Oké, lange (eerste!) post. Toch maar een account aangemaakt na lang meelezen!
Een tijdje terug lag mijn vader in het ziekenhuis en was ik in m’n ouderlijk huis om mn moeder bij te staan. Alle buren kwamen ff kijken hoe het ging want die hadden de ambulance waarmee m’n vader was weggevoerd gehoord/gezien. Dat was wel heel lief. Ook de buurman kwam ff langs, die woonde er ook al toen ik er woonde. Hij heeft mij daar op zien groeien en ik paste op zijn kinderen. Ik stond met hem te praten en hij vroeg naar mijn vriend. Mijn vriend heeft een beroep dat veel mensen kennen. Laten we ff zeggen aannemer.
Buurman: hee Beppeli, jouw vriend is toch aannemer? Ik heb gehoord dat aannemers erg van mooie auto’s en maatpakken en horloges houden! Jouw vriend ook zeker?
Mijn vriend is nogal alto en geeft niks om spullen/status, dus ik had er wel lol in om te antwoorden dat we in een 10 jaar oude Nissan rijden en hij nooit een horloge draagt. Buurman ging verder. Ik had de hoop dat hij nu naar mijn carrière ging vragen.
Buurman: hee maar Beppeli? Hoe oud ben jij nu inmiddels???
Ik: 30.
Buurman: komt er dan een kleintje aan binnenkort???
Echt man, zo’n onnodige opmerking. Voor hetzelfde geld lag dit heel gevoelig bij mij… heb maar iets gestameld over dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is en ben weer naar binnen gelopen. Ook echt het totale voorbijgaan aan de opleiding die ik heb afgerond, de carrière die ík aan het maken ben, de fulltime baan die ík heb om samen met m’n vriend ons leven vorm te geven… Ik was ongerust om m’n vader maar baalde later zo van de opmerkingen van de buurman. Blij dat ik daar niet meer woon.