Onnodige kutopmerkingen

Mijn vriendin en ik, zij iets over de 30, ik iets over de 40, gaan de winkel van my jewellery in en PostNL bezorgd daar net wat pakketjes. Zegt die man tegen ons, ik dacht dat deze winkel alleen voor jonge meisjes was, echt wtf :exploding_head::exploding_head::exploding_head:

6 likes

Ik heb dezelfde lengte en snap het sowieso niet, zo mini is dat toch ook weer niet? Ik ken zat mensen die nog een stuk kleiner zijn.
(Niet dat het dan wel ok is om te zeggen natuurkijk)

4 likes

Oh man, haat aan opmerkingen over ‘oude vrouwen’ en wat voor gedrag daar bij zou moeten horen.
Was gisteren op Defqon en daar ook weer zoveel vragen en opmerkingen gehad dat ‘jullie dat op jullie leeftijd nog doen’ Alsof ik op sterven na dood ben.

3 likes

Walgelijk

3 likes

Mijn stiefmoeder: ‘Jullie meiden lijken erg op elkaar, maar zijn toch weer zo anders hè, ook qua bouw…’

Over onze dochters van 7 en 5 jaar dus. Blijkbaar kijken we ook al zo naar de lichamen van kinderen.

11 likes

Lol, er zit ook twee jaar tussen terwijl ze in de levensfase zitten waarop je ongeveer 20% groeit per jaar. :smiling_face_with_tear:

11 likes

Ja los van dat het op elke leeftijd een onnodige opmerking is, heeft kind van 7 net een groeispurt gehad en de ander komt net kijken zeg maar😅

Ik was 12 toen mijn stiefmoeder vroeg of ik wat was aangekomen, omdat ik heupen en borsten kreeg. Toen ik nog thuis woonde was het ook altijd light product dit en dat, altijd aan het diëten etc. Prima dat jij blijkbaar problemen hebt, maar reflecteer dat aub niet op een ander.

4 likes

Zo irritant dit inderdaad! Ik ben heel lang (bijna 2m) en daar moet ook al-tijd wat van gezegd worden. Ik snap niet dat mensen niet kunnen bedenken dat je dat elke dag hoort :sweat_smile:

7 likes

Ik vertel over mijn hardloopwedstrijd en het moment waar ik ‘de man met de hamer tegen kwam’ en daardoor tijd verloor: “Ja je bent ook wel steviger dan die andere meiden he, misschien komt het daardoor.” :unamused:

11 likes

Tering zeg. Hopelijk was je stevig genoeg om een enorme hengst te verkopen

11 likes

Haha nee helaas, en ik had ook niet echt een goede come back :roll_eyes:

Ik weet dat ik niet een typisch atletisch hardloopfiguur heb, maar dat is 100% niet de reden als mijn prestaties een keer tegenvallen.

4 likes

Duinrell, mee als begeleider.“mevrouw, mag u wel van deze glijbaan? Max 100 kilo, kan dat wel?”

Bloedserieus.

3 likes

Niet echt een kutopmerking want ze slikte hem nog in maar de boodschap was al duidelijk:

Onze jongste bleek met 13 weken een verdikte nekplooi te hebben, dus spannende zwangerschap gehad.
Was ik vorige week bij het CB en kregen we het daar over. Ik vertelde dat S duidelijk niks mankeerde maar dat ze grappig genoeg wel echt een lekkere speknek heeft.

Begint die vrouw: “Ja maar jij hebt zelf ook echt een… Een korte nek” in die stilte werd duidelijk dat ze zich realiseerde dat ze niet kon zeggen dat ik een speknek heb en snel iets anders moest verzinnen.

Ik heb gereageerd dat er niet te zien was of ik een korte nek heb omdat mijn onderkin ervoor zit. Mijn man vroeg zich af waarom ik mezelf daar omlaag ging praten. Dat is dan uit ongemakkelijkheid maar eigenlijk wel stom idd

14 likes

Reactie op een oude post maar ik heb precies het tegenovergestelde, ik ben lang. En ik krijg daar inderdaad ook vaak opmerkingen over, al helemaal als kind had ik dat vaak, voordat ik geopereerd was om niet meer (zoveel) te groeien. Echt wat moet ik daarmee, ik weet het zelf ook wel. Na een tijdje gewoon irritant, ik vond het
namelijk ook niet leuk om zo lang te zijn want ik ben er dus ook niet voor niets voor geopereerd.

