Bovenstaande doet me denken aan toen we met de klas op onderzoek moesten naar het CLB (ik denk dat dat de GGD is in Nederland?). Ik was naakt, ik vond de weg niet meer terug naar het kleedhokje waar mijn kleren lagen en vroeg toen (lichtjes in paniek) aan de dokter waar mijn kleedhokje was. In mijn dossier hadden ze geschreven dat ik een “angstig kind” was “met neiging tot angststoornissen”.
Anyway, ik was 12 en:
- ik werd gepest
- de reden dat ik gepest werd, was dat ik al borsten begon te ontwikkelen en mijn vrouwelijke klasgenootjes nog niet
- achter een van de (exact identieke deuren) zaten al mijn klasgenootjes (met kleren aan), achter een van de andere deuren lagen mijn kleren. Ik wist niet welke deur wat was. Als ik naakt zou binnenkomen in het lokaal waar mijn volledige klas zat, zou dat het gepest omwille van mijn borsten niet beter maken.
- de dokter die die nota aan mijn dossier toevoegde, was de moeder van een van de klasgenootjes die me het meest pestte
Ik kan er nog steeds boos om worden dat ze zoiets in mijn dossier geschreven hebben.