Onnodige kutopmerkingen

Ik stapte de stiltecoupé in waar de enige andere aanwezige persoon uitgebreid zat te bellen. Ik ging toch m’n noise cancelling koptelefoon op doen dus dacht: laat maar. Stapt er een derde persoon in die meteen persoon 1 vraagt of hij zijn gesprek wilt beëindigen want stiltecoupé en terwijl hij naar mij wijst “niet iedereen is zo assertief er iets van te zeggen!” Nou ja zeg laat mij er buiten :angry:

27 likes

Wat een lul. Als hij nou gewoon zo assertief was om dan in de juiste coupé te gaan zitten, had niemand zich aan hem te hoeven ergeren…

5 likes

Ik zet op werk rustige piano muziek op. Collega: Heb jij deze muziek op gezet? Verschrikkelijk!
Dezelfde collega die ook tegen mij zegt dat ze geen verschil ziet als ik naar de kapper ben geweest. :sweat_smile:

2 likes

Lekker sfeertje krijg je daar van zeg. Is je collega naar iedereen zo?

5 likes

Hahaha, je moest eens weten! Deze collega is verder wel aardig, echt een kwestie van ‘grote mond, klein hartje.’ Maar op mijn werkvloer is er serieus beef tussen afdelingen, tussen teamleiders en wordt er gestreden om ruimtes die vervolgens niet gebruikt worden. Gaat erg lekker hier! Ik houd mij mooi overal afzijdig van. :sweat_smile:

1 like

Oooh wat verschrikkelijk zeg haha. Verstandig dat je je er lekker buiten houdt :joy:

6 likes

Ik vind muziek opzetten op werk ook echt het meest kutte wat er is. Als je muziek wil doe je maar een koptelefoon op. Ga mij niet vermoeien met muziek die ik zelf niet uitzoek. Helemaal als het radio is. Met van die reclames tussendoor en alles. Dus ergens snap ik je collega wel haha.

39 likes

Maar sowieso, een opmerking als “wat een kutmuziek is dit” is toch gewoon een mening? Dat heeft toch niks te maken of iemand een zuur of naar persoon is op t werk.
Ik vervloek iedereen die naar alles luistert wat ik niet blief, maar dan is dat niet meteen een soort persoonlijke belediging.

13 likes

Ik heb een paar collegas die een radio op hun bureau hebben en vinden dat zij altijd radio aan moeten hebben. Echt super irritant.

1 like

Maar is het bij jullie dan de hele dag still als er niet gepraat wordt? Wat saai

4 likes

Zit op een grote afdeling dus het is nooit stil.

1 like

Ik vind een beetje muziek altijd wel gezellig op de werkvloer. De hele dag hardstyle zou ik niet trekken, maar een Sky Radio of 538 is altijd wel lekker. Wij hebben op het werk zo’n kast die automatisch afspeelt en we dus niet zelf bepalen, scheelt ook veel gezeur.

6 likes

Nou, ik had met alle liefde mijn koptelefoon op gedaan, maar we hebben de hele dag door afspraken met klanten en de muziek dient ervoor zodat men niet alles mee kan krijgen van die gesprekken. Overigens, als mijn collega muziek op zet dan is het altijd op 1 of andere kutradio zender.

Dus als ik moest kiezen tussen muziek die ik onvrijwillig 10000 x opnieuw op een dag moet aanhoren + reclames of mijn eigen instrumentale lounge jazz of piano muziek, dan kies ik toch echt ff voor mijn muziek.

En die collega zit al in een aparte kantoorruimte, ze loopt af en toe alleen langs en op die momenten hoort ze mijn muziek, dus ik vind echt dat ze gewoon niet zo moet zeuren.

5 likes

Nee, klopt maar je mening kun je ook lekker voor je houden. Ik vind haar muziek ook vreselijk, maar dat hoef ik niet perse uit te spreken.

