Gek hoe we dingen soms onderbewust aanvoelen.
Wow ik wist niet dat dat een ding was. Destijds waren mn vriend n ik helemaal niet bezig met zwanger worden, het was niet de bedoeling, hadden t er nooit over.
En toen droomde ik ineens een keer heel levendig dat ik met een kindje (mijne in de droom) een straat overstak en aan de overkant stond mijn moeder ons heel vrolijk op te wachten.
Weet nog dat ik die dag er best van slag van was omdat het zĂł echt voelde, mijn kindje, terwijl ik er daarvoor 0,0 mee bezig was.
Een paar dagen later werd ik maar niet ongesteld en heb ik twee positieve zwangerschapstesten gedaan.
Niet om de gevoelens te bagetaliseren en het lijkt me ook heel bijzonder. Maar ik heb zooo vaak gedroomd dat ik zwanger ben of een baby heb (of mijn zus droomt dat over mij) dat het levensecht voelt, en ik ben toch echt nooit zwanger geweest.
Droomden jullie dan verder nooit over testen/babyâs en dat er niks aan de hand was?
Ik had voor deze droom nog nooit gedroomd dat ik een positieve test had nee. Vroeger wel eens dat ik een baby had en toen had ik blinde paniek
Toen ik zwanger was, voelde ik dat wel aan voor de test, maar voelde ook dat het niet goed was. En dat bleek ook zo te zijn. Je instinct houdt je echt niet voor de gek hoor. Knap eigenlijk hoe zoiets werkt.
Ik denk niet dat je het zo bedoelt maar vind dit niet zo netjes voor mensen die denken zwanger te zijn en een negatieve test hebben, of die verbaasd zijn zwanger te zijn.
Voelt een beetje alsof je zegt dat zij geen goede relatie met hun instinct hebben
Jawel, maar niet vaak. En dat âvoeldeâ toch anders, kan het niet echt uitleggen. Niet zoân droom die je de rest van de dag dan bijblijft zeg maar.
Mijn zus is een aantal jaar geleden overleden en in de familie kamer net voor de crematie kregen we een knop waarmee we de kist moesten dichtmaken, ik weet nog dat ik heel bewust dacht âholy shit, met deze knop ga ik de kist van mijn zus dichtdraaienâ, toen iedereen dat had gedaan ontbrak er één knop, helemaal voorin de kist. De begrafenisondernemer zei âwe gaan hier geen ding van makenâ en knakte zo een roos van een boeket en stak die in de kist.
Na die crematie gebeurde er zoveel meer in mijn leven dan alleen rouwen, ik kwam ĂŒberhaupt niet echt aan rouwen toe.
Ik weet nog dat ik even snel iets uit mijn tas moest pakken en ineens graaide ik die knop uit mijn tas.
Dezelfde tas die ik al ruim 2 weken na de crematie dagelijks in gebruik had.
Ik raakte destijds een beetje in paniek omdat ik bang was dat mijn familie misschien zou denken dat ik opzettelijk die knop in mijn tas had gestopt, maar toen ik het verhaal vertelde aan mijn zwager (de man van mijn zus) zei hij âdie knop zal met een reden in jouw tas hebben gezeten, die hoort bij jou.â
Alsof ik een soort berichtje van boven kreeg met hey, ik ben er nog steeds voor je he.
Gefeliciteerd!
Zo droomde ik een paar maanden geleden dat mijn zus zwanger was. Achteraf bleek ze inderdaad zwanger, Ă©n het moment dat ik de droom had is vermoedelijk ook ongeveer het moment geweest dat ze zwanger is gewordenâŠ
Regelmatig denk ik aan vriendinnen van de basisschool. Soms probeerde ik hen online te vinden (lukt nauwelijks!). Al een tijdje dacht ik aan bepaalde vriendin; hoe zou het met haar gaan? Zouden haar ouders nog leven? En ik had ook heel erg het gevoel dat er iets niet goed met haar was. Blijkt ze begin maart overleden te zijn door zelfdoding. Mijn moeder las haar advertentie in De Volkskrant. Ik voelde dat gewoon.
Oh wat naar. Je hebt dit echt aangevoeld.
Ik hoop dat je broer zich inmiddels beter voelt.
Ik voel vaak dingen aan, ik moet mezelf er vaak voor afsluiten. Bij 1 vriendin in haar huis voel ik mij zo naar dat ik soms echt naar de deur wordt gezogen. Ik moet dan echt gaan, vooral in de avonden bij haar zitten is vreselijk. Ze voelt zich ook absoluut niet oké in haar huis, we hebben echt daar wel eens gezeten dat er spontaan foto lijstjes van de muur afvielen.
Ik heb 3 familie leden die allemaal op dezelfde datum zijn overleden, ik ben zelf uitgerekend geweest van mijn dochter op die datum. Heb er ook bewust alles aangedaan om haar niet op die datum geboren te laten worden
Dat had ik ook naar gevonden. Is je kindje uiteindelijk dichtbij die datum geboren?
Volgens mij is er serieus een soort aanwezigheid/geest hier in huis. Mijn vriend en ik voelen ons hier allebei niet helemaal chill, soort zwaar gevoel lijkt er te hangen. Ik heb ook heel vaak het gevoel dat ik bekeken word. Mijn hond staat heel vaak te staren alsof hij iets ziet bewegen, altijd op 2 vaste plekken. Nu is er echt sinds 2 weken al een paar keer voorgevallen dat de tv ineens aan ging, of het geluid uit stond en ineens vet hard ging en daarna weer zacht. Gister zelfs dat ik muziek zachter zette, van 35 naar 25 en toen liep ik weg en 30 seconden later ging de muziek ineens vet hard. Nu as we speak gaat de tv van stil naar heel hard en weer extreem zacht.
Echt HELP?!?
Tijd om te verhuizenâŠ
Ja we wonen hier nog wel ff want contract voor bepaalde tijd. Maar ik vind dit echt heel creepy worden. Het is trouwens geen oude woning, iets van 20 jaar ofzo. Maar ik ben echt op het punt beland dat ik iemand wil laten komen om mân huis te reinigen.
Zou ik gewoon doen hoor
Misschien reinigen met witte salie (die kan je vaak wel kopen bij een natuurwinkel/groene supermarkt.) Geen idee of zoiets daadwerkelijk helpt maar je kan het altijd proberen.
Ja en vragen of de aanwezige weg wilt gaan, aangezien jullie nu in het huis wonen.