Ik stond gisteren in de supermarkt bij de toetjes te kijken voor mezelf en ik pakte er eentje uit de koeling om op het label te kijken wat de smaak precies was. Zegt een vrouw naast mij: ‘daar zitten heel veel calorieën in, als je dat eenmaal weet koop je hem nooit meer!’. Ik heb alleen maar stom geglimlacht en dacht van waar the fuck bemoei je je mee. En heb het toetje niet gekocht. Toch mede door haar opmerking denk ik. Echt zo stom :tired_face: :tired_face:

9 likes

Ik had hem dan juist gekocht…

18 likes

Ik had vandaag al een mental breakdown omdat ik over mijn pestverleden heb gepraat en toe heb gegeven dat ik hulp nodig heb om dat te verwerken. Alle opmerkingen over mijn uiterlijk kwamen omhoog, het feit dat mensen me niet als 100% beschouwden en dergelijke. Het was dus kut. Had besloten om met mijn moeder te gaan wandelen en wees al een parkje aan waar ik het jaar daarvoor werd uitgescholden voor dikke. Dus mijn moeder zei van “Joh, waren pubers, heel kut maar volwassenen zijn gelukkig niet zo snel zo” Zitten we TIEN MINUTEN LATER op een terras. Komt er een boot met jongeren (Edit : 25 tot 30 jaar) aan, al die gasten zwaaien naar de kant. Begint er ineens iemand te brullen dat ik boos kijk, moet lachen etc. Maar echt brullen en schreeuwen. En dat werd allemaal teveel.

Einde verhaal want ik heb barstende koppijn en ben moe van alles :sob::smiling_face_with_tear:

15 likes

Niet zozeer een kutopmerking naar mij toe maar wel iets waar ik me plaatsvervangend vervelend bij voelde.
Wij waren aan het lunchen met onze baby erbij. Mijn vriend had haar op schoot en toen het eten kwam heeft hij haar in de kinderwagen gelegd. Ze was al moe en was vrij rustig. Toen zei een vrouw die naast ons aan een tafeltje zat tegen haar gezelschap: wat een rustige baby, daar mag de baby van de buren wel een voorbeeld aan nemen.
Ze zei het niet direct tegen ons maar ik dacht achteraf van: die buren balen waarschijnlijk ook dat hun baby zo erg huilt. En baby’s huilen niet expres. Beetje empathie is soms wel op z’n plek.

Naja sinds ik moeder ben, ben ik sowieso gevoelig voor (zulk) commentaar :sweat_smile:

20 likes

Ja heel herkenbaar is dit, het is goedbedoeld, maar tegelijkertijd zo’n rotopmerking.

Wij waren van de week in de bouwmarkt en onze twee dochters zitten lekker samen op de kar met hun Barbies te spelen terwijl wij aan het discussiëren waren over welke houtsoort bij wijze van. Ineens komt er een oudere vrouw naar ons toe en complimenteert ons met hoe lief en rustig onze kinderen waren, dat zag je tegenwoordig niet vaak meer, ze kon zien dat wij een goede opvoeding gaven etc etc. Er kwam nog een hele vergelijking met haar eigen kleinkinderen en toen werd het echt ongemakkelijk. Punt 1 het is een momentopname, je ziet onze kinderen letterlijk een paar minuten en punt 2 ieder kind is anders, stop eens met dat vergelijken. (En punt 3 laat me met rust ik ben in gesprek🤪)

Het is allemaal goedbedoeld, maar het is eigenlijk zo kut en slecht.

6 likes

Een aannemer kwamin ons huis langs om een verbouwing te bespreken. Hij praatte sowieso al meer tegen mijn vriend dan tegen mij maar oké, ik kon op een aantal technische vragen niet antwoorden dus geen probleem.
Toen ging het over het financiële plaatje en zei hij heel serieus ‘Oh het huis is ook van jou? Echt knap hoor, op jouw leeftijd’ alsof hij tegen een kind van 12 praatte, echt een heel denigrerende toon. Ik word 29 dit jaar :sweat_smile:

14 likes