Geinig, ik kreeg de tip: duidelijk nee zeggen (evt met argumenten maar tegelijkertijd niet te veel ingang geven voor discussie), evt. aanbod voor op een andere manier meedenken of meewerken, en dan afsluiten met nog een keer een duidelijke nee. Beetje lomper dan jouw format maar het voelt voor mij wel natuurlijk om het op deze manier te doen.
Ja dat was ook wel de strekking inderdaad van wat ik heb meegekregen! Dat je echt maximaal 1 argument moet geven, maar daar inderdaad niet te veel op moet in gaan omdat het niet de bedoeling is dat je ruimte creeert. Dus bijvoorbeeld alleen: ik heb er geen tijd voor. En niet: ik heb er geen tijd voor want ik moet x en x ook allemaal doen en ik heb het dan sowieso druk omdat ik dan een deadline heb een maand later etc. Omdat er dan idd te veel ingangen zijn om je argument te weerleggen.
Heb toevallig ongeveer met dit format een mail gestuurd vanochtend!
Ik twijfel nog steeds of ik er strategisch gezien wel slim aan heb gedaan (echt constant stahhhpp), maar vind het ook wel fijn dat ik daadwerkelijk tijd heb voor een echt essentiĂ«le cursus (echt nodig voor mân onderzoek!) - hopelijk begin ik in februari dan met onderwijs.
EĂ©n van mân papers is weer afgewezen
Het is weekend! Lijkt me een probleem voor de maandag ;). (Nee, sorry ik snap het and feel your pain, maar vandaag mag je nog even struisvogelen toch?). Is het desk-rejected of na Peer-review en kan je wat met de opmerkingen van Peers? Kan je nog een journal hoger proberen Voor je lager afdruipt?
Ah wat balen⊠ze zouden die mails eigenlijk niet moeten versturen in het weekend.
Geen ervaring, maar ik ken wel genoeg mensen die er langer over hebben gedaan door bv lesgeven, andere baan, wat dan ook (waaronder ikzelf). Met name zoân korte periods als 4 maanden zou in mijn veld (geesteswetenschappen) iig geen probleem zijn!
@Krekel @Chuckie @d12baby Even 1 reactie op jullie samen: Het was een afwijzing na peer review thank god, desk rejects vind ik al helemaal kut. Ik kan op zich wel wat met de feedback al heb ik het nog niet gedetailleerd gelezen want van een van de reviewers was het echt veel En inderdaad zoân mail om half 9 op zaterdag, meteen Wie is de Mol voor me verpest deze week hahaha. Maar om het nog naar een beter tijdschrift te sturen was nog niet bij me opgekomen, dat kan natuurlijk gewoon hahah. De feedback implementeren om het vervolgens naar een beter tijdschrift te sturen voelt wel een beetje als âthanks for the free lesson, bitchâ
Ja! Ik heb een cursus gevolgd hierover en dat vond ik heel erg leuk, ook handig want ik ben ook veel bezig met de media en vanuit die cursus is het me ook gelukt om een opiniestuk in een krant gepubliceerd te krijgen. Ik vind het wel heel waardevol om te leren hoe je wetenschap kan communiceren naar een breed publiek, niet alleen voor media maar ook in presentaties e.d.
Wat een leuke vraag! Ik zou hier ook wel graag een cursus over volgen. Heb tijdens mân studie geschreven voor een populair wetenschappelijk studentenblad, maar sindsdien mis ik dat eigenlijk in mân baan als onderzoeker (binnen de psychiatrie). Hoorde laatst overigens over Dokter Media, ook wel een leuk initiatief om medisch wetenschappelijke berichten nader uit te leggen/te weerleggen.
Het lastige aan een baan als wetenschapper blijft toch wel dat je hier uiteindelijk geen âcreditsâ voor krijgt zoals voor een publicatie, maar toch zie ik het als een van de kernonderdelen van mijn werk.
Ja precies, superbelangrijk! Zeker nu de wetenschap ook steeds meer gezien wordt als âook maar een meningâ. Denk dat het voor ons steeds belangrijker wordt om zichtbaar te zijn en te laten zien wat je doet en hoe je tot resultaten komt.
Ik zou het zelf heel leuk vinden om meer over mân onderzoeksveld te schrijven, maar weet nog niet echt de juiste outlet te vinden (blog, krant, vakblad). Ben benieuwd hoe anderen hierin staan!
Ik zit in de hoek van sociale en medische wetenschap. Ik vind het ook echt wel een aanrader voor PhD studenten om iets te leren over wetenschapscommunicatie, het is zo belangrijk om wetenschap meer toegankelijk te maken en om niet alleen te denken aan wetenschappelijke publicaties. Inderdaad wel jammer dat je er weinig credits voor krijgt tijdens je eigen PhD traject zoals je bij een wetenschappelijke publicatie wel zou krijgen. Tegelijkertijd kan je jezelf zo wel profileren als een expert dus er zitten ook wel mooie kansen in.
