Ontharingstopic

Diode laser inderdaad, ik ben ook waxen gewend maar bij mij doet het laseren echt significant MEER pijn dan een Brazilian

Dank voor jullie reacties. Wat hebben jullie laten laseren?

Ik laat me laseren met Alexandrite laser. En de pijn is niet te beschrijven!! Ik zie wel echt resultaat en wil het graag doorzetten, maar het doet zo een pijn bij mijn onderbenen. Ik heb gegild! Als ik er nu aan terugdenk krijg ik paniekaanvallen. Oksels en bovenlip viel wel mee.

Ik doe m’n hele bikini lijn, laat een driehoekje over. Met name mn schaamlippen doen wel echt flink pijn, lig dan altijd half te kronkelen en zweten in die stoel (vorige keer is daardoor m’n nagel zelfs afgebroken haha). Ben nu 4 x geweest en moet nog 5 x geloof ik, het is nog 5x 30 min afzien voor de rest van m’n leven resultaat dus heb het er wel voor over. Maar ik herken de stress, elke keer als ze weer met dat apparaat over een gevoelig stuk huid gaat denk ik wtf doe ik mezelf aan :sob:

Oh shit. Het is het inderdaad wel waard he. Volgende x ga ik dus ook Brazilian erbij doen. Toen ze met mijn benen bezig was zei ik tegen haar ik kom nooit meer terug. Uiteindelijk heeft ze me toch overtuigd. Ik denk eraan om volgende keer (zware) pijnstillers te nemen voor de behandeling.

Er bestaat ook een 100% pijnloos behandeling, maar weet niet hoe de resultaten dan zijn.

Dat dacht ik dus ook. Maar de pijn was niet te beschrijven. Omdat ik wel echt resultaat zie wil ik toch doorzetten, maar mijn vriendinnen durven het nu door mijn ervaring niet aan. Ik was echt aan het zweten, gillen en janken van de pijn. Ik lijk wel gek dat ik doorzet.

Volgens mij is het zo dat IPL de haarzakjes verlamd (= dus altijd tijdelijk) en dat deze laser de haarzakjes vernietigt. Je ruikt het ook (verbranding o.i.d.). Pijn hoort er dus bij en hoe hoger ze de laser zet hoe meer pijn het kan doen.

Kun je met de Philips Lumea al het haar daar beneden wegkrijgen? Of mag/kan je deze alleen gebruiken op de bikinilijn?

Alleen bikinilijn dacht ik!

Ik wax nu denk ik een jaar of zes. Het is misschien even wennen omdat je het tussendoor moet laten groeien, maar je haren worden na een tijdje veeel zachter waardoor een laagje haar helemaal niet zo’n ramp is (vind ik dan). Eerst ging ik elke vier weken, nu kan ik makkelijk 7 weken ertussen laten. Hou er wel rekening mee dat de eerste keren je haartjes redelijk snel kunnen terugkomen, maar mocht je het gaan proberen: geef het tijd.

1 like

Heb je een sterk gepigmenteerde huid? Hoe meer pigment hoe meer absorptie dus hoe meer pijn.
Goed (laten) koelen zowel ervoor als erna!

1 like

Omdat mijn (ongewenste) haargroei tijdens mijn zwangerschap toch echt een stuk meer is als voorheen en ik niet meer goed tegen scheren kan (echt overal bultjes) heb ik een epilator gekocht. Heb net mijn oksels gedaan en dat was toch wel heftig :see_no_evil: maar goed, de pijn schijnt minder te worden.

Armen en benen ook geprobeerd, doet echt een stuk minder pijn, maar daar was mijn haar niet overal even lang, dus is het nog niet helemaal glad. Bikinilijn wil ik ook gaan doen, maar vind dat toch een beetje eng :see_no_evil: heb een gedeelte venusheuvel gedaan, en daar valt de pijn echt mee. Ga de komende dagen proberen of ik meer durf. Tot nu toe niet ontevreden!

Net mn snor geharst, doe het altijd met een pincet maar wou dit eens proberen. Ben benieuwd of ik nu pukkeltjes krijg

Oohh je snor met een pincet is het meest pijnlijke ooit vind ik! :persevere:

Tot nu toe geen pukkels :grin:

1 like

Ik wil graag een wax systeem kopen, zonder strips. Welke zijn aanraders?

Ik laat me sinds een paar maanden elke maand waxen (Brazilian wax). Maar na een aantal sessie zijn de haartjes zo dun dat ze afbreken i.p.v. met haarzakje er uit komen. Dus nu na een week heb ik allemaal kleine dunne haartjes die ik zelfs met een pincet er niet uit krijg (breken af). Is er iets wat ik hier tegen kan doen?

Andere wax proberen? Ik doe dit ook een aantal maanden en bij mij gebruikt ze twee soorten wax. Een voor kleine dunne haren. Ze gaat ook nog met de pincet aan de slag. Heb soms ook wel een haartje, maar niet dat ik na een week al zelf moet gaan plukken.

1 like

oke ik twijfel dus heeeel erg om de silk epil 9 te kopen, ik vind hem best duur maar als het resultaat goed is dan heb ik het er wel voor over. Iemand hier die hem gebruikt? Hoe erg is de pijn hahaha? :see_no_evil:

Ik heb m en heb 1x oksels gedaan dat vond ik echt de hel, dus daarna nooit meer gedaan. Onderbenen valt echt heel erg mee qua pijn, maar gister gedaan en vind ze niet helemaal glad. Had m gekocht voor bikinilijn maar dat durf ik niet omdat oksels zo’n pijn deden.
Elke x als ik m wil gebruiken moet ie eerst opgeladen en dat duurt vreselijk lang, dus dat vind ik niet zo chill.
Ik las net in het dure aankopen die het waard zijn topic juist iemand die er heel enthousiast over was.

Ik ben het scheren in het gebied van de bikinilijn zo zat qua ingegroeide haren, Brazilian wax gaat bij mij ook niet super dus wil eigenlijk er gewoon permanent vanaf.
Ik heb alleen gĂ©Ă©n idee waar ik op moet letten bij permanent ontharen/laseren (???) en wat het beste is: welke kreten moet ik op letten, welke manieren zijn aanraders, is het ĂŒberhaupt een aanrader, hoe lang duurt het proces van definitief ontharen? Geloof het op het forum wel positieve reacties te hebben gelezen?