Ontharingstopic

Welke heb jij? Zijn er zoveel!

Braun Silk Expert Pro 5! Volgens mij is dit het enige model dat Braun op dit moment verkoopt, de verschillende uitvoeringen hebben te maken met de accessoires die je erbij krijgt. Die van mij heeft een beautycase, een kleiner kopje (handig voor onder de oksels, etc.) en een Gillette Venus Swirl scheermes, lol.

Ja sorry, ik bedoelde inderdaad welke versie daarvan maar zie dat het over de opzetstukken gaat! Ze maken het zo ingewikkeld met 3000 serienummers.

Volgens mij heb ik een supergoede deal gevonden :crossed_fingers:t3:ben zo klaar met ingegroeide haren!

Hoop dat het voor jou net zo goed blijkt te werken! :heartpulse:

2 likes

Kun je hier ook je bikinilijn mee doen?

Ja! Ik doe het zelf niet omdat ik bikini/vulva volledig heb laten doen en er niks terug is gegroeid, maar in principe werkt het zoals onder de oksels en andere gevoeligere delen: je gebruikt het kleinere opzetstuk, begint bij stand 1 van 3 (en gaat eventueel omhoog, op basis van je pijngrens), en voor de rest regelt het apparaat zelf de intensiteit ook op basis van huidskleur, waardoor je niet bang hoeft te zijn dat je verbrandt.

2 likes

Hi allemaal,

Ik laser al een tijdje mn gezicht (kin hals bovenlip en tussen de wenkbrauwen) en mijn hele brazilian. Ik ben daar al een tijdje mee bezig omdat de laatste haren moeilijk weggaan.

Ik ben nu bijna 2 maanden gestopt met de pil en merkt dat mijn haargroei op deze plekken meer terugkomt. Vooral mijn kin. Ik word echt gek. Wordt dit op een gegeven moment minder of is al het laseren voor niks geweest???

Iemand hier ervaring mee?

Kan door hormoonschommelingen komen. Kans is groot dat je weer van voorafgaan moet beginnen met behandelen. Omdat dit ‘slapende’ haren waren, en niet zijn meegenomen tijdens de eerdere behandeling.

1 like

Inderdaad wat @PizzaFunghi zegt. Google zegt dit:

Feit: Laser ontharen is een definitief maar niet permanent

Laser ontharen is een definitieve methode om van ongewenste haargroei af te komen, maar helaas niet permanent. Dat betekent simpelweg dat de haren die zijn behandeld middels laser ontharen niet terug zullen groeien, maar dat er wel ‘nieuwe’ haren kunnen opkomen. Dit noemen wij ook wel ‘slapende haarzakjes’. Hormonen zijn de grootste trigger die de slapende haarzakjes kunnen activeren.

2 likes

Heeft iemand ervaring met Energist VPL ontharen? Is dat even effectief als laser?

Ben je hier nog steeds even blij mee?

1 like

Ik heb deze ook gekocht eind november, en op mijn benen (lichte huid, donker haar) werkt het tot nu toe geweldig! Bij mijn oksels is het resultaat nog niet zo glad, maar daarmee ben ik ook iets later begonnen. Ben met de benen al superblij!

1 like

Klinkt goed! Hoe lang ben je ongeveer bezig met je benen? En hoe vaak moet je het nu nog gebruiken?

3 likes

Absoluut! Ik ben zelf ongeveer een kwartier bezig voor beide benen (inclusief dijbenen). Ik heb het 8 keer wekelijks gebruikt en ben daarna overgestapt op maandelijks, daarbuiten hoef ik me ook niet te scheren.

2 likes

Ongeveer 12 minuten, gaat echt makkelijk!

1 like

Wat een goede verhalen @Kwal @Pastiche. Ik wax en epileer alles zelf maar ik merk dat ik het steeds meer uitstel omdat het zooo veel tijd kost (vooral benen epileren duurt veel te lang voor een matig resultaat). Ik ga het nu ook overwegen ondanks de hoge prijs.
@monkeyslut Heb jij hem ook nog gekocht? Of anderen met hetzelfde apparaat, wat is jullie ervaring?

Ik heb na de positieve ervaringen in dit topic ook na jaren twijfelen een IPL apparaat gekocht (Philips Lumea Prestige 8000 series BRI945/00). Afgelopen week voor het eerst gebruikt, het ging super snel (10 min voor onderbenen, moest even oefenen gaat volgende keer denk ik nog sneller) en het was heel stil! Hiervoor epileerde ik altijd maar dat duurde lang en maakte zo’n lawaai! Nu kon ik een podcast luisteren en was het snel gedaan, heerlijk! Hoop dat ik snel resultaat ga zien!

1 like

Ja die herrie maakt vaak ook wel dat ik het uitstel, haha.

Nee maar ben nog wel heel benieuwd! Tis zo’n investering maar het lijkt me wel heel chill

1 like

Hier nog een tevreden klant van Philips lumea!
Een jaar geleden gaan gebruiken en heb geen oksel en beenhaar meer, alleen bij bikinilijn werkt het iets minder maar alsnog bijna weg. Benen hoef ik niet meer te laseren, zelfs niet maandelijks. Oksels doe ik wel maandelijks om het bij te houden want dat is meer een zichtbare plek en ben bang dat het anders weer terug komt, maar is zo gepiept. Heb zwart haar en lichte huid.

1 like