Sowieso goed om daar ervaring mee te hebben/op te bouwen al tijdens je promotietraject, want dat is niet alleen leuk en een directere impact, maar ook iets wat steeds belangrijker wordt als je verder komt in je carriĂšre (voor de meeste beursaanvragen moet je tegenwoordig iets schrijven over public impact/knowledge utilization en dan helpt het echt als je al aantoonbare ervaring hebt)
Nou ik moet wel zeggen dat ik in mijn project best veel aan wetenschapscommunicatie doe maar ik heb helemaal niet het gevoel dat dat op enige manier gewaardeerd wordt in de academische wereld en dat mijn collega-phdâs die lekker fundamenteel en theoretisch bezig zijn en vooral praten met hun eigen mensen op hun eigen congressen voor mijn gevoel veel meer worden gezien als echte wetenschappers.
Maar goed ik vind het wel belangrijk dus ik blijf het lekker doen haha (al leent mijn project zich daar aan de voorkant ook al meer voor hoor)
Als ik mijn master heb behaald wil ik graag voor een PhD gaan. Nu is er een soort van PhD proposal writing vak waar ik graag aan mee wil doen. Voor de aanmelding dien ik onder andere mijn CV op te sturen. Mijn laatste cv stamt echter uit mijn HBO tijd en is dus meer gericht op het bedrijfsleven.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de doâs en donâts van een academisch cv? Op het moment schrijf ik mijn eerste paper. Echter zit ik nog erg in de beginfase dus heb ik geen publicaties die ik kan vermelden⊠daarom voelt het een beetje âonnozelâ voor me om zoân cv te maken. Maar ik voel me ook niet zo op mijn gemak om mijn oude layout te gebruiken.
Misschien hoort deze vraag meer in een ander topic thuis
Het is misschien afhankelijk van je vakgebied, maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken dat je geen publicaties hebt hoor. Ik zette wel altijd de onderzoeksprojecten waar ik aan gewerkt had of mee bezig was er op (in mijn vakgebied loop je veel stage, dus voornamelijk die projecten) met een korte omschrijving. Daar zou ik dan ook bijgezet hebben als ik bezig wat met een publicatie!
Op mijn eigen CV had ik als student een paar kopjes: opleidingen, research experience (daar vermeldde ik mân extra activiteiten als onderzoeksassistent op bijv), publicaties, en overige werkervaring. Onder publicaties vermeldde ik ook de papers waar ik op dat moment nog aan werkte. Dat deed ik dan gewoon met de voorlopige auteurs, werktitel, onder vermelding van âin preparationâ. Dan kan je daar toch iets neerzetten!
Edit: en inderdaad no worries dat je nog geen publicaties hebt voor je aan een phd begint hoor, dat is helemaal niet nodig!
Heeft iemand hier wel eens een cursus gevolgd of aandacht besteed in een vak aan inclusief/bias-free schrijven? Ik wil hier graag wat mee doen omdat het erg relevant is binnen mijn vakgebied en ik merk dat er geen aandacht aan wordt besteed (niet in het onderwijs, maar ook niet in onderzoek/publicaties). In de nieuwe APA editie wordt hier uitgebreid aandacht aan besteed en ik zou hier ook iets aan willen doen in ons onderwijs/bewustwording willen creeeren bij het belang hiervan bij collegaâs. Iemand hier die daar ervaring mee heeft of hier wel eens iets mee heeft gedaan?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de vrouwelijke udâs en hoogleraren die ik ken hebben of een nanny inwonen om de zorg deels over te nemen, of al wat oudere kinderen. Ik zie zelf ook niet echt voor me hoe een carriĂšre in de wetenschap en een gezin samen zou gaan, als je alleen al kijkt naar het overwerken en de druk.
Maar ik zie ook wel vrouwelijke postdocs of onderzoekers die een gezin hebben. Zij geven alleen wel vaak aan niet per se te gaan voor hoogleraarschap/ud.
Ja ik denk daar best wel vaak over na! Ben nu pas in mijn eerste jaar van mijn PhD, maar ben wel al bijna 30 waardoor ik er wel al over nadenk. En werkte hiervoor al wel langer op de uni als docent. Vroeger dacht ik nog van: ja waarschijnlijk wil ik wel een academische carriere en zo ver mogelijk komen. Alleen nu ben ik daar echt volledig in gedraaid haha. Ik vind de werkdruk veel te hoog en de cultuur die daaromheen hangt keur ik echt enorm af. Dus ik weet nu al wel dat ik na mijn PhD iets anders wil gaan doen.