2 likes

Oh ik jou juist van muziek op het werk. Anders vind ik het zo saai en stil. Gelukkig hebben wij op kantoor 2 Sonos boxen in de pantry staan en dan mag je altijd je eigen muziek op afspelen. Wel een beetje zodat iedereen het leuk vindt. En als je dat niet trekt dan kies je een andere werkplek. Werkt gelukkig goed. Ik ga altijd daar zitten want vind het zo gezellig haha

7 likes

Zit hier al heel de dag mee en zie nu dit topic.

Ik was boodschappen aan het doen, minding my own business, geen make-up op. Dan heb ik een wat rodere huid, misschien mild rosacea.
Kom ik een collega tegen die ik toch al niet echt mag. Vrijwel het eerste wat ze zegt is: ‘wat is er met je gezicht?’.
Dus ik zeg ‘zo zie ik eruit zonder make-up’. Dan denk je dat het daarmee wel is afgedaan, maar ze ging nog even verder ‘ik dacht een allergische reactie ofzo?’.

Niet gauw daarna was ze weg, het was niet een lang gezellig gesprek ofzo. Ik stond flabbergasted. Nog niet eens per se dat ze dingen zegt over mijn gezicht (ook wel, want is wel een puntje waar ik van baal), maar dat je een gesprek hebt van nog niet eens een minuut en dat je dat dan meent te moeten zeggen? Zou niet in me opkomen om te zeggen dat iemand een rood gezicht heeft of meer puisten dan normaal of zo?
(Grap is dat ik thuiskwam, in de spiegel keek, en het voor mijn doen echt enorm meeviel. Ja, geen egaal gezicht, maar ook zeker niet van wauw wat een allergische reactie).

14 likes

Ja dat is wel echt klote, zo’n opmerking.

Ik heb ook milde rosacea en al sinds kinds af aan kreeg ik dan constant opmerkingen over mn rode wangen. Toen maar keer aangegeven aan mensen dat ik dat soort opmerkingen helemaal eigenlijk niet zo leuk vind om te horen.

Waarom zeggen mensen dat ook. Zo irritant.

Wat ik me ineens bedenk: ik had een keer vettig haar en dan kwam ik ergens binnen en dan dat mensen zeiden ‘o is je haar nat, regent het buiten’ terwijl het droog was buiten :cry:

4 likes

Wat vervelend, dit ligt helemaal bij diegene. Wat mij helpt op dit soort momenten is zeggen: Waarom zeg je dit? En iemand dan blijven aankijken. Gewoon dat ze even weten en nadenken dat zo een opmerking helemaal nergens voor nodig is.

9 likes

Ah wat klote zeg. Dan voel je je zo onzeker weer, terwijl je het juist mee vond vallen. Ik heb zelf chronisch eczeem en vind t over t algemeen helemaal niet zo opvallen bij mezelf. Maar dan dit soort opmerkingen maken dat ik weer zo onzeker voel. Hier ook wel vaker over gepost maar snap echt niet dat mensen de behoefte voelen het te benoemend. Waarom? Anyway ik snap je :hugs:

6 likes

Ik sta echt te trillen van boosheid

Ik pak net in de supermarkt paaseitjes uit het schap en een man van 80 ofzo zegt: niet doen!
Dus ik kijk hem aan en zeg hoezo niet? Het is een kadootje voor een vriendin (dit is echt zo).
Zegt die eikel: oh dan is het goed.
Dus ik zeg: maar hoezo dan, u kent die vriendin toch niet?
Zegt ie: nee maar als het voor jezelf is, niet doen, je bent al zo flink.
Nouuuuuu :rage::rage::rage:
Dus heb maar gezegd dat ik ook lelijk kan doen en hij op zijn hart moet letten gezien hij zo oud is, maar dat is totaal niet de goede comeback die ik had willen maken.
Gadver, hoe haalt hij het in zijn hoofd zich met een vreemde te bemoeien?
Hij vond zichzelf ook helemaal sociaal en grappig, walgelijk.

20 likes