Over mijn lijk

net gekeken ja, vind het altijd heftig als er (kleine kinderen) zijn :sleepy:
Tim doet die gesprekken echt wel goed trouwens, knap hoe hij dat kan.

3 likes

Ik heb ook gekeken. Wat een jonge mensen weer :frowning: Wel bijzonder dat er een soort uitvaart voor Madelief was, en dat ze er zelf bij was! En zo zielig voor Nicole, met haar twee jonge kindjes en bang zijn dat ze zich haar later niet kennen/herinneren. Wat een verdriet.

4 likes

Net de 2 afleveringen gekeken. Vind Tycho zo’n leuke vent, zag net op FB dat hij inmiddels alweer een jaar overleden is

Nicole is ook zo heftig met de jonge kindjes idd.

2 likes

Die tycho vind ik zoo grappig. Komt binnen bij zn chemo in een tompouce pak:

“ ciao borno tutti,
I love the smell of chemo in the morning”

Is ook alleen maar aan het kankeren hahaha.

7 likes

Jaaa echt! Ik vond het heel bijzonder hoe open hij en zijn moeder waren rondom het begrip doodgaan.

2 likes

Ik vind het sowieso weer zo een mooie maar ook moeilijke serie om te volgen. Zoveel verdriet. Ik vind wel dat Tim het zo zo zo goed doet. Ik geloof niet dat iemand dat kan evenaren.

4 likes

Ik kan de stukjes van Tycho erg waarderen. Je ziet bij iedereen de heftige rauwe kanten maar de meeste geven er naar mijn idee minder woorden aan, Tycho doet dat wel. Wat een bijzonder mens was hij, heb ook erg gelachen om zijn “oNcOlOoG?! heB iK kAnKeR dan?!” :rofl: :sweat_smile:

11 likes

hahahaha ja hier moest ik heeeel hard om lachen, wat een vent

2 likes

Aaaahw tycho :frowning:
Had hem en zijn leuke familie/vrienden nog zoveel meer tijd gegund. Wat kan je (als mens) veel van zijn instelling leren zeg!

En die ouders! Niemand zou die pijn als ouders moeten meemaken.

5 likes

Op de bruiloft van Koen en Bionda, was daar nou die jongen uit een eerder seizoen? Met een hersentumor volgens mij? Die ook een kind kreeg?

Ja, door hem doet Koen mee!

Koen kreeg de diagnose, stuurde een DM naar Jegor (oid) en ze werden vrienden, Jegor moedigde Koen aan om zich aan te melden.

7 likes

ah, vandaar!

2 likes

Ahhh hoe weet je dit? Ik vroeg me al af wat hun connectie was!

3 likes

Gezien op Insta, op het kanaal van OML geloof ik.

2 likes

Zo die prematie van Madelief
 heel mooi idee van haar. Ik vond het echt bijzonder en emotioneel om te zien. Het lijkt me voor Tim ook best heftig dat zij is overleden op de trouwdag van Marit. Dan vier je feest met de ene deelnemer terwijl je weet dat de andere die dag is overleden.

4 likes

Zo dat heb je scherp opgemerkt, het werd niet gezegd toch?
Maar goed, die prematie, erg mooi idee maar in de praktijk dus toch wel erg belastend volgens Madelief zelf. Ik vind het knap dat iedereen zo publiekelijk heeft kunnen spreken, dat vind ik sowieso met een dienst ook wel trouwens. Maar nu zit je geliefde er nog bij, dat is toch anders lijkt me.

1 like

Ik vond het erg mooi van Marit dat ze ook zei dat Tim ook emotie mocht laten zien. Heel menselijk en lief? Dan zie je goed dat er echt een band is gekomen tussen Tim en Marit.

Toevallig merkte ik het gisteren ook op dat de trouwdag van Marit en sterfdag van Madelief inderdaad beiden eind september waren (blijkbaar zelfs zelfde dag). Dat lijkt me zwaar, maar goed sowieso dit programma presenteren is zwaar. Elke keer een band opbouwen en dan weer iemand moeten loslaten. Tim zei een paar afleveringen geleden ook tegen een deelnemer (weet niet meer wie); ‘ja, je stuurde me nog een whatsapp’. Dat is ook wel illustratief dat hij ook echt een band met de deelnemers zoekt ipv alleen de presentator te zijn met redactie ertussen.

3 likes

Tim Hofman had gister zelf een heel stuk over Madelief op zijn insta gezet en daar stond onder andere dit:

Even later overlijdt Madelief. Ze wordt 26 jaar oud. Kort na haar dood krijg ik een briefje van Dave, haar partner. Madelief had in een boekje iets opgeschreven voor ons, het team van Over Mijn Lijk. Een van de zinnen die ze schreef was: ‘Doe het maar eens na, energie steken in iemand die dood gaat.’ Het raakt me nog steeds.
Als ik haar nu nog eens kon vertellen dat dat geen enkele moeite kostte. Dat het buitengewoon fantastisch was haar te leren kennen. Dat het een plezier was was om met haar te lachen, onze muzieksmaak te bespreken, onze gedeelde mening over de wereld te spuwen, te appen, te bellen, te filmen met haar. Maar in plaats daarvan hoop ik dat haar dromen zacht zijn.

16 likes

Ik vind het pittig hoor wat Tim doet. Ik ben zelf ook ernstig ziek geweest, met lotgenoten een band opgebouwd en helaas van veel afscheid moeten nemen. Heb echt veel bewondering voor Tim. Ook hoe hij alles zo mooi onder woorden kan brengen.

Ik hoop gewoon dat hij echt mensen om zich heen hebt met wie hij goed kan praten (en dat denk ik wel) om hiermee om te gaan.

5 likes

Ja wat een lief stukje. Wat lief is zij sowieso :heart:

3 likes