Heel herkenbaar dit. Waarom moeten mensen die geen kinderen willen zich verantwoorden terwijl wat jij ook zegt de rest van de wereld zich lekker voortplant. Hoezo moet dat de norm zijn? En waar bemoeien mensen zich mee ook
Helemaal nooit gepast, was ook zo apart waar ik gewoon bij stond haha. Kon ook niet gevat reageren omdat ik er echt van stond te kijken.
Relatie is heel oppervlakkig (bezoekje op verjaardagen etc, geen echte gezelligheidsdingen) maar werkt prima zo
Wtfff, gelukkig heb je wel een geweldige schoonzus!
Sowieso echt een stomme opmerking want in het eerste trimester is de vermoeidheid nou eenmaal het ergst. Al heb ik mijn hele zwangerschap overdag geslapen, haha, lang leve corona
Toen ik 13 weken zwanger (na traject van 5 jaar) was, kwam mijn schoonmoeder met haar zus op bezoek. Ze waren ervoor in een babywinkel geweest, maar mijn schoonmoeder mocht van mijn tante nog geen kleren voor de baby kopen. Want, zo zei haar zus, het kan natuurlijk nog heel goed mis gaan! (WIE ZEGT ZOIETS TEGEN EEN ZWANGERE).
Om vervolgens te vertellen dat zij met 13 weken al de kinderwagen in huis had…
Aaargh wat stom. Mijn moeder heeft iets soortgelijks gezegd toen ik met 13 weken iets zei van: nou nu is het grootste gevaar voorbij. Ze zei: nou, de achterbuurvrouw van een vriendin heeft met 16 weken nog een miskraam gehad. Ik ben toen echt onredelijk hormonaal boos geworden op mijn moeder na die opmerking. Inclusief schreeuwen.
Oooh verschrikkelijk!! Zulke opmerkingen zijn echt never nooit oké.
Niet zozeer kut als de meeste opmerkingen hier boven maar in mijn ogen wel onnodig.
Ik liep net op de gang en komt me een mannelijke collega tegemoet. Hij zo: ‘lach toch weer eens.’ Ugh… heb toen gezegd: lach toch zelf.
Ugh zo irritant als mensen (in mijn ervaring meestal mannen?) zoiets zeggen! Net als ‘niet zo boos kijken hoor!’ Dit is gewoon mijn gezicht? En hoezo ben ik jou een lach verschuldigd?
Goeie reactie wel trouwens!!
Jezus, zowel voor jou (ik neem aan dat het een gezonde zwangerschap is/was waarbij alles goed gaat/ging) als voor vrouwen die een miskraam of abortus hebben doorgemaakt, of allebei hebben meegemaakt, echt bijzonder akelig en triggerend zelfs. Hoe haalt ze het in haar hoofd Ze is zelf nog nooit zwanger geweest gok ik? Oh pff ik zou zo boos worden.
Oh echt irritant is dat Het is ook een bepaald type mannen die dat altijd zeggen.
Oh my god…hoe kut!!!
Ik zag laatst een goeie voorbij komen op insta. Als iemand dat de volgende keer tegen je zegt, met je middelvingers je “lach” opzetten.
Gewoon de lelijkste lach opzetten die je kan, zo lelijk mogelijk kijken. Dan vraagt ie t nooit meer.
Ik zag laatst een goede quote hierover: basically what they’re saying is “stop feeling what you’re feeling and look pretty for me”
Ik denk dat sommige mensen nieuwe dingen altijd heel eng blijven vinden en dan een soort jaloezie voelen wanneer andere mensen dat wel proberen en een stap zetten. Zegt niks over jou maar wel over haar
Ik zag dit topic en moest ineens aan de opmerkingen denken die ik kreeg toen m’n moeder net dodelijk ziek werd. Echt meerdere familieleden zeiden “Nou, dit is het moment dat je volwassen gaat worden” en “je loopt weg voor je verantwoordelijkheid”. Ik wilde alleen een dagje voor mezelf zodat ik boodschappen kon doen en m’n huis even weer op orde kon krijgen. En toen m’n opa over me heen viel gaf ik aan dat ik er niet van gediend was en dat ik geen zin had om weer op m’n kop te krijgen en toen zei hij “je zal het wel verdiend hebben”. Gotta love family.
Een collega had mij een knuffeltje gegeven voor onze (nog niet geboren) baby. Super lief want zij moet eigenlijk niets van baby’s of kinderen weten, dus was het heel speciaal voor mij dat ze iets gaf.
Had ik dat aan een andere collega verteld en zij zo: nou van mij krijg je niks voordat de baby er is want dat brengt ongeluk… zij weet dat ik eerder een miskraam heb gehad en daardoor onzeker ben over m’n zwangerschap.
Stom wijf.