Dat zou ik idd wel even checken!! Ze zijn echt super scherp dus als ze er goed in zitten zou je juist maar heel lichtjes contact met de huid moeten maken. Bij mij was het een groot bloedbad ik moet er aan wennen dat ik niet zoveel druk hoef te zetten, mijn man gaf al aan dat het echt eventjes kan duren voor je er aan gewend bent. Maar het vraagt wel om de juiste tactiek blijkbaar haha
Ik zou controleren of je de bovenkant wel goed erop hebt gedraaid! Ik vind dat er namelijk altijd uitzien alsof die verkeerdom zit maar dan zit âie jĂșist goed. Ik heb ook een tijdje het gevoel gehad dat dat mesje bijna niks deed terwijl dat voorheen wĂ©l het geval was en toen bleek ook: bovenkantje verkeerd erop gedraaid. Succes!!
Zijn er misschien mensen die nu al een langere tijd thuis laseren met zoân flitser? Zo ja met welke?
Ik ben benieuwd wat je huid/haar type is welke gebieden je behandelt en hoe vaak je de flitser nog gebruikt en wat de resulaten zijn.
De prijs is hoog⊠maar wie weet overtuigen meer ervaringen mij! Alvast bedankt
Ik heb sinds een jaar een abonnement bij Philips voor de Lumea prestige 956/05. Ik ben wel enthousiast en ben van plan hem aan te schaffen (de aantal maanden betaalde huur gaan dan van de aankoopprijs af). Het is zeker niet zo dat het haar weg blijft als ik stop met laseren, in de winter bv had ik er even geen zin meer in en toen was alles weer teruggegroeid, maar als ik vervolgens gewoon weer 2 of 3 keer achter elkaar om de 1-2 weken laser ben ik weer zo goed als haarvrij. Ik hoef het daarna alleen om de zoveel weken (ik denk ongeveer 4 weken) nog eens te doen om het te onderhouden. Het beetje haar dat nog wel blijft groeien is veel minder en groeit trager. Ik had heel veel last van ingroeide haren en rode bultjes op mijn benen en dat is er nog minimaal als ik het laseren goed bijhoud, dus alleen daarvoor vind ik het al een top ding eigenlijk. Mân benen zien er veel rustiger en egaler uit. Ik laser overigens oksels, bikinilijn en benen. Ik heb een hele witte huid en bijna zwart haar en daarop werkt het dus goed, bij mijn zus met iets lichter bruin haar werkt het ook prima. Het enige nadeel dat ik zelf heb ondervonden is dat sproetjes/moedervlekjes niet gelaserd mogen worden, dus daar moet je omheen laseren en/of ze inkleuren met wit oogpotlood. Als je de verwachting hebt dat met dit apparaat al je haar langdurig wegblijft na een paar keer laseren, dan gaat het tegenvallen denk ik. Als je minder wilt scheren en minder ingegroeide haartjes wilt, en als je het geen probleem vindt om om de zoveel weken te blijven laseren, dan is het een prima apparaat. Zoân abonnement is wel een fijne manier om het te proberen in ieder geval!
Ik heb ook een Philips Lumea IPL, echt top. Ik heb hem vorig jaar zomer besteld en toen een tijdje netjes elke twee weken gebruikt voor mân benen. Nu vergeet ik het steeds dus doe ik het sporadisch (niet vast 1x per vier weken, ik denk dat er meestal langer tussenzit) maar het meeste groeit niet al niet meer terug.
Ik heb ook een Philips Lumea en ben er heel enthousiast over, eigenlijk zelfde verhaal als hierboven.
Mijn onderbenen en bikinilijn worden er bijna helemaal haarvrij door (af en toe een verdwaalde haar), oksels reageren wat minder. Ik hoef eigenlijk nooit meer te scheren, alleen de delen die de IPL niet goed pakt zoals schaamlippen. Heb ook geen bultjes of ingegroeide haren meer, wat voor mij een beetje de belangrijkste reden was.
Moet er wel bij zeggen dat ik een hele lichte huid met erg donker haar heb, wat de ideale combinatie hiervoor schijnt te zijn.
