Over mijn lijk

Linda post geregeld over Alex op haar insta en je kunt ook haar blog volgen. https://alexenlindadelange.wordpress.com/

4 likes

Hij heeft nog 4 maanden geleefd nadat hij zei dat hij dacht dat het geen maand meer zou duren?

Ik vind dat je van Irene zo weinig ziet over haar leven? Haar moeder is natuurlijk wel in beeld, maar die houdt zich vrij afzijdig. Kan natuurlijk dat ze verder niet al te veel wil laten zien, maar het valt me wel op vergeleken met de andere deelnemers.

2 likes

Na het bezoek van Tim dat je in de laatste aflevering zag heeft hij inderdaad nog 4 maanden geleefd ja!

4 likes

Ik kijk over mijn lijk niet, maar wilde even wat delen over een boek dat ik laatst gelezen heb. Het greep me ontzettend aan en denk dat het hier het beste past? Het boek heet Witte raaf en is geschreven door Floor van Liemt, ze kreeg op haar 20e de diagnose uitgezaaide longkanker en schreef columns in het NRC. Uiteindelijk is vanuit die columns een heel mooi boek ontstaan, ze was zo ontzettend sterk en dapper, echt bewondering voor hoe ze na die diagnose nog geleefd heeft. Na 4 jaar verschillende soorten behandelingen is ze eind 2021 overleden, echt zo vreselijk en onwerkelijk.

8 likes

Ja ik denk wel uitgaande van het boek dat ze eerder schreef dat het misschien heel snel is gegaan? Ik las nl wel dat ze afgelopen zomer besloten had geen nieuwe medicatie meer te gaan gebruiken als wat ze nu had niet meer werkte. Dus denk dat ze misschien dan dus idd resistent werd en dat het dan ineens heel snel ging?

1 like

Ik lees mijn post terug en denk dat het misschien een beetje vaag omschreven is. Maar in haar boek lees je dus vanaf het moment van diagnose tot het eerste jaar daarna ongeveer. En toen ze haar diagnose kreeg was er geen behandeling mogelijk en ging ze eigenlijk van nog feesten en druk zijn naar een sterfbed in 1-2 weken. Vandaar dat ik nu zei dat ik me kan voorstellen dat het nu dus ook snel ging.

Vond het een ontzettend heftig verhaal, maar fijn geschreven en alles in het hele boek laat zien hoe sterk en dapper ze was. Het heeft me echt geraakt en ook aan het denken gezet over hoe vergankelijk het leven is en hoe in het leven te staan etc.

Kan me voorstellen dat het allerlei emoties met zich meebrengt als je zelf ziek bent geweest. Fijn dat je erover kunt spreken in de verleden tijd, ik hoop dat het goed gaat met je en dat je mentaal ook tot verwerken kunt komen :heart:

2 likes

Reminder: vandaag en volgende week geen aflevering ivm de olympische spelen. Zag ik via IG

3 likes

Ja dat vond ik ook opvallend van Irene! Ze zat volgens mij ook pas in de derde aflevering. En van Francis krijg je ook wat minder mee vind ik. Heb het idee dat er tot nu toe van Kiki, Patrick, Roy en Jip veel meer beelden zijn en ook op verschillende locaties enzo. Maar wie weet komt er nog meer of zijn zij gewoon echt wat minder intensief gevolgd?

Maar dat was in de voorgaande seizoenen toch ook zo. Sommigen kwamen pas in latere afleveringen aan bod, maar niet minder dan de rest. En denk dat het ook te maken heeft met het feit dat Kiki en Patrick als eerste overleden zijn. Dus die (of hun familie) zullen dan weer in de latere afleveringen minder intensief gevolgd worden. (Denk ik op basis van vorige seizoenen)

4 likes

Volgens mij is het ook heel persoonlijk wat mensen wel of niet in beeld willen brengen. Soms worden partners bijvoorbeeld uitgebreid gedeeld, ook bij de echt jonge mensen. Ik weet nog dat meisje van 16 waar haar vriendje heel de tijd erbij was, maar Matthijs van twee seizoenen geleden had bijvoorbeeld ook een vriendin die helemaal niet werd gedeeld. Dus ik denk dat ze ook echt wel invloed hebben op de insteek! Zo ligt bij Kiki de focus heel erg op het gezin, maar bij Francis draait het echt meer om ‘haar’ om het even gechargeerd te zeggen.

4 likes

Gerianne was dat toch? Uit Wapenveld. Zij was ook echt zo jong. Een hele sterke meid vond ik haar

Moet ook vaak denken aan een alleenstaande moeder met 2 kids. Een jongen en een meisje. Weet niet meer hoe zij heette. Ze woonde in omgeving Den Haag geloof ik? In een flat/appartement. Haar vond ik ook altijd zo liefdevol naar de kids toe :heart:

3 likes

Ariejanne bedoel je denk ik🙌 Was inderdaad heel mooi om te zien. Haar zoon heeft inmiddels zelf een dochtertje.

2 likes

Oh ja haar bedoel ik. Ik zie het nu idd. Wat is hij ook groot geworden zeg! Logisch ook, de tijd gaat verder. Echt een volwassen jongen nu

1 like

Laatst vroegen we ons toch af wie er nog leefden van OML. Chelsea leeft ook nog, zij zat in seizoen 6. Op haar instagram is ze ook nog actief zag ik net

1 like

Aaahw zo leuk, de vrouw van Patrick is met Roy en Annick in Beekse bergen met hun kindjes.
Zo lief :sob:

20 likes

Was dit diegene waarbij de vader van de kinderen in haar appartement trok nadat zij zou overlijden zodat die kindjes een bekende plek hadden? Ik denk dat van alles haar verhaal me misschien het meeste heeft aangegrepen omdat zij zo hartverscheurend verdrietig was om haar kindjes.

4 likes

Ik moet wel zeggen ik vind Tim als presentator dit echt veruit het beste doen. Bij Valerio kwam het soms zo lomp over. Al had hij volgens mij met iedereen wel een goeie band.

Wanneer komt er de volgende aflevering? Over 2 weken dus?

1 like

Vind ik dus ook! Er was eerst best wel commentaar dat mensen hem te onhandig vonden en teveel grapjes vonden maken, maar ik vind dat juist wel mooi om te zien. De balans tussen erom kunnen lachen en erom mogen huilen als het heftig is, heb zelf nooit het idee dat de deelnemers het zichtbaar vervelend vinden als het soms luchtig gehouden wordt, omdat ze dat zelf ook luchtig houden.

5 likes

Ja ik vind Tim ook echt top! Zat gisteren bij gebrek aan beter door oude seizoenen te kijken en dat seizoen met Yvon Jaspers, omg echt zo afschuwelijk slecht en onsympathiek :face_vomiting: Kon het gewoon niet aan laten staan.

5 likes

God ja Yvon was wel echt een tragisch dieptepunt, dat had ik verdrongen.

3 likes