Oh my god wat eng!!
Gister dacht ik aan een oud-collega van me, hoe het met haar zou zijn. Echt van vier jaar geleden. Ik loop nu op een plein in Amsterdam waar ik een beetje perongeluk terecht ben gekomen en wie kom ik tegenā¦
Ben je ook bang als je zoiets voelt? Het klinkt heel mooi, een overleden broer die op je let, maar ik kan me voorstellen dat het ook beangstigend is.
Wel geprobeerd maar niks kunnen vinden. Zag wel dat de reisorganisatie het park niet aan meer aanbiedt tijdens de rondreis dus misschien hadden meer mensen slechte ervaringen mee. Ga eens kijken of ik het parc nog terug kan vinden, eens zien of ik nog wat verder kom met google.
O god. Ik ben normaal niet bang aangelegd, maar ik ben wel altijd meer op mijn hoede tijdens mijn nachtdiensten. Maar na dit gelezen te hebben kijk ik er al helemaal niet meer naar uit dat ik ze op mijn volgende afdeling alleen moet gaan draaien⦠Als er zulke dingen gaan gebeuren dan zou ik echter jankend mijn collegaās van naastgelegen afdelingen bellen
Dit heeft niet niks met geesten of overledenen te maken maar vind het een mooie gebeurtenis in mijn leven.
Mijn vorige relatie liep naar op de klippen. Mijn ex had binnen korte tijd een relatie met een gemeenschappelijke vriendin en ze bleken elkaar al langer leuk te hebben gevonden (en bleek vreemdgegaan). Ik had intense liefdesverdriet en zeker een jaar was ik gewoon kapot ervan, erg boos ook. Na 1,5 jaar kwam hij me opzoeken in een droom. We hadden zoān echt gesprek en hij motiveerde me om de draad weer op te pakken en complimenteerde me over mān nieuwe baan en over de persoon die ik ben. Ook zijn nieuwe vriendin kwam voorbij en ze legde uit hoe ze zich zo geschaamd had enzo. Het was een heel fijn gesprek.
Ik werd wakker en mn liefdesverdriet was gewoon voorbij. Ineens had ik ook helemaal niet meer de behoefte om ze te stalken via social media. Nog steeds vind ik dit zo bijzonder.
Poeh, wat een verhalen komen hier voorbij zeg, sommige verklaarbaar en sommige weer niet.
Ik woonde met mijn ex in een appartement op de 1e verdieping, het vuilnis moest je zelf naar beneden brengen. Ik deed nooit de deur op het nachtslot als ik dat even deed, ben binnen 2 minuten weer terug. Het is zeker 3 keer voorgekomen dat als ik dan terugkwam, de deur helemaal op het nachtslot zat gedraaid.
Ook had ik een schoteltje in het toilet gezet met daarop van die kleine gekleurde steentjes en een brede kaars, zoān soort kaars:
Ik was vergeten deze kaars uit te blazen toen we gingen slapen. De volgende dag werden we wakker, het hele toilet was op het plafond zwart geblakerd van de rook, er zat allemaal roet op. En de kaars en de steentjes waren nergens te bekennen, alleen het scholletje stond er nog. Zo gek!
En een keer lag ik op mijn buik te slapen en toen werd ik voor mijn gevoel keihard bij mijn kuiten gegrepen.
Echt handig om dit voor het slapen gaan te lezen
Sorry!
Bij de kaars zou ik nog demnken oke die is opgebrand maar de steentjes???
Klopt maar dat zou ik dan ontkennen hahaha
Haha precies! En toen dacht ik nog ok, kaars is helemaal opgebrand (HOE DAN want je houdt toch altijd kaarsvet over net als jullie zeggen) maar je wilt iets verklaren in je hoofd. Maar alsnog waar is dan het lontje met dat ijzeren stukje eronder.
Er schiet me nog 1 te binnen doordat mān fornuis kapot is.
Dit was een halfjaar geleden. Savonds rook ik wat gas in huis, maar lichtjes, dus even de fornuispitten goed dicht gedraaid en ramen open gezet. Kwartier later rook ik niks meer en we hadden het fornuis schoongemaakt dus ik dacht dat het dat was.
Ik ben een hele vaste slaper, altijd in diepe coma de hele nacht door. Er kan letterlijk een fanfare door de straat gaan en ik word er niet wakker van. Ineens word ik op die bewuste avond/nacht wakker omdat ik heeeel nodig moet plassen. Ik plas echt bijna in bed zo nodig, raar want ik slaap normaal door.
Ik doe de slaapkamerdeur open en het hele huis ruikt naar gas. Gelukkig wist ik hoe te handelen dus meteen de stoppen eruit gehaald en gaskraan dicht en 112 gebeld. Buren het huis uit, brandweer kwam met alle toeters en bellen.
Zo typisch dat ik precies die nacht moest plassen. Het bleek dat onze gaskraan lekte en door een doe-het-zelver was gemaakt.
Heb daarna nog maanden nachtmerries gehad bij het idee dat we de lucht in waren gegaan als het lichtknopje was omgezet.
Sorry, ik voel mij echt heel blond nu, maar ik dacht dat er een vonk nodig was wil het āontploffenā. Kan een lichtknopje dat dan ook teweegbrengen? Het vonkje zit dan toch zo enorm verstopt dat het geen kans heeft?
Als er echt veel gas in een ruimte hangt kan dat al genoeg zijn
Oke nooit gewetem, wel goed om te weten!!
Ja soms zie je toch zoān vonkje bij een lichtknop of als je een stekker erin steekt? Dat!
En het gas was dus al 1,5 verdieping gestegen dus hele huis hing vol.
Wow wat super eng! Gelukkig is het goed afgelopen zeg
Ik heb het niet zelf meegemaakt maar de gebeurtenis is zo bijzonder dat ik het wel even wil delen.
Mijn (ex)schoonvader is controleur voor een arbodienst. Toen hij op controle kwam bij een vrouw zei ze: Pas goed op je dochter, er zier hier iets niet goed (en ze wees naar een plek achter haar oor).
Een paar maanden later kwamen we er achter dat mijn schoonzusje een hersentumor had! En ook precies op dezelfde plek.
Zo bijzonder, deze vrouw had hij nog nooit gezien. Ze kon niet eens weten dat hij een dochter hadā¦