam zij met de hele fijne opmerking: āNou, jullie zijn nooit mishandeld ofzo en zijn niet in een weeshuis opgegroeid dus zo slecht was jullie jeugd niet!ā
Tja
Letterlijk elke opmerking over mijn niet-kinderwens.
-Ja meid, dat komt nog wel hoor!1!
-O, maar je moet eerst volwassen worden voor je dat echt weet ( ik ben fucking 34)
-Je kan altijd van gedachten veranderen hoor!1!!
Echt. Waarom denken 'vreemde" mensen dat zij mij beter kennen dan dat ik mijzelf ken? Waarom moet ik uitleggen dat ik geen kinderen wil, terwijl de hele natie zich zonder enige verantwoording of āmotivatieā voortplant?
Waarom denken zij dat mijn gevoel en zelfkennis geen ene donder uit maakt?!
Echt, fuck off!
Vorige week op het werk kwam ik aan als uitzendkracht. Een collega o jij bent Super Coole Pinda. Ik zo ja. Ja sorry al die negerinnen lijken op elkaar. Ik keek haar zo aan van que. Ja da is toch gewoon. Gelukkig is aanstaande vrijdag haar laatste werkdag maar ik was echt in shock. Allereerst negerinnen zeggen en dan ook nog dat we zogenaamd op elkaar lijken.
Dan heb je het echt niet begrepen. Het ook niet inzien en er daarna nog op verder gaan.
What the fuck. Dat je dit je bek uitkrijgt zeg.
Heb je dat gemeld? Walgelijk!
Ondanks dat ze bijna weggaat zou ik het nog steeds bij HR melden. Wat bizar joh
Dankje
@Kameleon nee ik heb het niet gemeld. Ik werk hier nog maar een paar weken en ben dus nog nieuw. Als ze bleef werken had ik het wel gemeld maar nu denk ik het gaat mij nu meer last geven dan het oplevert
Heb je hier een melding van gemaakt? Echt belangrijk dat iemand haar verteld dat dit niet ok is
Toen ik nog maar kort aan het daten was met mijn huidige vriend was er een sterfgeval in zijn familie dus bracht ik hem met de auto naar zijn ouders. Ze hadden me gezien door het raam dus dacht wel zo netjes om me even voor te stellen. Vriend zegt grappend: dit is x, mijn taxichauffeur van vandaag! Zegt schoonvader: oh gelukkig niet je nieuwe vriendin, want dan had je vast wel een knapper exemplaar uitgekozen. š„²š„²š„²š„²
Edit: ik vatte het trouwens eerst op als een ongemakkelijk āgrapjeā maar dat was het niet
Ik ben voor dit soort opmerkingen in behandeling bij een psycholoog. Zowel mijn eigen moeder als schoonmoeder hebben tijdens mijn zwangerschappen me echt vanalles naar mijn hoofd geslingerd.
Blijkbaar komt dit toch gewoon uit jaloezie.