Niet per se onverklaarbaar maar wel heel toevallig.
Toen ik 9 was zat ik in een combinatieklas en hadden we geschiedenis en biologie van de toenmalig adjunct directeur die eigenlijk geen les gaf, in ieder geval geen vaste klas had. Hij kon heel mooi vertellen en we hingen echt allemaal aan zijn lippen en regelmatig bleef ik in de pauze met een paar andere kinderen hangen.
Ik had van mijn vader een heel mooi boek gekregen over de aarde en ik kon niet wachten om dat aan die meester te laten zien in de pauze. Had het boek zelfs al op school gelegd terwijl ik wachtte tot we weer les zouden hebben. Alleen de nacht daarvoor had ik een heel nare droom over die leraar, dat hij me ongepast aanraakte. Het was levensecht en kan het me zelfs nu nog goed herinneren. Ik besefte wel dat het maar een droom was, maar het gaf me echt een naar gevoel. Zodanig naar dat ik het boek in mijn kastje had gelaten en niet aan hem heb laten zien in de pauze en ik ben daarna ook nooit meer bleven hangen. Ik vond het eigenlijk heel stom dat ik me zo lang liet beïnvloeden door zo’n droom.
Toen ik net van de basisschool af was, hoorde ik dat dezelfde man op non actief was gesteld vanwege vermeende ontucht met kinderen. Moest gelijk weer denken aan die droom.
Ik ben niet bijgelovig, maar ik vind het wel bijzonder dat ik als 9 jarige zo’n droom kreeg. Was er niet mee bezig (seksuele dingen in het algemeen) en had nooit iets in die richting meegemaakt. Soms vraag ik me af of het feit dat ik die droom heb gehad (en daardoor afstand heb genomen omdat het me zo’n naar gevoel gaf) me heeft behoed van iets vervelends. Maar dat zal ik natuurlijk nooit weten en het zal gewoon toevallig zijn geweest.