Nadeel vind ik dat je het wel echt moet bijhouden en dat het door de tijd die het kost soms even een drempel is om weer te gaan doen. Ben per keer minstens 45min kwijt (ik doe oksels, rondom navel, venusheuvel/liezen en onderbenen). Als ik uiteindelijk een serietje aanzet en het ga doen is het weer prima, maar kan er wel een beetje tegenaan hikken.
Bedankt voor de ervaringen. Ik gebruik nu namelijk al jaren een epileer machine (oksels en benen hoef ik nu niet meer zo vaak te doen) maar mijn bikini lijn blijft dramatisch met rode bultjes en ingegroeide haren. Ik ga eens kijken op de website !
Ow heel kut inderdaad. Voor het geld en tijd wat je erin gestoken hebt.
Ik wilde juist naar dit topic komen om te vertellen dat ik er zo enthousiast van werd en dat ik na de eerste al meteen merkte dat de stoppels veel langer wegblijven juist
Epilia in Antwerpen!
Ik vraag me af wie nog steeds gebruik maakt van haar Philips Lumea. ben je er nog steeds blij mee? En werkt het écht zo goed ook als je het 6 maanden links laat liggen?
Ik ben vier maanden geleden begonnen en ben er heel blij mee. Ben niet 100% haar vrij. Maar gebruik nu bijvoorbeeld een keer in per maand epilator op mân oksels. Omdat er nog maar weinig haar zit is het bijna pijnloos terwijl ik het hiervoor ook wel eens heb geprobeerd en dat was een nachtmerrie. Dus het is niet zo dat je er helemaal niet maar om hoeft te kijken maar wel echt heel veel minder.
Ahh fijn! Welke versie van de Lumea gebruik jij??
De Prestige BRI947/00
Ik krijg mijn Lumea bijna binnen, wil mijn bovenlip daar ook mee doen. Heb daar veel dons, maar ook wat donkere haren. Nu twijfel ik of het verstandig is, jullie ideeen?
Als je het 6 maanden links laat liggen mag je weer van 0 starten. Als je het 1x per maand bijhoudt is het top
Ik heb mijn benen een aantal keer gedaan met de lumea maar vind het te veel werk waardoor ik het niet volgehouden heb. Maar mijn haartjes groeien wel nog steeds veel minder terug en een deel groeit niet terug. Bij mijn oksels heb ik ook een âwinterpauzeâ gehouden en pas nu na een halfjaar merk ik dat er terug meer haartjes terug groeien
Ik heb er vorig jaar een gekocht en ik vond het te veel werk om voor mijn benen te gebruiken maar het had volgens mij wel wat effect.
Bij mijn oksels merkte ik het meeste maar ook daar ben ik van de winter mee gestopt. Nu heb ik een aantal weken geleden hem weer 1x op mijn oksels gebruikt en ik merk meteen dat er minder haren terug groeien. Nu moet ik hem eigenlijk weer gebruiken maar ik kan mij lastig aan een routine houden. Het doen van mijn oksels kost wel maar een paar minuten dus dat is een voordeel.
Daarnaast heb ik hem ook gebruikt voor mijn bikini lijn maar daar kan ik maar een lage stand gebruiken anders doet het pijn. Hierdoor is er ook geen groot resultaat maar ook dit wil ik weer oppakken.
Zelf zou ik hem denk ik niet nog een keer kopen omdat ik het veel geld vind en ik merk dat ik hem niet vaak genoeg gebruik. Toch ga ik het voor deze zomer toch weer proberen omdat ik het wel fijn vind dat de haren langzamer terug groeien
Ik heb ook de Lumea Prestige gekocht, die was nu ook nog eens in de aanbieding voor 299 + 40 euro cashback.
Ik ben heeel erg benieuwd! Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen!
Ugh ik word echt gek van mân bikini lijn. Hoe voorkom ik ingegroeide haartjes? Ik wil liever niet met een scrub aan de slag na verschillende infectiesâŠ
Laseren! Hoppa, weg met die haren