Ik vond het ook wel fijn dat Tim Roy een keertje sprak zonder zijn vrouw er direct naast. Even Roy alleen.
Ja. Ik vraag me elke keer tijdens het programma af hoe ik zou zijn als dit mij of mijn man zou overkomen en ik heb dan nog meer bewondering voor de deelnemers en hun partner.
Denk dat dat ook wel heel pittig was voor Tim. Vraag me af op zoān moment in hoeverre je nog ātelevisie aan het maken bentā of dat je als mens afscheid neemt van een ander mens dat een uur later (? als ik het goed hoorde) gaat overlijden. Dat is toch super intens. Ik vond het bijzonder dat hij nog langs mocht komen, terwijl hij Patrick volgens mij korter dan een week daarvoor had gezien nog tijdens dat gesprek met de SCEN-arts. Zegt ook wel iets over de band die ze al met elkaar hadden.
Ik vond het ook wel heavy dat die broer zei dat Patrick vrijwel meteen na zijn laatste gesprek met Tim naar bed is gegaan en nooit meer er vanaf is gekomen. Alsof hij nog heel graag ƩƩn gesprek met Tim op camera wilde hebben en toen was het klaar.
Trouwens, wat ook mooi hoe Jip in het leven staat en wat volgens haar de essentie van het leven is. En dat ze daar ook echt naar kunnen leven. Zo bijzonder. Zouden maar meer mensen zijn zoals zijā¦
Eens, heel herkenbaar. Ik keek naar mn dochter en dacht echt; jeetje⦠je zal dit moeten missen
Ja mooi he ,en ook haar man! Ik ben alleen soms een soort van bezorgd om haar, klinkt heel overdreven i know. Maar dat je dan wil dat ze wel alle medicatie neemt en naar haar doktersafspraken gaat, en vooral dat ze geen pijn heeft. Weet iemand of ze al weer ergens een huis hebben gevonden?
Poeh ja de dood is zo zwaar en iedereen gaat ook weer anders om met rouw. Toen ik een baby was en mn oma op sterven lag, legde mn vader mij op haar borst toen ze op haar sterfbed lag. Het ergste vond ze dat ze er niet voor mij kon zijn en ze mij niet zou zien opgroeien.
Ik heb zelf 2 vrienden die op redelijk jonge leeftijd hun vader zijn verloren. Eerst praatten wij daar veel over. Maar ik weet nu niet meer of ik dat nog moet doen. Praat jij daar nog wel over met vrienden?
Heb echt intens gehuild om de laatste aflevering, helemaal dikke ogen nu nog aan het einde van de dag. En inderdaad nu ik moeder ben zijn mān emoties helemaal ongeremd, tranen met tuiten.
Ik heb het ook al 100 x teruggekeken, ergens vind ik het ook zo mooi. Dat mannetje met die helm, hoe blij hij is met dat kussen. Maar wat een afschuwelijke gedachte dat hij wrs geen āechteā herinneringen aan hem zal hebben
Ik heb jarenlang Over mijn lijk gekeken tot er in mijn directe omgeving de diagnose kanker geconstateerd werd en toen kon ik het niet meer kijken, omdat het te dichtbij kwam. Maar ik heb besloten om dit seizoen toch weer te gaan kijken en heb vandaag even alles gebinged wat er totnutoe uitgezonden is van dit seizoen en ik heb echt al tranen met tuiten gehuild. Ze zijn nu ook gewoon allemaal jonger dan dat ik ben. En ik ben echt positief verrast door hoe Tim het doet. Ik ben echt geen Tim-fan, maar ik vind het hem heel goed doen.
Ik weet niet of ik dit goed uitleg zoals ik het bedoel maar ik denk dat zijn kracht ook wel is dat hij van de meeste deelnemers net zo goed gewoon een goede vriend had kunnen zijn zonder dit programma, zelfde leeftijdsgroep ook enz meestal. Heb vaak idee alsof ik naar twee vrienden kijk en niet naar een deelnemer en een presentator. Wat natuurlijk ook wel zo is door de band die ze krijgen maar hoop dat je het een beetje snapt ben slecht in dingen uitleggen via internet.
Ja vind ik ook, en juist een beetje dat āonhandigeā vind ik heel mooi. Gewoon heel menselijk hoe hij het overbrengt
Vanavond al weer de laatste aflevering
Zo heh, voor mān gevoel zit ik er pas net in. Vooral omdat sommige deelnemers echt heel weinig in beeld zijn geweest zoals vaker benoemd hier. Heb het idee dat we Irene maar 2x hebben gezien? En Francis wel wat vaker maar die liet het programma ook niet super dichtbij geloof ik.
Mijn eigen verwachting was dat door het vroege overlijden van Kiki en Patrick de focus op hen lag de eerste helft van het seizoen en dat het langzaamaan over zou gaan op de andere deelnemers.
Het idee dat Tibby de kist heb moeten dichtdoen en je dan voor het laatst je vriend ziet. En je kleine mannetje dan zo speelt. Lijkt me zo heftig. Wel mooi aangepakt, dat afscheid.
Die ouders van Kiki Hartverscheurend
Och dat gesprek met die ouders van Kiki⦠prachtig maar god wat hartverscheurend.
Jemig ik zit echt alleen maar te janken deze aflevering, zo vreselijk maar ook zo mooi die verhalen
En Roy hopelijk zijn 'm nog veel mooie momenten gegungd.
Maar nondeju heb echt een wc rol vol gesnotterd deze aflevering