Wow! Ik zal echt nooit begrijpen waarom er ouders zijn die zo hameren op het gewicht van hun kinderen, tot op het punt dat ze er doodongelukkig van worden. En dan terwijl je nota bene pas nog een baby heb gehad ook! Belachelijk. Ik hoop dat je het toch nog uit je hoofd hebt kunnen zetten. Het is overduidelijk dat je wel andere dingen aan je hoofd hebt die belangrijker zijn dan het kwijtraken van een paar kilos. Dikke knuffel!
Hoop dat je het toch van je af kan zetten Zegt meer over hen dan over jou. Hoop dat er snel wat verlichting voor je komt qua privéleven. De enige kilo’s die jij kwijt moet is die kneus van een man.
En @Otzi dankjewel. Baby wordt bijna 1 maar alsnog, zo vaak aangegeven dat het kwetst en kan er gewoon niks mee / bij hebben nu.
Die man wil ik ook niet terug. Minimaal contact voor de kinderen en officiele shit regelen.
Ik had een nieuwe jurk aan op een verjaardag, en mn moeder kan het dan niet laten om te zeggen dat ze me te zwaar vindt. Zonder dat iemand het hoort maar op zo’n fluistertoontje alleen tegen mij.
Voelt alsof ze me niet neemt hoe ik ben. Wat maakt het uit, dik, dun, lang, kort. Ben gezond en dat vind ik tellen. Word er zo verdrietig van, kwetst me enorm. Al meermaals (mn hele leven gaat dit al zo) aangegeven dat ik het kut vind en toch blijft ze zulke opmerkingen maken. Bom gaat echt een keer barsten.
Nee denk het niet. De bom is al eens gebarsten. Maar nog kan ze het niet laten. Ze zegt dit al mijn hele leven lang.
Oh waarom doen mensen, en moeders vooral, dit toch? Waarom iets negatiefs zeggen ipv ‘leuke jurk, staat je goed’. Je hebt helemaal gelijk ook dat het ook geen zak uitmaakt. We zijn ook niet allemaal 1.80, waarom moeten we dan wel allemaal slank zijn?
Ik hoop echt dat ik nooit ga zeiken op het lichaam van mn kinderen.
Daar ben je zelf bij toch? Hoef je niet op te hopen, gewoon niet doen.
Ik hoor van meerdere vriendinnen die al wat oudere ouders hebben (70+) dat ze wat lomper worden als ze ouder worden en soms wat rare dingen zeggen.
Ja en dan ben je er dus nog steeds zelf bij en dan blijft staan wat ik net zei: gewoon niet doen.
Ik zei op werk dat ik het raar vond dat mijn workload niet afneemt terwijl ik volgende week voor het laatst ben. Toen kreeg ik te horen: Nou ja dat je niet meer gemotiveerd bent, betekent niet dat je niks meer hoeft te doen
Uhm volgens mij zei ik dat ook niet, ben gewoon nog gemotiveerd om mn collega’s goed achter te laten en ik juist mn best doe dit voor elkaar te krijgen, extra naar kantoor kom enzo.
Door dat soort opmerkingen maakt dat ik niet meer gemotiveerd ben, maar dat zien ze dan weer niet.
Oh, yes! Dit seizoen is weer begonnen
Het seizoen dat mensen klagen over opmerkingen dat ze te wit zijn is denk ik mijn favoriete seizoen.
Zo irritant. Ik krijg ook zulke opmerkingen (“wat is je huid raar verkleurd op je rug”) ja thanks man, dat weet ik zelf ook wel. Op zulke momenten sta ik altijd perplex, terwijl ik graag zou willen reageren met “Ik heb echt geen enkele behoefte aan commentaar op mijn lichaam, je mag je bemoeien met je eigen lichaam in plaats van dat van mij.”
Oh ja, als je een korte broek draagt ‘aaaah dat kan niet met die witte benen!!’
Dude, dat is mijn huid en die blijft zo licht. En dat vind ik prima, hoeft niemand iets van te vinden.
Voor al die opmerkingen over witte benen heb ik al jaren een effectieve reactie: en tegelijkertijd vriendelijk lachen
Zijn meteen stil
Die ene vrouw die vorige keer mijn vriend af zeek zei laatst tegen mij:’ Jij bent toch zo’n mooie meid heh echt een knap gezicht, als je toch maar kon ophouden met zo dik te zijn. Het is gewoon zonde’. Noted man, ik had per ongeluk de ‘dik’ knop op ‘aan’ staan mijn hele leven, wat stom van me, zal hem morgen uit zetten zodat ik niet dik meer ben hoor hahaha.
Ik ben niet dun, behoorlijk aan de maat maar vind mezelf niet dik. Laten we het erop houden dat ik prima in m’n vel zit, het maakt ook niet uit.
Kwam er afgelopen weekend familie langs en we gingen even ergens naartoe met de auto om te lunchen en we waren met 5 mensen. Zegt iemand gewoon “Nouja dan moet jij voorin want dan passen wij met z’n 3en achterin…GRAPJE HOOR”.
Mijn moeder zegt dit ook soort van. Je hebt wel knappe kop, alleen te dik, echt zonde. Je bent nog zo’n jong etc. En dan gooien op mn gezondheid.
Gisteren ook weer een pareltje. Ben door al het scheiden en bedriegen gedoe wat afgevallen. Elke keer als ik haar zie. Hoeveel kilo is het? Ik denk wel 5kg. Wel 5 kg he ??
Hoeveel ben je afgevallen ? Volhouden he en doorzetten. Dit beginnetje krijg je kado.
En ik zei maakt mij de kg nou uit. Als ik me maar goed voel. Je focust teveel op kg.
Kwam er van haar weer een hele rant dat ik niet altijd zo raar moet praten en ik gewoon veel te dik ben. Vind x en y ook. Heb haar ooit gezegd dat haar generatie verstoord beeld heeft en ik nooit normale relatie met eten heb geleerd en dat nu wel probeer aan te leren. En dat vind ze raar.
Het is dat ze helpt met de kinderen nu. Maar ik wordt er gek van en als ik zeg kan dit er ook wel bij hebben is het ja maar je bent gewoon veel te dik.
En ook de opmerkingen over dat het huis niet netjes en schoon genoeg is. Want deed zij vroeger ook gewoon ( ze vergeet dat mn pa ook veel deed en ze nog geen 24uur werkte).
Ik doe mn best hoor alleen en op 4 a 5 uur slaap per nacht. Kinderen, hond en werken, huishouden. En emotionele shit verwerken.
Beetje een rant geworden. Ze is lief hoor maar die opmerkingen zijn echt kut en als ik dat aangeef doet ze er niks mee.
Krijg je cadeau op wat voor manier dan?! Doordat je ex-partner je zo shirt behandelt? Mooi cadeau. Ik vind alles wat je verder schrijft echt heel heel erg dat je moeder dat zegt.
Liefde voor jou <3 Echt heel rot dat die generatie zo gefocust is op KG en eten en diëten. Mijn moeder maakt gelukkig geen opmerkingen naar mij, maar ze is wel gewoon ALTIJD aan het diëten. Zo vet ongezond. Dan denk ik: meid, laat het gewoon los en leef je leven een keer. Maar nee, het moet altijd diëten. Mijn vader doet dan ook nog mee want die moet ook diëten. Dus dan gaan ze weer crashen met z’n twee en daarna weer vol eten. Bizar.